Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379333

Topicstarter
Hallo iedereen,

al een tijdje wil ik mijn PC een upgrade geven maar ik weet niet waar ik moet beginnen en omdat het vervangen van een processor etc prijzig is zou ik alles geleidelijk willen doen.

Mijn PC heeft de volgende onderdelen :\

behuizing :Cooler Master Mystique
moederbord : P5N-e SLI
videokaart 2x Nvidia 8800 - 512
Ram : 2x DD2 800mhz Dual channel

CPU 2,4 Intel Quad
PSU 500 watt
DVD IDE

Nu wil ik deze PC upgraden en beginnen met de processor na lang gekeken te hebben zag ik dat AMD goedkoper uit de bus kwam maar is deze dan even goed als een intel ?
Ik weet dat als ik de processor wil veranderen ook het moederbord moet veranderen.
Graag zou ik rond de 3,0 quad willen zitten. Is het aan te raden om er een AMD van te maken of zijn er andere iedeeen mogelijk, een compleet nieuwe PC samenstellen wordt te prijzig,

Hopelijk positieve reacties,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een switch wil maken naar een nieuwe CPU dan zit je in principe aan een nieuw systeem. Je moet moederbord, CPU en geheugen vervangen.
Of AMD beter is als Intel of andersom ligt natuurlijk maar helemaal aan wat jij beter vind en welke applicaties je gaat gebruiken. Daar is zo niets over te zeggen.

Neem eens een kijkje in de BBGs om een idee te krijgen van courante configs, dat helpt je al een eind op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
AMd en Intel scheelt na mijn weten bizzar weinig...

Ik zou kiezen wat jij graag wilt... AMD met 3.0 ghz quad is goedkoper dan een Intel i5 of i7 quad...
Als je kiest voor AMD kiest, weet je ook gelijk wat voor soort MB je nodig hebt, en dan kun je zelf bepalen wat je allemaal wilt met die MB... (sata600, 2 pci x16 en nog meer dingen waar je aan moet denken)

Ook als je MB hebt gekozen weet je ook gelijk welke Intern Geheugen nodig hebt (sommige MB's willen ddr2 ook nog ondersteunen en kan je al op je nieuwe MB en CPU terwijl je nog spaart voor je Intern DDR3 geheugen)

Verder rest, zou ik zeggen, suc6 en spaar ze ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:32
Belangrijkste mis ik eigenlijk, wáárom wil je upgraden? Aan je videokaarten te zien speel je veel spellen? Achterhaal dan eerst of je tegen een cpu of een gpu beperking aan loopt.
Graag zou ik rond de 3,0 quad willen zitten.
Een 3.0 Quad zegt natuurlijk helemaal niks over de werkelijke snelheid, vooral omdat er grote verschillen in architectuur van de cpu's van de beide fabrikanten, maar zelfs ook tussen onderlinge series.

Lees deze even: *LET OP* - Wat moet ik kopen, daarin wordt je doorverwezen naar de BBG topics, in jouw geval zou is ws deze wel relevant: [UG Aanschaf] Gamesysteem

[ Voor 33% gewijzigd door Nielson op 13-10-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:59
Heb je toevallig ook al eens aan overclocken gedacht?

Ik heb ook een Asus moederbord, ook een Q6600 (ik deeeenk dat jij die ook hebt ;)), ook 800MHz geheugen, en ook een nVidia 8800 kaart :)

Mijn systeem loopt zoals je kan zien in m'n sig op 3.4 of 3.6 GHz (WAT JE NU NIET IN 1X MOET PROBEREN OVERIGENS!)

Maar met een koelertje van een paar tientjes zou je je hele probleem ook kunnen verhelpen door hem hiermee op 3.0 GHz te laten lopen ;)
Er zijn (heeel) erg veel tutorials voor te vinden, dus lees hier een aantal van door zodat je wel weet waar je aan begint.. mocht je het dan alsnog niet aandurven, gwoon niet doen, er IS een kans dat je je hardware molt..

[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 13-10-2010 15:17 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16

_Apache_

For life.

Waarom wil je persé een snellere processor, weet je zeker dat die het spul tegenhoudt? Wat is traag, meten is weten. Voor het zelfde geld ben je klaar met een 32GB SSD als boot, de rest op je hdd('s) en een verse install.

Als het echt je processor is, kan je voor een paar tientjes een goede koeler (met eventueel extra ventilatoren voor je kast) kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 13-10-2010 15:11 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm,
Overclocken had ik al een s geprobeerd en had ook een nieuw vennetje erin gezet. Alleen mijn PC vertoodn dan na een korte tijd een wit scherm en is dan vastgelopen.
Na meerdere testjes gedaan te hebben kwam eruit dat 2,4 niet al te hoog is en ik dacht meteen dat de processor een boost nodig had.
Wat zouden jullie voorstellen om "misschien" te vervangen of juist erbij te zetten ?

Bedankt voor de snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:59
Anoniem: 379333 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:22:
Hmmm,
Overclocken had ik al een s geprobeerd en had ook een nieuw vennetje erin gezet. Alleen mijn PC vertoodn dan na een korte tijd een wit scherm en is dan vastgelopen.
Na meerdere testjes gedaan te hebben kwam eruit dat 2,4 niet al te hoog is en ik dacht meteen dat de processor een boost nodig had.
Wat zouden jullie voorstellen om "misschien" te vervangen of juist erbij te zetten ?

Bedankt voor de snelle reacties
Hangt helemaaal van je doel af..
Wat wil je (voornamelijk) doen met de pc?

Wil je veel multitasken (open je vaak veel programma's- / heb je veel programma's open staan - waarmee je gelijktijdig werkt) dan is een SSD misschien een goede oplossing.

Maar als je veel spellen speelt, die nu te traag zijn ingame is het waarschijnlijk de SLI setup OF de processor, en heeft een SSD echt nihile invloed..

Hoe heb je trouwens 'testjes' gedaan of de processor snel genoeg was of niet?

Hoeveel geheugen (RAM) heb je? Er staat nu 2x, maar is dat 2x 1MB?:P of 2x 4096MB? :P

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 13-10-2010 15:37 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voornamelijk ingame dat ik denk dit kan sneller,
De testjes zou ik niet kunne opnoemen maar het klokte me PC in zijn geheel.

Ook heb ik de laatste tijd (waar dit aan ligt heb ik geen idee mee) dat mijn beeld soms flikkert en daarna stilstaat als ik dan nog iets indruk hoor ik de PC speaker een bliep zeggen.
Dus er is zeker wel iets aan de hand en die upgrade moet er ook echt komen.
(na formatering en opnieuw windows 64bit erop zelfde probleem)

Ik heb 2x 2 mb dus 4 RAM totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-07 15:26
welke games speel je en op welke resolutie?
als je jou cpu op 3.6ghz kan krijgen is ie ongeveer net zo snel als een i7 860 op stock speed.

[ Voor 21% gewijzigd door Goofy1978 op 13-10-2010 18:03 ]

Pagina: 1