Lol, dit is altijd een interessant lijstje voor me... ik heb het altijd aan de stok gehad met het onderwijssysteem
Anyway, dit is mijn lijstje:
1996 - 1998 - VWO
1998 - 2000 - HAVO (exact pakket, nog voor de 2e fase of hoe heette dat)
2000 - 2005 - MBO Technische Informatica N4
2005 - 2006 - HBO Informatica
2006 - 2009 - HBO Technische Informatica (ICT Management)
Al met al heb ik toch wel zo'n beetje de maximale tijd gestudeerd.. hoewel dat niet direct het plan was
Het verhaal achter het lijstje:
Ik ben redelijk intelligent (denk ik) en ik rolde relatief gemakkelijk VWO binnen na de basisschool. Ik kreeg alleen één probleem zodra ik op de middelbare school begon: Talen

.
Ik weet niet wat dat is met talen en mij, maar dat gaat niet. Engels gaat meer dan prima, maar dat komt omdat je dat elke dag tegenkomt, en vrij goed op gevoel kunt doen. Frans en Duits (en nederlands..) doen mij de das om met alle regeltjes en naamvallen.
Achteraf gezien ontzettend jammer, want ik had voor de exacte vakken allemaal 8+ cijfers, maar duits en frans onder de 4, dus helaas, ga maar naar HAVO, je bent niet goed genoeg
Prima.. HAVO dan maar.. maarja, ook daar heb je nog talen, dus hop.. in het 4e jaar ging dat ook niet soepel, en zou ik dat jaar over moeten doen. Het nadeel was dan wel: dat jaar ging de 2e fase in, en dat betekende voor mij dat ik weer een TAAL erbij moest nemen, dus dat was voor mij geen optie.
Op naar MBO dan maar, zonder diploma (nouja, MAVO had ik wel indirect). Dit ging wel lekker, niet te zwaar, maar ik was toch iets te slack hier en daar, en dus heb ik hier een jaartje laten liggen. Nouja, geen drama.
Gezien de resultaten tot nu toe werd ik van alle kanten gepushed om toch maar te gaan werken nu ik eindelijk een fatsoenlijk diploma op zak had. Maar ik had nog wel trek in wat meer studententijd! En ik had tot nu toe nog thuis gewoond.. en ik wou nog wel op kamers.
Duss.. HBO dan maar. In eerste instantie voor Inf gekozen, maar alle poespas rondom programmeren lag me toch niet zo (informatie analyse, normaliseren, etc.) Dus dan maar richting Technische Informatica, wat weer meer in lijn lag met mijn MBO studie. Dat ging weer een stuk beter. Wel nog een half jaartje laten liggen rondom de overstap, dus ook hier weer een jaar langer over gedaan dan nodig, maargoed. De laatste twee jaar was de motivatie duidelijk weer aanwezig, en kreeg zin om te gaan werken, en dat was te zien in de resultaten. De laatse twee jaar waren een breeze, en het afstuderen ging lekker, afgerond met een 8 en ik mocht aan de slag op mn afstudeerplek
En nu werk ik al weer iets meer dan een jaar voor de Universiteit Twente