Toon posts:

Externe HD verbinden met DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• martijni
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-01-2012
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een Seagate 2TB externe HD gekocht. Nu dacht ik deze te kunnen koppelen aan mijn Philips HTS5520 dvd speler via de USB aansluiting. Echter zag ik dat er geen data werd weergegeven. Na wat op Google te hebben gezocht zag ik dat dit door mijn NTFS schijf kwam en het FAT moet zijn om het te kunnen afspelen. Echter dvd's zijn groter dan de 4GB die FAT per keer toestaat.

Is er volgens jullie een mogelijkheid om het toch mogelijk te maken dat ik mijn HD kan aansluiten op de dvd surround speler?

Alvast bedankt.

• KeDeShCh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Ja, die is er. Als je een iso maakt van je dvd, dan is die inderdaad groter dan 4 GB over het algemeen. De truuk is dus om ze uit te pakken, want dvdbestanden zijn 1 GB per stuk maximaal. Op die manier moet het dus wel lukken.

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
2TB als FAT formatteren? :o Nouja, het kan :P

Maar als je DVD speler gewoon DVD structuren (lees: niet iso, maar gewoon een mapje met de files van de DVD) afspeelt, heb je er geen last van, omdat de grootste VOBs 1GB zouden moeten zijn.

edit: dat wat hierboven staat dus ;)

[Voor 7% gewijzigd door Kompaan op 13-10-2010 23:41]

• martijni
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-01-2012
Bedankt voor jullie reactie KeDeShCh en Kompaan.

Ik snap wat jullie bedoelen, op één klein ding na. Bedoelen jullie dat het lezen van die VOB structuur op een NTFS mogelijk zijn of moet ik dan nog steeds mijn HD naar FAT formatteren? Indien ik de schijf naar FAT moet formatteren, welk programma kan ik daar het best voor gebruiken en dien ik dan heel de schijf naar FAT te formatteren of is het ook mogelijk partities aan te maken en één partitie naar FAT te formatteren?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

• webbier
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-09 15:13
Je dvd speler leest geen NTFS dus ook om vob files uit te kunnen lezen moet je formatteren naar FAT. Je kunt de harde schijf in je pc zetten of in een externe behuizing en gewoon formatteren via schijfbeheer in windows.
Je kunt op de harde schijf meerdere partities maken en verschillend formatteren (geloof ik). Je dvd speler zal echter alleen de FAT partities zien, dus tenzij je de harde schijf voor meerdere doeleinden wilt gebruiken lijkt me dit zinloos.

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:37

CeesKees

I rest my Kees

Of je koopt een mediaplayer.

Heb je ook gelijk niet meer dat je sommige bestanden niet kunt afspelen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee