Toon posts:

nVidia TV-out (i.c.m. nouveau-driver)

Pagina: 1
Acties:

• Beuzelarij
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Upgrades gedaan naar Kubuntu 10.10, maar bij 1 machine het volgende over het hoofd gezien:
The new Xorg 1.9 available in Maverick is not compatible with nVidia based chipsets that use the (nvidia-96) and (nvidia-173) drivers.
In betreffende PC zit dus zo’n oude Geforce2-kaart, waarvan de TV-out regelmatig gebruikt wordt. Na de upgrade van 10.4 naar 10.10 bleken de nVidia-drivers op die machine inderdaad niet meer te functioneren. Vervolgens dus die nVidia-drivers verwijderd, en de Open Source nouveau-drivers geactiveerd. Deze functioneren in beginsel prima, na een nieuwe xorg.conf te hebben opgesteld met de gewenste resolutie en frequentie.

Nu is het belangrijk om op die machine ook de TV-out weer aan de gang te krijgen. Volgens de FeatureMatrix van nouveau is het voor die kaart (NV11, dus behorend tot de NV10 familie) wat betreft die TV-out een 'Work In Progress'. Ik heb natuurlijk al het nodige gezocht, en las dat de TV-out met de nouveau-drivers nu zou moeten werken, maar ik kan nergens vinden hoe ik die (via xorg.conf) kan activeren. Handleidingen voor de nVidia-drivers zijn er volop te vinden, dat functioneerde dan ook prima, maar kan iemand mij op weg helpen om dat ook met die nouveau-drivers voor elkaar te krijgen?

Ik neem aan dat Xorg 1.7 niet meer i.c.m. Maverick Meerkat gedraaid kan worden? Anders moet ik een complete herinstallatie terug naar 10.4 doen, terwijl ik liever bij 10.10 blijf omdat daar toch weer wat dingetjes net even beter functioneren.

• lamko
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
Zou je niet liever na een software upgrade ook een kleine hardware upgrade doen, ook al is het maar 2ehands ?
Nouveau driver mist namelijk nog teveel optimalisaties.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Beuzelarij
  • Niet online
lamko schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:10:
Zou je niet liever na een software upgrade ook een kleine hardware upgrade doen, ook al is het maar 2ehands ?
Nouveau driver mist namelijk nog teveel optimalisaties.
Die nouveau-driver draait op zich prima, die oude kaart heeft immers ook geen hardwarematige decodeerchip o.i.d. aan boord, dus hoeven dergelijke optimalisaties ook niet te werken. Het is een oud bakkie, en ik ben niet van plan daar nog geld aan te spenderen, alleen wordt er toch regelmatig een film mee bekeken op een CRT-TV.

Dat is altijd goed gegaan met de propri√ętaire nVidia-drivers, en dat wil ik nu met de Open Source nouveau-drivers ook proberen voor elkaar te krijgen. Vandaar mijn verzoek om een opzetje van het TV-out-gedeelte in de xorg.conf, maar blijkbaar gebruikt niemand hier die nouveau-drivers.

• lamko
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
Powermanagement lijkt me wel handig, met de hedendaagse kaarten.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Beuzelarij
  • Niet online
lamko schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:15:
Powermanagement lijkt me wel handig, met de hedendaagse kaarten.
Je zegt het zelf al: 'Met de hedendaagse kaarten'. Voor de oude 'legacy'-kaarten speelt dat veel minder. :)

Niemand gebruikt hier Open Source drivers?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee