• DeerDitch
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-09 19:23
Hallo,

ik heb gisteren een gecrashte ASUS laptop opnieuw van Vista voorzien. De recovery CD was kwijt of stuk of niet meegeleverd, dus ik heb Vista Home Premium geinstalleerd met mijn Vista Ultimate DVD.

De product key achterop de laptop is voor Home Premium, maar wanneer ik Vista online wil activeren zegt ie: "De ingevoerde key lijkt niet te kloppen" (of iets dergelijks). Hierna telefonisch geprobeerd, maar de ingevoerde id bleek daar ook niet te kloppen (die van 9x6 cijfers, maar dat kan ook liggen aan verkeerd invoeren).

De product key achterop de laptop kan toch gebruikt worden om Vista Home Premium opnieuw te installeren?
Zo niet, dan kan telefonisch toch een nieuwe key worden gegenereerd?

Of maakt ASUS gebruik van slp keys dat iemand weet?

Alvast bedankt!

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 23:19
Als het goed is wordt je bij problemen doorverbonden met een medewerker van Microsoft. Die zouden je als het goed is verder kunnen helpen met de activatie zolang jij maar een geldig serienummer hebt.

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Asus gebruikt vast een oem versie.

Windows Vista activeren

Ik hoop dat ze je niet naar asus verwijzen die je weer naar MS verwijst...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• 286128
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Niet goed gelezen sorry.

[Voor 80% gewijzigd door 286128 op 14-10-2010 09:05]

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 23:19
MS ziet voor zover ik weet niet of het om een OEM versie gaat. Vandaar dat ze altijd vragen of je een retail product hebt gekocht. Als jij dan ja zegt helpen ze je gewoon netjes door de activatie heen. Ik spreek uit ervaring :P

• DeerDitch
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-09 19:23
Ik zal nog eens die telefonische activatie doen (misschien toch gewoon een cijfertje verkeerd getoetst). En anders probeer ik het wel met jouw methode Sir_Hendro!!

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee