Toon posts:

Laptop Defect

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen07
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-05-2013
Mijn MSI Laptop (klote brol) was andermaal stukgegaan, dit keer omdat het USB Poort is losgekomen en zo het moederbord heeft geraakt.

http://img683.imageshack.us/img683/3687/555003.jpg

MSI rekende dit aan om hem te repareren (ondanks garantie):

607-16741-010 main board 1.00 108.13 EUR 108.13
Workmanship Workmanship 1.00 40.00 EUR 40.00
Admin Admin 1.00 15.00 EUR 15.00
Transport Transport 1.00 14.00 EUR 14.00
V.A.T.(%) V.A.T.(%) 0.00 19.00 EUR 33.65
Total: 210.78

Zou er een goedkopere manier zijn om dit ding te fixen ? Het moederbord is dus blijkbaar beschadigd...

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:03

JT

VETAK y0

Dus je gaat zomaar accepteren dat MSI je geld rekent in de garantieperiode :?

• brama
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
JT schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:48:
Dus je gaat zomaar accepteren dat MSI je geld rekent in de garantieperiode :?
Hoe denk je dat die usb-poort losgekomen is? Daar krijg je echt geen garantie op.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

bij mijn msi laptop stond dat ze de usb-poorten getest hadden op 500 keer een usb stick erin en eruit doen.

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

hoezo msi?

je hebt garantie bij de verkoper, niet bij de fabrikant.

ik vind de prijs trouwens niet eens zo hoog, veel fabrikanten vragen €400+ voor een nieuw moederbord

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:55

M2M

medicijnman

of die USB poort is zeer brak gesoldeerd, of je hebt 'm flink mishandeld. Aan de verkoper de taak om uit te zoeken wie schuldig is, inclusief bewijs. Als jij accoord gaat met het bewijs, en jij bent schuldig, betaal je de rekening. Anders niet. Eventueel een dagvaarding uit sturen, als je er zeker van bent dat het mankement door een fabrikagefout veroorzaakt is.

-_-

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23:56

ManiacsHouse

Scheisse!

Valt me reuze mee wat dat bord kost. Tenzij het het usb-mainboard is. Die dingen willen soms weleens als aparte module worden geplaatst. Maar als het het moederbord is dat vermoed ik niet dat je het ergens goedkoper vind.

Overigens rekent men € 14,- voor transport. Welk transport? TNT? UPS? En waarom rekent men daar nog eens een keer btw over?

• Jeroen07
Ze zeggen inderdaad dat het mijn fout is, terwijl ik niets abnormaal met die laptop heb gedaan. Dat stuk brol heb ik op 1 jaar 4 keer opgestuurd naar MSI ! Moederbord kapot, touchscreen knoppen die vanaf het begin niet werken, koeling die het twee keer op een jaar heeft begeven !

Ik denk dat jullie wel kunnen begrijpen dat ik nu dan ook niks ga betalen.

Ik kan hier iedereen MSI zwaar afraden. Heb er alleen maar miserie mee gekend. Heb me nu een Dell Studio 15 gekend. Met Dell nooit problemen gehad en ik zal me er niet meer toe verleiden om omwille van een promotie (zoals dit bij MSI was) nog van producent te veranderen.

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

M2M schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:13:
of die USB poort is zeer brak gesoldeerd, of je hebt 'm flink mishandeld. Aan de verkoper de taak om uit te zoeken wie schuldig is, inclusief bewijs. Als jij accoord gaat met het bewijs, en jij bent schuldig, betaal je de rekening. Anders niet. Eventueel een dagvaarding uit sturen, als je er zeker van bent dat het mankement door een fabrikagefout veroorzaakt is.
Let er wel op dat de bewijslast na het eerste half jaar voor de gebruiker is. Tot die tijd is het inderdaad aan de verkoper om te bewijzen dat de schade door de gebruiker veroorzaakt is.

En daarnaast weet ik niet of een dagvaarding zinnig is, dat kost je (als je tijd ook iets waard is) meer dan die 200 euro ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:27
Jeroen07 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 03:51:
Ze zeggen inderdaad dat het mijn fout is, terwijl ik niets abnormaal met die laptop heb gedaan. Dat stuk brol heb ik op 1 jaar 4 keer opgestuurd naar MSI ! Moederbord kapot, touchscreen knoppen die vanaf het begin niet werken, koeling die het twee keer op een jaar heeft begeven !
En je hebt geen nieuwe laptop geëist? :N

Gewoon naar de verkoper stappen, je beroepen op wat wettelijke rechten. Als je laptop in 1 jaar al 4x naar de RMA afdeling is geweest dan lijkt het me vrij duidelijk dat die hele laptop vol met gebreken zit.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:13

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

@GENETX, of dat de gebruiker er zo ruw mee omgaat :').. Maar ik neem niet aan dat dit het geval is.

IDD gewoon naar de verkoper stappen, en je beroepen op wat wettelijk vaststaat. Als je laptop nog geen 6 maanden oud is, mag de verkoper bewijzen dat het jouw fout is. Hierna moet jij (indien nodig) bewijzen dat jij het niet hebt gedaan.

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19:00
Tegen je usb-stick aangebotst? Zo connector valt er niet uit zichzelf uit...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Jeroen07 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 03:51:
Ik kan hier iedereen MSI zwaar afraden. Heb er alleen maar miserie mee gekend. Heb me nu een Dell Studio 15 gekend. Met Dell nooit problemen gehad en ik zal me er niet meer toe verleiden om omwille van een promotie (zoals dit bij MSI was) nog van producent te veranderen.
Schrijf dit soort dingen gewoon niet en focus je op het probleem met de laptop. Dit is een uitspraak uit emotie, voegt niets toe en er wordt niemand wijzer van.

• Jeroen07
Ik meen het nochtans wel 200 procent hoor. MSI is een kloteproduct... Mijn toestel was trouwens op reis in Nederland gekocht (woon in Belgie), dus ik kon zomaar niet bij de verkoper even terug gaan binnenspringen...

Maar kort gezegd, het toestel was reeds 4 keer opgestuurd en telkens teruggekregen zonder kosten, maar na 2 maanden ging het weer stuk. En het was reeds defect van bij de aankoop. Ik heb elke keer een nieuw toestel geëist maar aan de telefoon lachen ze je gewoon weg en wat kan je dan doen. Ik sta ook niet te springen om zo'n bedrijf te dagvaarden...

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:55

M2M

medicijnman

Wolfboy schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 04:22:
[...]
Let er wel op dat de bewijslast na het eerste half jaar voor de gebruiker is. Tot die tijd is het inderdaad aan de verkoper om te bewijzen dat de schade door de gebruiker veroorzaakt is.

En daarnaast weet ik niet of een dagvaarding zinnig is, dat kost je (als je tijd ook iets waard is) meer dan die 200 euro ;)
Het was toch 2 jaar? En je garantie is de acceptabele levensduur van het apparaat in kwestie. Een wasmachine mag best langer meegaan dan 2 jaar. Dus ook al geeft de fabrikant / verkoper 2 jaar garantie, je hebt recht op meer. Het enige punt was toch dat je na twee jaar zelf moet aantonen dat het defect een fabrieksfout is?

-_-

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

het is wel degelijk een half jaar.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

M2M schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:10:
[...]

Het was toch 2 jaar? En je garantie is de acceptabele levensduur van het apparaat in kwestie. Een wasmachine mag best langer meegaan dan 2 jaar. Dus ook al geeft de fabrikant / verkoper 2 jaar garantie, je hebt recht op meer. Het enige punt was toch dat je na twee jaar zelf moet aantonen dat het defect een fabrieksfout is?
Het is een half jaar. En daarna gaat het om de acceptabele levensduur van het apparaat. Als het dus aannemelijk is dat een laptop 3 jaar mee gaat, dan kan je daar dus minimaal 3 jaar aanspraak op maken. Het is alleen vrij lastig (en meestal zeer duur) om aan te laten tonen dat iets een fabrieksfout is.

De europese wetgeving specificeert dat iemand minimaal 2 jaar garantie heeft, de Nederlandse wetgeving is daar iets verder in gegaan en heeft het gedefinieerd als de levensduur van het apparaat. In veel gevallen dus een stuk meer dan die 2 jaar, maar als de bewijslast bij de consument ligt nog steeds niet zinnig in de meeste gevallen.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:56

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dit topic krijgt een kickje richting SF.

Rest mij nog te zeggen dat ik begrijp dat je niet tevreden bent over je notebook maar er ook best wel eens een rotte appel tussen kan zitten maar ik het onnodig vind dat je gaat ranten.

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:55
Als ik de foto bekijk, dan zou mijn eerste reactie zijn, dat dit niet een slechte soldeer verbinding is. Maar eerder "abuse" van de gebruiker. Zeker USB een een gevoelig iets. Een tik tegen een USB stick is gedaan. Hoeft niet eens expres te zijn. Want dit zal niemand expres doen.

Mocht het toch zonder "abuse" zijn gebeurt, dan zal het een zeer lastig iets zijn voor TS om dit te bewijzen. Immers als je de foto ziet, zijn er 3 pootjes lost, en aan de linker kant zie een brokkelig iets zitten (kan ook een soldeer verbinding zijn). Dat al deze verbindingen allemaal los zijn gegaan door slechte verbindingen, is erg onwaarschijnlijk. Bijna onmogelijk te bewijzen.

Dus of betalen, en een nieuwe halen. Dit gaat je geld kosten....

• Emmeau
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Op de foto kan je aan de linkerkant van de usb connector zelfs nog een stukje printplaat zien vastzitten volgens mij.

Verlies nemen, en in het vervolg voorzichtiger zijn met usb sticks en spulletjes in je laptop steken.

Als je handig bent zou je kunnen proberen alleen het mainboard te bestellen en dan zelf te vervangen.

Zo ooit eens iemand geld bespaard door de zaak zelf te vervangen. Kost alleen tijd in plaats van geld.

If you choose to criticise you choose your enemies

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Rolfie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:47:
Als ik de foto bekijk, dan zou mijn eerste reactie zijn, dat dit niet een slechte soldeer verbinding is. Maar eerder "abuse" van de gebruiker. Zeker USB een een gevoelig iets. Een tik tegen een USB stick is gedaan. Hoeft niet eens expres te zijn. Want dit zal niemand expres doen.
Als ik de foto bekijk, dan zie ik een slecht ontwerp. Misschien dat dit bij laptops en USB poorten normaal is, maar alle externe connectors die een stootje kunnen krijgen horen door de print gesoldeerd te zijn, niet met SMD op de print te liggen.

Ik heb hier een doos vol 3C905C-TXM kaartjes van 3Com die ook deze ontwerpfout hebben. Een deel van die poortjes zitten los, simpelweg omdat mensen teveel kracht uitoefenen op RJ45 stekkertjes bij het insteken of het eruithalen als het clipje niet helemaal lekker meewerkt. 3Com gaf destijds gewoon garantie op die dingen met afgebroken poortjes en je kreeg er een exemplaar voor terug die met pinnetjes aan de zijkant door de print gesoldeerd was.

• Bulldog72
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07-10-2016
Jeroen07 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:26:
Ik meen het nochtans wel 200 procent hoor. MSI is een kloteproduct... Mijn toestel was trouwens op reis in Nederland gekocht (woon in Belgie), dus ik kon zomaar niet bij de verkoper even terug gaan binnenspringen...

Maar kort gezegd, het toestel was reeds 4 keer opgestuurd en telkens teruggekregen zonder kosten, maar na 2 maanden ging het weer stuk. En het was reeds defect van bij de aankoop. Ik heb elke keer een nieuw toestel geëist maar aan de telefoon lachen ze je gewoon weg en wat kan je dan doen. Ik sta ook niet te springen om zo'n bedrijf te dagvaarden...
Dat is allemaal leuk en aardig maar dit is niet de probleem van MSI

"Mijn toestel was trouwens op reis in Nederland gekocht (woon in Belgie), dus ik kon zomaar niet bij de verkoper even terug gaan binnenspringen..."

De feit dat zij hebben uberhaupt jou kosteloos geholpen de eerste paar keer zegt iets over hoe hulpzaam ze zijn. Je dient ten alle tijden bij de verkoopende partij te zijn. Dat jij hebt het gekocht in een plek ver weg van jou is jou probleem, en niet van hun. MSI maakt helemaal geen klote produkten, en het is door dit sort attituden dat je ziet minder coulance van fabrieken.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Bulldog72 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:55:
MSI maakt helemaal geen klote produkten, en het is door dit sort attituden dat je ziet minder coulance van fabrieken.
Breng je mening niet als waarheid aub.

Of MSI wel/geen "klote producten" maakt is compleet subjectief. Laat er wat cijfers bij zien en we trekken wel onze eigen conclusies.

Persoonlijk zou ik in ieder geval nooit meer MSI producten halen na een paar moederborden (die allemaal problemen hadden) en een paar laptops (die er allemaal binnen een jaar volledig mee ophielden). Misschien heb ik pech gehad maar mijn vertrouwen in MSI is wel verdwenen.

Wat betreft coulance ben ik het helemaal met je eens. Maar ook al staat Acer bekend om de goede service, ik zou toch geen Acer kopen aangezien ik de bouwkwaliteit niet voldoende vind.

Kwa support ben ik van mening dat het bij laptops gewoon direct via de fabrikant zou moeten lopen. De winkel kan toch niets veranderen aan de hardware defecten (behalve doorsturen naar de fabrikant en/of een nieuwe laptop terug geven) dus het is niet zinnig om terug te gaan naar de winkel imho.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:14
Sinds wanneer krijg je garantie als je zelf usb poorten sloopt :S.
Dit is bijna onmogelijk aftebreken "zomaar"

Alle laptop fabrikanten heb ik niet de meeste vertrouwen in, wie het meeste garantie geef en juist prijs / kwaliteit vindt ik belangrijker.
Ze komen 9/10 toch allemaal bij clevo etc vandaan.
Zelf maken doen ze al eeuwen niet meer, en de afhandeling is bij heel veel fabrikanten zonder service contract zoals bv bij dell waardeloos 2/8 weken dat je het kwijt bent of het nu acer / hp / msi is.

Maar heb nog nooit een usb poort afgebroken gezien die vergoed is geworden met garantie.

[Voor 69% gewijzigd door Mektheb op 15-10-2010 13:06]

• Bulldog72
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07-10-2016
Wolfboy schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:57:
[...]
Breng je mening niet als waarheid aub.

Of MSI wel/geen "klote producten" maakt is compleet subjectief. Laat er wat cijfers bij zien en we trekken wel onze eigen conclusies.

Persoonlijk zou ik in ieder geval nooit meer MSI producten halen na een paar moederborden (die allemaal problemen hadden) en een paar laptops (die er allemaal binnen een jaar volledig mee ophielden). Misschien heb ik pech gehad maar mijn vertrouwen in MSI is wel verdwenen.

Wat betreft coulance ben ik het helemaal met je eens. Maar ook al staat Acer bekend om de goede service, ik zou toch geen Acer kopen aangezien ik de bouwkwaliteit niet voldoende vind.

Kwa support ben ik van mening dat het bij laptops gewoon direct via de fabrikant zou moeten lopen. De winkel kan toch niets veranderen aan de hardware defecten (behalve doorsturen naar de fabrikant en/of een nieuwe laptop terug geven) dus het is niet zinnig om terug te gaan naar de winkel imho.
Het is de waarheid in de zin dat ik heb gezeten bij MB fabrikanten voor de laste 10 jaren en moet dag en nacht over dit sort zakken buigen. Is een board binnen garantie? Als niet komt ie in grijs gebied waar ik kan beter nog coulant zijn? Zelfs als het ver buiten de boot ligt moet ik nog coulant zijn?

Bij de moeilijk beslissingen een belangrijk factor is de huiding van de aanvrager. Komt de persoon normaal over, of gaat hij gewoon netjes hulp vragen dan krijgt hij een beste kans op coulance. Komt ie hard over met ik eis dit, dat, en de volgende en kan hij het lekker vergeten. Nog erger zijn de mensen dat je gaat dat extra kilometer voor om te helpen, maar zodra iets gaat niet hun kant op dan ben je ineens "de grote K bedrijf". Het is door dit sort mensen dat ik helelaas vaker ziet, dat ik krijg een hard attitude van. In de laste jaren ik zie steeds vaker een mooie Engelse term hiervoor. A Sense of Entitlement. (Of betere gezegd en False Sense of Entitlement). Dit is een resultaat van de nu 20 jaar bestaan van de internet naar mijn mening.

Wat het betreft laptops direct naar de fabrikanten opzicht een een perfect wereld moet het kunnen, maar de probleemen met aansprakelijkheid zijn te enorme om dit de overwegen, laat staan implementeeren.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Bulldog72 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:39:
Het is de waarheid in de zin dat ik heb gezeten bij MB fabrikanten voor de laste 10 jaren en moet dag en nacht over dit sort zakken buigen. Is een board binnen garantie? Als niet komt ie in grijs gebied waar ik kan beter nog coulant zijn? Zelfs als het ver buiten de boot ligt moet ik nog coulant zijn?
Coulantie is in de essentie niet iets wat "moet". Of een bedrijf wel/niet coulant wil zijn is hun eigen keuze, met in veel gevallen een goede/slechte reputatie als gevolg.
Wat het betreft laptops direct naar de fabrikanten opzicht een een perfect wereld moet het kunnen, maar de probleemen met aansprakelijkheid zijn te enorme om dit de overwegen, laat staan implementeeren.
Uiteraard, dat ben ik helemaal met je eens. Officieel kan het prima blijven zoals het nu is, maar als het even mogelijk is dan regel ik al mijn support direct met de fabrikant omdat het meestal minder gezeur oplevert en sneller geregeld is. Sowieso kan je dan verwachten dat je met iemand spreekt die daadwerkelijk ook iets weet van je product.

Er is natuurlijk een goede reden dat eigenlijk elke laptop producent wel zelf service afhandeld :)
Niet dat het altijd geweldig is... maar toch.

Zo heb ik bijvoorbeeld net mijn laptop terug gekregen van een reparatie. De reparatie is allemaal prima verlopen al duurde het wel lang (zo'n 3 weken) terwijl ze 5-6 werkdagen claimen. Nu vind ik dat niet zo'n probleem als je wat berichtgeving krijgt maar berichten via het ticketing systeem werden niet beantwoord en via de telefoon krijg je voornamelijk "we weten het niet" te horen. Erg jammer aangezien ze met een klein beetje communicatie een heel wat tevredenere klant aan mij gehad zouden hebben.

Verder is de reparatie perfect verlopen, alle problemen zijn opgelost en de laptop draait weer als een zonnetje. Maar kwa communicatie e.d. is het niet meer hetzelfde niveau als het was toen het nog IBM was (in plaats van Lenovo dus).

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Als ik die foto zo bekijk lijkt het mij een duidelijk geval van user abuse aangezien gewoon de hele USB poort naar binnen gedrukt is.

Hierop krijg je geen garantie natuurlijk en dat kun je ook niet verwachten. Dit staat waarschijnlijk ook helemaal los van wat er mogelijk eerder mis is geweest met de laptop.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee