Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1regiver
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11-2022
Hallo allen,

Ik heb zopas een tv gekocht en de meegeleverde afstandsbediening blijkt ook te werken op mijn Samsung LCD die aan mijn PC hangt. Deze staat echter juist naast mijn TV...., wat dus constant voor problemen geeft als iemand begint te zappen..
Weet er iemand hoe ik mijn afstandsbediening uniek kan koppelen aan mijn Samsung tv?

TX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:16
Als je de afstandsbediening van de LCD aan je PC niet hoeft te gebruiken zou je van deze de IR ontvanger af kunnen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1regiver
Hmmm..
Ik zou echt niet weten waar juist de IR ontvanger zit.. Het frame ziet er overal hetzelfde uit.
Het is een Samsung T240HD.
Wil je zeggen dat er echt geen mogelijkheid is om een afstandsbediening uniek te maken? Is me dat wat mottig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-07 18:06
Staat ergens in de handleiding van die zopas gekochte tv iets hierover? Bijvoorbeeld over het wisselen van kanaal oid.
Bestaat op dat LCDscherm de mogelijkheid om via een menu de afstandsbediening uit te schakelen?

Op het frame zal ergens aan de voorkant (veelal rechtsonderin bij een eventueel aan-uit lampje) een doorschijnend stukje zitten, waar de ontvanger achter zit.

Op de afstandsbediening de bron/source veranderen?

[ Voor 33% gewijzigd door ShitHappens op 13-10-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1regiver
Blijkbaar bestaat de mogelijkheid om de draadloze bediening af te zetten voor de tv of een andere toe te laten, maar niet om de bestaande afstandsbediening uniek te maken. Op de LCD bestaat die mogelijkheid niet.
Heb de manual nog eens doornomen. Niets over te vinden. Al wa gegoogled ook, maar nootjes.

Intss ook geprobeer iets voor de onderste rand van de lcd te zetten, maar de afstandbediening blijft erop werken. Het zou me betwijfelen dat wat plakband zou helpen..? Misschien speciale plakband, maar op wat trekt da dan...

PS: De afstandsbediening van de lcd werkt ook op de TV... ^^ 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door f1regiver op 13-10-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Meestal wordt in de handleiding wel aangewezen waar het IR-oogje zit. Dat is vrij eenvoudig af te plakken, maar inderdaad niet met plakband, want dat is meestal transparant 8)7

Als je een foto als deze kunt maken, kun je het IR-oogje misschien zien zitten achter de doorschijnende rand.

[ Voor 42% gewijzigd door Grrrrrene op 13-10-2010 20:56 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Altijd een verrassing, dat een Samsung AB ook daadwerkelijk op andere Samsung TV's werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Neem een felle zaklamp en schijn op de behuizing van het betreffende toestel. Door het felle licht kan je door het plastic kijken en op die manier de IR-ontvanger lokaliseren.
Pagina: 1