Toon posts:

HP 6730B FAN probleem

Pagina: 1
Acties:
Hoi mensen,

ik heb een HP 6730B laptop. Sinds kort heb ik last van dat de fan van de laptop vanaf dat ik de PC aanzet meteen op hoge toeren begint te draaien. Soms stopt die na 5 min maar soms ook niet. Ik merk wel dat als die steeds op hoge toeren draait en ik de laptop dicht klap en die in standby gaat en ik hem weer uit standby haal dat die het gewoon weer normaal doet. Het gebeurt echt bij de scherm van het BIOS waar die meteen begint te toeren.

Ik heb al in de bios gekeken bij de optie 'fan altijd aan op net stroom" deze staat uit bij mij. ook heb de tempraturen gecheckt met Speedfan. daar was alles goed. Ik heb geen idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen.

Iemand enig idee/hulp ?

• WimB
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-09 11:37
Komt wel vaker voor bij deze modellen. Meestal zit er vuilt tussen de CPU-fan en de heatsink aan de zijkant van de laptop.

Oplossing:
  1. Toetsenbord eraf halen
  2. Fan verwijderen
  3. Vuil weghalen
Ik heb dat geprobeerd maar wil niet lukken :(

ik heb nu hem HW monitor ff gecheckt maar ik krijg het volgende:

By gogo22 at 2010-10-15

Wat ik in het rood heb aangekaart is volgens het internet mijn CPU ? :S maar als ik daar onder kijk bij mijn Intel Mobile core 2 duo CPU zie ik dat me temp gewoon goed is? ook word mijn laptop niet heet ofzo?

Is een sensor kapot van me moederbord ofzo denken jullie?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

80c is voor een mobiele CPU op 100% load niet bijzonder. Maar als dat idle is :X...
Dit is allemaal met idle, maar ja als dat waarde klopt waarom blaast die dan koele lucht uit me laptop ? :S

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

er staat toch dat de processor 21 en 20 graden is. Misschien een stukken sensor die daardoor de fan op tilt laat slaan.
brilsmurfffje schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:51:
er staat toch dat de processor 21 en 20 graden is. Misschien een stukken sensor die daardoor de fan op tilt laat slaan.
Ja dat bedoel ik nou, hij geeft goeie waardes voor me CPU maar als ik op internet zoek op CPUZ voor het applicatie HW monitor dan zegt men dat CPUZ onderdeel je CPU temps zijn :S
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee