Toon posts:

[Inventarisering] Unlock problemen met Gigabyte AMD 8 series

Pagina: 1
Acties:

• B_FORCE
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Sinds kort heb ik een splinter nieuwe Gigabyte 880GMA-UD2H aangeschaft.
Met oog op de toekomst, USB3, SATA 600 en een handige unlock functie.

Bij dit moederbord heb ik gelijk een AMD Phenom II X2 555 Black Edition gekocht.
Met een beetje geluk zijn deze stabiel te unlocken tot een Quad core.

Helaas is het me tot dusver nog niet gelukt om de extra cores te unlocken.
In het BIOS worden namelijk enkel maar twee cores weer gegeven. (ook na diverse BIOS updates en assistentie van de technische staf van Gigabyte).

Ik zou graag een inventarisatie lijst willen opstellen of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Om dit een beetje overzichtelijk te houden stel ik het volgende voor.
Mochten mensen betere ideeën hebben, dan hoor ik het ook graag.
Wat je moet vermelden:

1 - Type moederbord
2 - Type processor
3 - BIOS versie

eventueel:
4 - Verschillende BIOS versies getest?
5 - Heb je processor al op een ander moederbord geprobeerd en wat waren de resultaten?
6 - Zijn er nog andere problemen?

[b]Ik zal beginnen:

1 - Gigabyte 880GMA-UD2H
2 - AMD Phenom II X2 555 Black Edition
3 - F5 (verkregen via technische dienst)
4 - Ja
5 - Werkend op een MSI 785GM-E51
6 - Nee

[Voor 49% gewijzigd door B_FORCE op 12-06-2011 12:10]

One World Concepts

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb geen ervaring met Gigabyte bordjes, wel merk ik dat bij een cold boot het soms voorkomt dat mijn ASRock 870 extreme3 (met de laatste BIOS erop) de extra cores van m'n 555be niet herkent. Dat hele herken-en-unlock systeem lijkt dus in sommige gevallen een beetje random, ik moet een paar keer rebooten voordat het bord dan allevier de cores herkent en ze ook op de beoogde snelheid van 3,9Ghz laat lopen.

Alleen MSI heeft het bij mij altijd vlekkeloos gedaan. 4x 4Ghz stabiel, de VRMs brandden alleen door toen ik nog verder ging en zodoende heb ik wat anders. Dus:

1 ASRock 870 extreme3
2 AMD Phenom II x4 555be
3 Nieuwste (type weet ik niet meer)
4 neen
5 Werkend op MSI 770 G45, werkt ook op dit bord maar niet altijd bij cold boot
6 Vdroop bij het overklokken, zodat je vrij forse Vcores moet instellen. Zet ook geen koffie.

PS. Als je dit allemaal totaal irrelevant vind, haal ik het weer weg ;) maar zo heb je ook een overzicht van wat wel werkt.

[Voor 6% gewijzigd door Singular1ty op 14-10-2010 13:22]

• B_FORCE
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid, het betreft enkel Gigabyte 8 serie moederborden die niet werken/unlocken!!!
Eventueel de 7 serie, maar naar ik begrepen heb, zijn daar minder problemen mee.

Eventueel is het inderdaad een idee om een topic te openen met WEL werkende systemen.
Daar wil ik wel een tweede draadje mee starten.
Het lijkt me dan ook wij wat meer over het systeem te vertellen.

[Voor 79% gewijzigd door B_FORCE op 14-10-2010 14:11]

One World Concepts

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee