Toon posts:

PII 350 -> Cellie 500 zinnig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ik het bezit van een PII 350, heeft het zin om naar een Cellie 500 over te stappen m.b.t. snelheid???
Ik speel voornamelijk spelletjes (3D, NFS, etc.)
Systeem:
-256MB ram
-Viper 770
-Win 98/2K

iemand ervaring hiermee???

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
Ik denk een snelheidswinst van 33% als je videokaart geen beperkende factor is

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:47

Mex

Ik heb dezelfde Cellie, en die loopt met extra koeling op 643 Mhz. Is dus stukken sneller dan PII 350, die bijna onoverklokbaar is vergeleken met een Cellie. Ik zou fijn een Cellie kopen. Als je niet te veel uit wil geven koop je een zo langzaam mogelijke cellie, die kun je beter overklokken dan snelle! Het bekende celeron 300@600 verhaal.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
Ik heb nog nooit een 300 op 600 zien draaien
Bedoel je niet 300@450 en 366@550 ;)

Maar kwa overklokken heb je wel gelijk alhoewel ik denk dat je het beste een 366 of een 400 kan kopen en anders een 500.
Die 500 anders i.v.m. overklokken, een 433 en een 466 halen nooit meer dan 560 ofzo tenzij je je bus op 83Mhz gooit en dit kan vervelend voor je hd's en agp zijn.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

die 350 valt nog wel over te klokken hoor!
ik had er een op 434. ik weet niet wat de 133 fsb tegenhield, de cpu, de Matrox g200 of het geheugen, zeer waarschijnlijk het 8ns pc100 geheugen.

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

nou mijn pII-350 loopt lekker op 466 hoor! kep tegenwoordig PC133 SDRAM en de chipset schijnt die 133 erg goed te trekken. Da's dus wel mooi 2x zo snel als die 66 mhz van de Cellies maar die klok je natuurlijk over. En me videokaart Asus V3400 TNT/TV @ 115/125 ipv 90/110 loopt ook prima op 89 Mhz AGP. Maar je stresst je harddisks en zo enorm, kweenie of ze het bij mij op den duur uithouden. Ik heb geen PCI-kaarten in m'n bak, alleen 2 ISA's en voor hen maakt die 33% hoger natuurlijk niet zoveel uit want waar loopt isa nou helemaal op? 16 Mhz ofzo? dat wordt dan dus 21 Mhz. Big deal.
Als je je dividers kan tweaken is dit natuurlijk ideaal. Toch leuk dat ik met die Sandra benchmark bijna de performance haal van een P500 (niet de E) die op 100 Mhz FSB loopt.
Proberen maar.
Op tweakers.net stond gisteren iets over 89Mhz AGP, de superieure 440BX performance en kaarten die dat kunnen eten.

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Krelis > als het goed is wordt bij een fbs van 133 mhz d e pci divider automatisch op 1/4 gezet, en dus geen belasting van isa/pci sloten en harddisks.
Alleen agp snelheid gaat wel erg omhoog

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Ah Bedankt Mooi Feest!
ben ik toch nog lief voor m'n harddisk.
sjees wist ik echt niet ik schaam me wel een beetje. Maar waarom slaat de AGP dan niet naar 1/2 dan? Ik bedoel, als dat bij PCI automatisch kan.....

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

krelis, PCI gaat niet (altijd) automatisch en AGP helemaal niet (op een BX bord)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• boer Krelis
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

botoo is daar soms een progje/ruig truucje voor om dat te meten want om nou helemaal de specs van m'n plank op te gaan graven.....

Pagina: 1