Inloggen via vpn verbinding van andere router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:31
Hallo,

De situatie hier is nu als volgt. Er zijn twee routers. Router-1 is voor de bovenverdieping en Router-2 is voor de benedenverdieping. Router-1 is via een VPN verbinding, verbonden met onze externe servers. Dus alle mensen die verbonden zijn met Router-1 kunnen inloggen op de externe servers met een lokaal IP-adres. Die verbinding is een stuk sneller dan de verbinding van Router-2 deze mensen gebruiken namelijk geen VPN verbinding. is het mogelijk om Router-2 aan Router-1 te verbinden zodat ook de mensen die verbonden zijn met Router-2 ook via een VPN verbinding kunnen inloggen op de servers? en hoe doe je dit dan? Ik wil er dus voor zorgen dat iedereen gebruik kan maken van de VPN verbinding zodat ook de mensen van de benedenverdieping een snellere verbinding hebben.

Met vriendelijke groet,
Flying35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
*zoekt glazen bol*

bij gebrek aan beter: om wat voor routers gaat het, en als ik het goed begrijp wil je dus eigenlijk router 2 als switch gebruiken achter router 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Tuurlijk kan dat, maar je geeft veel te weinig informatie. Misschien kan je beide routers gewoon koppelen via vrije interfaces.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Misschien kan router 2 gewoon vervangen worden door een switch om het iets simpeler te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
Het is niet zo dat Router-2 alleen als switch gebruikt dient te worden. want het is namelijk zo dat bij Router-1 en Router-2 allebei internet binnenkomt via verschillende providers. Wat is er nog meer voor informatie nodig want ik ben nogal een leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als er connectie tussen router-2 en router-1 is, dan is een route instellen (in router 2) voor je vpn-subnet toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
Oke, en kan ik die connectie dan maken via de UTP poorten van de routers en zo aan elkaar koppelen en moet dit dan een cross kabel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Flying35 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:12:
Oke, en kan ik die connectie dan maken via de UTP poorten van de routers en zo aan elkaar koppelen en moet dit dan een cross kabel zijn?
Valt pas te beantwoorden als je mijn glazen bol teruggevonden hebt, of als jij in je handleiding kijkt.

Dit is volkomen afhankelijk van merk/type etc.
Bij een consumentenrouter geef ik je weinig kans out of the box. Bij een prof-router is het gewoon de handleiding volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 20:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

Dit kan je toch gewoon met routing regelen? 2 Routers in 1 netwerk. Beide routers hebben een ander IP adres. De eerste router (zonder VPN) is je default gateway, de 2e router wordt als gateway ingesteld naar de externe servers. Hiervoor moet e wel een route toevoegen op de eerste router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
oke fijn om te weten dan het dus mogelijk is, maar nu weet ik nog net hoe ik het moet doen. Ik ben geen expert op dit gebied dus ik begrijp nu niet wat je allemaal zegt. Is het nu gewoon 1 router als default gateway instellen en de andere als gateway en dan een route toevoegen op de router met de default gateway. maar wat is een route percies en hoe stel je die in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik denk dat het verstandig is dat je het door iemand laat doen die er verstand van heeft.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Pagina: 1