Toon posts:

Deployment

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

• V-lad
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-10-2010
Ik ben op zoek naar een (open-source) tool via de welke ik een deployment kan doen van een .ini file op een 100-tal assets vanop server2003. Bedoeling is dat de bestaande file vervangen wordt en er een installatie rapportje wordt teruggestuurd.
Users hebben adminrechten.

Alvast bedankt voor de feedback.

V-lad (new in networking :? ...)

• WPN
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 09:47
heb je zelf al iets gezocht?

wat dacht je van kopieer actie met login script

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:42
Login script? GPO? Powershell?

Wat had je zelf al gevonden met bv google? Want dit is very very basic.....

[google=copy file loginscript]

• SpamLame
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 09:10
V-lad schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:11:
Ik ben op zoek naar een (open-source) tool via de welke ik een deployment kan doen van een .ini file op een 100-tal assets vanop server2003. Bedoeling is dat de bestaande file vervangen wordt en er een installatie rapportje wordt teruggestuurd.
Users hebben adminrechten.
WTF Dat is een nono.

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

• V-lad
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-10-2010
don t tell me..

@ peluso & rolfie; zoals gezegd ik ben newbie in netwerken vandaar mijn vraag..

"REPLACE \\SERVER\files$\filename.ini C:\WINDOWS\system32\filename.ini" zou eenvoudig toe te voegen zijn aan het logonscript maar ik zou een confirmatie van vervanging van de .ini per asset moeten hebben en het script zou maar 1 keer mogen lopen per asset en daar zit ik in de knoei.

ps ben nieuw op het forum en misschien op de foute plaats aan het posten ?

[Voor 57% gewijzigd door V-lad op 14-10-2010 08:59]

• mbaltus
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 16:08
Loginscript:
Je zou de replace dan natuurlijk in branch logica kunnen hangen (if..then..else). Bijvoorbeeld in KIX met een CompareFileTimes en vervolgens een regeltje in een logfile laten wegschrijven als er gekopieerd wordt.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• FatalError
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22-09 19:22
Ik verplaats deze naar Serversoftware en Windows Servers

If it ain't broken, tweak it!

• ThomVis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-09 10:39

ThomVis

Detected rambling:

Distributie:
code:
1
for /f %a in (servers.txt) do copy /y \\source\file.ext \\%a\target

Rapport:
code:
1
for /f %a in (servers.txt) do dir \\%a\target\file.ext | find /i "file.ext" >>rapport.log

(in een batchfile %a vervangen door %%a)
code: servers.txt
1
2
3
servernaam1
servernaam2
servernaam3

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

• Razwer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-09 15:27
GPO preferences!!!!!!

Newton's 3rd law of motion

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anyways: Zat mogelijkheden.

Het is wel handig voordat iedereen hier zijn ideeën gaat spuien aan te geven wat je zelf voor oplossingen bent tegengekomen of bedacht had.

Je hoeft hier niet alles te weten, maar enige vorm van eigen inzet en vooral het gebruik van de hotfix voor CommonSenseV1.dll zijn wel gewenst*.

*voor de *nixers onder ons: mount /dev/brain met RW

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee