Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe geluid vanuit stekkersbussen op het moederbord

Pagina: 1
Acties:

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Beste,

Mijn geluidskaart is defekt (in kortsluiting ) van mjn komputer . Pentium 4 2,6 ghz . besturings syteem XP .
Nu op het moederbord zelf staan er ook 3 stekkertjes onder elkaar , met dezelfde symbolen als op mijn geluidkaart . Ik krijg die maar niet aangesproken . Wie kan mij dat eens uitleggen hoe ik het met doen , en moet ik iets doen met de geluids signalen die op het moederbord komen vanuit de cd rom.
Ik moet geen kwaliteit hebben en ik spreek toch maar de luidsprekers aan van de monitor .
Aub help mij . Gans de namiddag geprobeerd en geen resultaat .
Hartelijke dank op voorhand .

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat gaat niet, die dingen zijn enkel inputs, geen outputs.
Maar als je onboard geluid hebt, waarom trek je de geluidskaart er dan niet gewoon uit en gebruik je je onboard geluid?

• hobbyist-pc
Beste ,
bedankt voor reaktie,
Maar op die 3 stekkerbusjes onboard staat wel degelijk in -out- micro
k verondersteldat dit wel geluid er zou moeten kunnen uitkomen .. Maar ik kan ze niet aanspreken .
Die symbolen die er op staan zijn net hetzelfde als op de geluidkaart die defekt is .
Ik zou deze gebruiken ,maar hoe?
Dank

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11 12:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Drivers installeren en onboard audio instellen als primair device? Moeilijker dan dat zal het toch niet worden.

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 12:50
Het is op dit forum gebruikelijk om, nadat je veel geprobeerd hebt, te beschrijven wat je geprobeerd hebt en daarvan het resultaat te geven.

Onder andere dingen zoals:
- De defecte geluidskaart gedeinstalleerd en gecontroleerd dat de onboard-geluidskaart geinstalleerd is
- De 'standaard'/'default' geluidskaart ingesteld op de onboard kaart
- etcetera

Wellicht ook goed om meer specifieke informatie te geven, zoals het type (merk en typenummer) geluidskaart en eventueel het type moederbord.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00
En aangezien er een losse geluidskaart ingezeten heeft kijk even in de bios of de onboard geluidskaart niet uigeschakeld staat (afhankelijk van bios type mogelijk te vinden onder Integrated Peripherals). En geef even de exacte specs van je systeem, vooral merk en type van het moederbord is erg handig.

• hobbyist-pc
Beste ,

Bedankt iedereen . Ik heb mijn windows XP terug geinstalleerd en alles werkt terug prima . De geluidskaart was eigenlijk een vals alarm .Het was ook een knutsel pc. Ben 60 jaar en toch wil ik nog zoveel als kan onder de knie krijgen .
Iedereen nogmaals bedankt
Pagina: 1