Laptop herkent accu niet na biosupdate?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 21:00
Beste Tweakers!

Ik zit met een probleem... heb een laptop (Sony Vaio VGN-FZ38M).. deze was defect, laten repareren door sony, nieuw moederbord erin, die gasten hebben de laptop even helemaal nagekeken, en zelfs (zonder dat ik er om gevraagd heb) m'n bios geupdate!.. normaal heel fijn.. maar nu druk ik m'n mooie chinese namaak sony accu in m'n laptop... herkent ie 'm niet meer... hij laadt niet op. Ligt het hier echt aan, en zo ja wat kan ik hier aan doen? of is dit puur toeval..

Voor de vaio kenners: na opstarten op netstroom: lampje van de batterij blijft knipperen met accu er in... trek stekker er uit... geen stroomtoevoer meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:05

ByteDelight

Retro computing is alive!

Je trekt de conclusie dat het veroorzaakt wordt door de bios-revisie, maar je zegt ook dat het moederbord vervangen is.
Dat een technische afdeling een bios-update doet is overigens helemaal niet verwonderlijk, je doet net of ze iets kwaads gedaan hebben.

Ik heb nog nooit gehoord dat een bios een accu 'herkent', alsof een accue zich identificeert aan de bios
Maar wellicht is dat wel zo bij jouw laptop. Ik ken dat wel van bv. interne (mini pci) wifi-adapters waarvan ook vaak alleen geselecteerde modellen door een bios van een laptop ondersteund worden.

Heb je overigens zelf al gegoogled? Of wil je gewoon je ei kwijt?

[ Voor 7% gewijzigd door ByteDelight op 14-10-2010 01:01 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg85
bverstee schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 01:00:
Je trekt de conclusie dat het veroorzaakt wordt door de bios-revisie, maar je zegt ook dat het moederbord vervangen is.
Dat een technische afdeling een bios-update doet is overigens helemaal niet verwonderlijk, je doet net of ze iets kwaads gedaan hebben.

Ik heb nog nooit gehoord dat een bios een accu 'herkent', alsof een accue zich identificeert aan de bios
Maar wellicht is dat wel zo bij jouw laptop. Ik ken dat wel van bv. interne (mini pci) wifi-adapters waarvan ook vaak alleen geselecteerde modellen door een bios van een laptop ondersteund worden.

Heb je overigens zelf al gegoogled? Of wil je gewoon je ei kwijt?
Vind het ook wel heel aardig dat ze de bios updaten, maar was een beetje gefrustreerd. Om eerlijk te zijn ben ik een beetje een newb op dit gebied. En ja google is het eerste wat ik gebruik voordat ik m'n ei kwijt wil bij jullie tweakers.. anyway thanks for the input! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:04
Tsja, je BIOS zit op het moederbord. Dus als het moederbord wordt vervangen, betekend dat ook automatisch dat je een nieuwe BIOS chip hebt, en dis zal vast de laatste versie hebben...

Lijkt er op dat er nu gewoon iets is met de accu. Waarschijnlijk een foutje bij Sony bij de reparatie gok ik.... Gewoon even contact opnemen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg85
GENETX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:38:
Tsja, je BIOS zit op het moederbord. Dus als het moederbord wordt vervangen, betekend dat ook automatisch dat je een nieuwe BIOS chip hebt, en dis zal vast de laatste versie hebben...

Lijkt er op dat er nu gewoon iets is met de accu. Waarschijnlijk een foutje bij Sony bij de reparatie gok ik.... Gewoon even contact opnemen lijkt me.
Ben ook bang dat het een foutje van Sony misschien is... maar het lullige is, mochten zij de fout niet gemaakt hebben, ben ik sowieso 70 euro onderzoekskosten kwijt :S.. anyway thanks voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:04
Lijkt me niet. Je bent al buiten de garantie neem ik aan? Je hebt betaald, je zou sowieso weer wat garantie moeten krijgen op die reparatie (dat doet Asus iig wel). Daarbij heb je de laptop in een defecte staat teruggekregen, dus ook is hun reparatie niet goed geweest.

Beetje spierballen tonen! Je hoeft je echt niet makkelijk af te laten schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg85
GENETX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:21:
Lijkt me niet. Je bent al buiten de garantie neem ik aan? Je hebt betaald, je zou sowieso weer wat garantie moeten krijgen op die reparatie (dat doet Asus iig wel). Daarbij heb je de laptop in een defecte staat teruggekregen, dus ook is hun reparatie niet goed geweest.

Beetje spierballen tonen! Je hoeft je echt niet makkelijk af te laten schepen.
Thanks! vandaag al even contact opgenomen met sony.. ik post hier wel ff hoe het verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-07 19:17

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica