Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb effen een vraagje ik heb windows xp fat32 en will naar ntfs converten.
zijn er dingen die ik moet weten?
zoals kunnen programmas niet meer werken,
kan de harde schijf crashen dat soort dingen ik zou wat hulp erg warderen
greets mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Hoe wil je uberhaupt de partitie gaan 'converteren'? Ga je Windows opnieuw installeren? Ga je een externe schijf gebruiken als backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:03
Gewoon converteren, zolang je maar een backup maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 22:20
hoi Mike,

als je even op internet had gezocht was je op http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb456984.aspx uitgekomen.

To convert a volume to NTFS from the command prompt
1.Open Command Prompt. Click Start, point to All Programs, point to Accessories, and then click Command Prompt.

2.In the command prompt window, type: convert drive_letter: /fs:ntfs

For example, typing convert D: /fs:ntfs would format drive D: with the ntfs format. You can convert FAT or FAT32 volumes to NTFS with this command.

succes! en laat even weten of het gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja fvdberg bedankt dat je me hier op wijst ik stel dat op prijs maar ik weet al hoe ik het moet doen will weten of mijn systeem gevaar loopt daar door dat bestanden opeens niet meer werken en waar moet ik alemaal een back up voor maken als er iets fout gaat is er een kans dat ik heel xp moet herinstaleren want heb geen windows xp disk en ik zou graag een exsterne harde schijf willen gebruiken als back up kan iemand dat ook effen kunnen uitleggen a.u.b groeten mike en bedankt voor de hulp alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:38:
ja fvdberg bedankt dat je me hier op wijst ik stel dat op prijs maar ik weet al hoe ik het moet doen will weten of mijn systeem gevaar loopt daar door dat bestanden opeens niet meer werken en waar moet ik alemaal een back up voor maken als er iets fout gaat is er een kans dat ik heel xp moet herinstaleren want heb geen windows xp disk en ik zou graag een exsterne harde schijf willen gebruiken als back up kan iemand dat ook effen kunnen uitleggen a.u.b groeten mike en bedankt voor de hulp alvast
Kun je ademhalen, dwz punten, komma's en hoofdletters gebruiken? Dit is ADHD tekst.

Ja, een backup is altijd nodig. Je kan je bestanden backuppen naar een externe harde schijf, en daarna een image maken van je Windows partitie met programma's als Symantec Ghost of Acronis Trueimage.

Echter, dit is zeer standaard en met een heel klein beetje zoekwerk makkelijk te vinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:38:
Één hoofdletter of punt had best gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra je "convert c: /FS:NTFS" invoert, wordt het systeem omgezet naar ntfs met de rechten die bij XP horen.

Een mogelijke optie is "/NoSecurity" , dan heb je wel mogelijkheden van ntfs, alleen zijn de rechten niet ingesteld.

Indien bepaalde applicaties rechten nodig hebben, zal je met filemon.exe moeten uitzoeken welk bestand meer rechten nodig heeft.

Het beste kan je eerst met NTbackup een volledige backup draaien naar een externe harddrive, en die afkoppelen zodra je begint

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oeps inderdaad beetje ADHD text sorry.
Maar moet ik een back up maken van windows?
Ik heb wel een ghost disk werkt dat ook?
Ik weet dat het makelijk op te zoeken is maar ik heb gezocht maar willden gewoon effen weten of mijn programmas en windows geen gevaar loopt.
maar volgens jullie text kan ik beter maar een backup maken voor je weet maar nooit,
ok nou bedankt en ga het proberen zijn er nog meer dingen die ik moet weten?
Alvast bedankt,
groeten Mike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:01:
Maar moet ik een back up maken van windows?
ja altijd. Als er wat mis gaat eindig je met een niet leesbare partitie.
Ik heb wel een ghost disk werkt dat ook?
Tuurlijk dat mag ook
Ik weet dat het makelijk op te zoeken is maar ik heb gezocht maar willden gewoon effen weten of mijn programmas en windows geen gevaar loopt.
Nee lopen geen gevaar. Waarom wel?

[ Voor 3% gewijzigd door job op 13-10-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik willden het gewoon efen weten of mijn programmas geen gevaarlopen.
Maar als windows schaden oploopt doet de ghost het niet meer toch(volgens mijn vader) klopt dat ook?
En moet ik dan zelf een back up maken van windows en mijn belangrijke data gewoon met een tooltje zoals Symantec Ghost of Acronis Trueimage ?
bedankt voor het reageeren,
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:56:
Een mogelijke optie is "/NoSecurity" , dan heb je wel mogelijkheden van ntfs, alleen zijn de rechten niet ingesteld.
wat bedoel je hier precies mee?
en wat kan ik er mee doen, en wat moet ik met die rechten doen?
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:15:
[...]

wat bedoel je hier precies mee?
en wat kan ik er mee doen, en wat moet ik met die rechten doen?
Mike
als je CMD start met uitvoeren kom je met het commando "convert /?" achter wat de opties zijn en wat ze inhouden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
C:\Documents and Settings\Babipangang>convert /?
FAT-volumes converteren naar NTFS.

CONVERT volume: /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:bestandsnaam] [/NoSecurity] [/X]

volume        Bepaalt de stationsletter (gevolgd door een dubbele punt), het
                koppelpunt of de volumenaam.
  /FS:NTFS      Bepaalt of het volume moet worden geconverteerd naar NTFS.
  /V            Bepaalt of Convert in de modus met uitleg moet worden
                uitgevoerd.
  /CvtArea:bestandsnaam
                Bepaalt een aaneengesloten bestand in de hoofdmap om als
                tijdelijke plaatsaanduiding voor NFTS-systeembestanden te
                dienen.
  /NoSecurity   Bepaalt of de veiligheidsinstellingen van de geconverteerde
                bestanden voor iedereen toegankelijk zijn.
  /X            Bepaalt of het volume zo nodig ontkoppeld dient te worden.
                Alle geopende volume-ingangen worden hierdoor ongeldig.
C:\Documents and Settings\Babipangang>

dus met /NoSecurity heb je de rechten van Fat** maar de mogelijkheden van NTFS
mocht je nog onder DOS je schijf willen benaderen, dan is dat wel voorbij

waarom wil je over naar NTFS.. is dit voor beveilingsdoel einde of voor de bestandsgrootte e.d. :)
convert is oneway.. dus als je over bent, kan je niet meer terug. tenzij je opnieuw formatteerd,

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de bestands groote,(maar gaat de beveiliging omhoog door het converten naar ntfs)
kan niet veel doen met 4gb ik gebruik veel iso`s.
ok maar ik snap niet wat dat nosecurity voor is zou u me dat efen kunnen uitleggen.
groeten,
Mike

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 20:30 . Reden: effen wat toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:28:
Voor de bestands groote,
kan niet veel doen met 4gb ik gebruik veel iso`s.
ok maar ik snap niet wat dat nosecurity voor is zou u me dat efen kunnen uitleggen.
groeten,
Mike
Met /nosecurity heb je de mogelijkheden voor grote bestanden, maar staat alles nog open..
standaard gebruikers kunnen dan met oude programma`s e.d. nog overal bij..

overigens zullen ze het 99 van de 100 keer ook onder een beheerdersaccount doen. als je geen /nosecurity gebruikt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Mike,

google werkt ook bij jou thuis.
En op wikipedia wordt vast goed uitgelegd wat ntfs is en wat het verschil met fat is.

Beetje inzet van jouw kant stellen we hier op GoT wel op prijs.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:22:
[...]
dus met /NoSecurity heb je de rechten van Fat** maar de mogelijkheden van NTFS
mocht je nog onder DOS je schijf willen benaderen, dan is dat wel voorbij

waarom wil je over naar NTFS.. is dit voor beveilingsdoel einde of voor de bestandsgrootte e.d. :)
convert is oneway.. dus als je over bent, kan je niet meer terug. tenzij je opnieuw formatteerd,
ok zoals je hier uitlegt kan ik dus /nosecurity gebruiken om dus mogelijkheden van ntfs te gebruiken?
maar wat bedoel je met ``mocht je nog onder DOS je schijf willen benaderen, dan is dat wel voorbij``
kan ik dan niet meer in dos te komen of zoo?
groeten,
mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:36
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490885.aspx
/nosecurity Specifies that the converted files and directory security settings are accessible by everyone.
Oftewel mappen en bestanden door elke gebruiker van de pc te benaderen.

Tip : als je een kreet niet snapt. Google hem "effe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:34:
[...]

ok zoals je hier uitlegt kan ik dus /nosecurity gebruiken om dus mogelijkheden van ntfs te gebruiken?
maar wat bedoel je met ``mocht je nog onder DOS je schijf willen benaderen, dan is dat wel voorbij``
kan ik dan niet meer in dos te komen of zoo?
groeten,
mike
als je met een opstart floppy/cd opstart, waar dos 6.* opstart.. dan kan je niet meer bij je C schijf komen.
dat is omdat Dos alleen Fat ondersteund. en geen NTFS

dit werd vroeger meestal gedaan met oude spellen, die niet onder windows draaiden.

overigens is de DOSbox van XP wat anders dan de kale DOS, die draait wel ntfs.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal het zal vast gaan lukken.
Groeten,
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 22:20
Hoi Mike

Alleereerst wil ik je succes wensen met de conversie, maar dat gaat vast wel lukken.

Ik vind het feit of je wel of niet backupt iets wat je zelf moet beslissen, het is jou data niet het onze. Persoonlijk draai ik zeer regelmatig back-ups, en zelfs zonder deze back-ups zou ik het risico durven nemen. maar dat is persoonlijke ervaring, ik heb het in het verleden zeer regelmatig gedaan op machines die van windows 98 naar 2000 of XP waren geupgrade. het is bij mij nooit fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
*ahum* Soms heeft een moderator het druk en loopt een topic van het niveau 'helpdesk' een tijdje door...

Maar helaas is het nu wel voldoende. Mike15, misschien zou je even toch de moeite willen nemen om in het vervolg gebruik te maken van Google en de GoT-Search. GoT is namelijk geen helpdesk, al denken sommige mensen dat wel...dus een beetje (grote hoeveelheid) eigen inzet wordt enorm gewaardeerd en is eigenlijk noodzakelijk :+

In normaal Nederlands : Dit topic gaat dicht en de volgende keer moet je toch echt eerst zelf duidelijk laten zien dat je zoekt anders heb je kans dat een topic zomaar weer gesloten wordt.

ps. lees de regeltjes nog eens even door, daar vind je tips waaraan je post moet voldoen etc. Je voorkomt hiermee dat topics dus gesloten worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.