Kan iemand mij helpen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeMaasdam
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-05-2021
Hallo allemaal!

Ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen en heb deze als volgt samengesteld:
(Voornaamste gebruik zal zijn: Adobe CS5, Maya en 3ds Max en high end gaming zoals BFBC2, MW2)
Ik wil dat het nieuwe systeem op Windows 7 64bit gaat draaien.

Intel® Core™ i7-930 (CPUs Socket 1366)

Asus Rampage II Extreme (s1366)

(2x voor SLI) EVGA GeForce GTX460

Corsair 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit

Samsung HD103UJ (3,5 inch SATA 1TB)

Tagan TG700-BZ PipeRock 700W (voeding)

Antec Nine Hundred II (Midi Tower)

Sony Optiarc DDU1681S-0B (DVD-ROM)

Samsung SH-S223C (DVD-RW)

Samsung SyncMaster XL2370 LED

Nu heb ik een aantal vragen gezien ik maar vrij weinig verstand heb van hardware.
Het voornaamste waar ik over zat te twijfelen is, welke Socket moet het gaan worden..
Niemand weet met zekerheid te zeggen wat dé socket van de toekomstige moederborden en CPUs word, maar ik heb begrepen dat 1366 het laatste nieuwe ding is. Ik heb liever namelijk dat ik over een lange tijd, een upgrade kan doen, dan van een socket 775 overstappen. Iemand hier ideeën over?
En is de voeding (vanwege wattage en aansluitingen) geschikt voor het gebruik van SLI?
En als ik SLI gebruik, moet ik dan nog een extra fan of koeler ofzo hebben voor op de videokaarten?

Ik heb 0,0% verstand van overclocken en ben dan ook van plan de hardware gewoon zo te gaan gebruiken als ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:51

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hoi, en welkom op T.net :w

Als je een topic opent wordt er van je verwacht dat je het forum al een beetje hebt afgestruind naar vergelijkbare topics, mensen die dezelfde vraag hebben als jij of topics die je op een andere manier op weg kunnen helpen.

Tweakers.net presenteert regelmatig een BBG (Best Buy Guide), de laatste waarin een workstation was opgenomen dateert van September 2010. De onderstaande link brengt je naar de 'Workstation' Configuratie van deze BBG.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2010

In dit topic kan je de discussie over het systeem volgen, en je eigen wijzigingen aanbieden ter controle of "goedkeuring" van mede-gotters.

Hier kun je ook vragen stellen als je wilt, daar heb je waarschijnlijk meer succes dan hier ;)

Overigens kun je, als je een nieuwe PC wilt samenstellen het beste ook een budget of richtlijn meegeven, zodat mensen die je willen helpen weten waar ze op moeten letten.

[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 13-10-2010 23:09 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 16:51

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alles is al gezegd. Rest mij niets anders dan bovenstaandete onderschrijven en dit topic te sluiten. :)

Dit topic is gesloten.