Scythe Mugen 2 Rev. B te stil en sloom..

Pagina: 1
Acties:

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08-2025
Beste mensen, ik ben nieuw met het hele OC & Cooling gebeuren en heb net een game pc in elkaar gezet.

vista 64
msi p55a-gd65
corsair dd3 xms 1600 4gb
Scythe Mugen-2 Revision B
550w voeding

Nu zit ik dus met het probleem van de koeling, de Mugen-2 koelt bar slecht, core 0 word goed gekoeld, core 1 slecht, core 3 goed en core 4 slecht, de temperaturen verschillen aardig wat, zie foto.. is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/fedv7n.jpg

Het andere probleem is, de cpu cooler zit gewoon met de 4 pins aansluiting op het moederbord, hij draait op 1372 rpm zie ik @ SpeedFan, je hoort hem net eens, hij start ook pas als de windows geladen is volgens mij en niet meteen als ik de pc aandoen, de snelheid van dit ding opvoeren is onmogelijk.

@ bios kan je kiezen op hoeveel graden je de boel wilt hebben, ik kies dan 50 of 45 maar dat helpt niks, de cpu fan blijft gewoon zelfde draaien en de temperaturen zijn 50+

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5y6hae.jpg

Zelfs de standaard koeler was nog beter bij idle gebruik eigelijk, hier klopt iets dus niet, wie weet hier misschien iets op? Via SpeedFan prog krijg ik dat ding ook niet sneller, daar & in bios staat overal 100% maar ding draait maar op 1300 en geruisloos, als ik er tegenaan blaas dan zal ik harder koelen lijkt me.

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:16

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

hoeveel koelpasta zit er op? een rijskorrel grote is genoeg.

mijn mugen draait op 800 rmp met 20c idle. dus aan de fan zal het niet liggen denk ik

is wel een amd phenom II

If water polo was easy, it would be called football

• FSXnoob
Muah, heb wel beetje opgezet en uitgesmeert, was wel iets meer dan rijstkorrel ja..

• Dannyyy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 11:28
Mijn mugen 2 koelt een i7 @ 3,8 GHZ, HTT aan, idle 40, max 80 IBT. Het kan zijn dat je heatspreader niet recht is. Bij mij als ik een "rijstkorrel" doe, dan lopen de temps meer op dan als ik wat meer koelpasta erop smeer. Ik heb een test gedaan met een "rijstkorrel". Als ik de koeler er dan weer afhaal dan zie je gewoon dat er in het midden geen contact word gemaakt met de CPU. Mijn CPU is dus in het midden wat lager dan de rest. Uiteraard is normaal gesproken "rijstkorrel" genoegt. RPM is bij mij ongeveer 1300

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 09:06
Speedfan is sowieso een **** programma, neem CoreTemp. Die is beter. Mogelijk een foute lezing.

Verder moet je even na gaan of je misschien te veel of te weinig coolpasta erop hebt zitten. Er hoeft slechts een flinter dun laagje op (totale hoeveelheid van een rijstkorrel). Zit de Mugen 2 stevig vast op de CPU? Zat er misschien een plastic laagje op de bodem van de Mugen 2 tegen beschadiging? Zo ja heb je die verwijderd?

GTA VI - All aboard the hype train!!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 18:12
Je bios temperatuur zegt 32 graden. Weet je zeker dat die core temperatures goed zijn? Nou komen die van in de processor, dus je zou zeggen van wel, maar als in ieder geval je bios denkt dat je CPU 32 graden is, dan zal je cooler lekker langzaam ronddraaien.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50
Je hebt hopelijk neem ik aan wel het plastic van de koelplaat eraf gehaald? En hoe is je airflow veranderd ten opzichte van de stock koeler? Misschien dat het hier mee te maken heeft?

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02-2025
Sir_Hendro schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:27:
Speedfan is sowieso een **** programma, neem CoreTemp. Die is beter. Mogelijk een foute lezing.

Verder moet je even na gaan of je misschien te veel of te weinig coolpasta erop hebt zitten. Er hoeft slechts een flinter dun laagje op (totale hoeveelheid van een rijstkorrel). Zit de Mugen 2 stevig vast op de CPU? Zat er misschien een plastic laagje op de bodem van de Mugen 2 tegen beschadiging? Zo ja heb je die verwijderd?
Als je zijn plaatje bekijkt, zie je dat hij zowel Coretemp als Speedfan gebruikt.

Specs

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 09:06
Kiwitje schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

Als je zijn plaatje bekijkt, zie je dat hij zowel Coretemp als Speedfan gebruikt.
Oeps niet gezien 8)7 |:(

Kijk in ieder geval even na:
- Zit Mugen 2 stevig vast?
- Is het plastic aan de bodem verwijderd?
- Juiste hoeveelheid koel pasta er tussen?

GTA VI - All aboard the hype train!!

• FSXnoob
Moest windows opnieuw installeren, de pc ff beetje uit elkaar gehaald en nagekeken, nu dus met nieuwe windows en zit te kijken met core temp en alles is 32 graden op idle, highest temp tot nu toe was 44 graden.

Hoor de fan totaal niet, alsof de pc uit staat maar hij koelt nu wel goed, opmerklijk _/-\o_

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02-2025
Tuzla schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:56:
Moest windows opnieuw installeren, de pc ff beetje uit elkaar gehaald en nagekeken, nu dus met nieuwe windows en zit te kijken met core temp en alles is 32 graden op idle, highest temp tot nu toe was 44 graden.

Hoor de fan totaal niet, alsof de pc uit staat maar hij koelt nu wel goed, opmerklijk _/-\o_
Heel apart, maar het werkt ! Top, veel plezier ;)

Specs

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50
Misschien dat de koelpasta nog niet optimaal was uitgespreid laatst? Of dat ie nu is ingewerkt, dat is volgens mij bij Arctic MX-3 ook zo, eerst zijn de temps hoog, maar na een tijdje zakken ze nog. Maar goed, dat heeft weer niets met je fan te maken lijkt me..

Hoe dan ook, mooi dat het werkt! ;)

Edit: @ hieronder (n0elite): Bij mij waren de temps laatst een stuk hoger dan nu (toen ik mijn CPU koeler had vervangen), dus dan vraag ik me dan toch af waarin dat dat zit. Het lijkt erop dat het toch in moet werken. Scheelt bijna 4 graden Celsius! Hoe komt het anders vraag ik me dan af? Weet iemand dat?

[ Voor 44% gewijzigd door Aardwolf op 16-10-2010 20:36 ]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 15:49
MX-3 hoeft niet in te werken. Verder vind ik TS maar een lui mannetje hij geeft zelf antwoord op al zijn vragen beetje onnodig topic dit.

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Verder vind ik TS maar een lui mannetje hij geeft zelf antwoord op al zijn vragen beetje onnodig topic dit.
Mosterd na de maaltijd. De goede jongen vraagt om wat tips terwijl hij zelf nog wat probeert. Dat blijkt vervolgens te werken. Kan gebeuren toch? :)
Pagina: 1