Toon posts:

[libvirt] hoe file sharing met smb instell

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 10:09
Ik heb een windows virtual machine ingericht met behulp van kvm/qemu/libvirt en de virt-manager gui. Usermode networking werkt: ik kan de host pingen vanaf de guest. Ik heb alleen niet kunnen vinden hoe ik een directory op de host exporteer als share op de guest mbv de ingebouwde smb server van qemu.
Met de qemu commandline kan dat met de smb=my_shared_dir optie, maar in virt-manager heb ik de bijbehorende optie niet kunnen vinden.
Kan dat ergens inde xml file worden gespecificeerd? Waar staat die xml file trouwens?

Edit:
Dit suggereert het nog niet mogelijk is om een shared directory de definieren met libvirt.

[Voor 13% gewijzigd door Sir Isaac op 13-10-2010 13:54]

• DutchNutcase
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

De XML staat in /etc/libvirt/qemu/, maar het is beter deze aan te passen volgens de procedure:

sudo virsh dumpxml <vm-naam> > /tmp/<naam>.xml

Edit nu de geexporteerde XML en importeren gaat vervolgens volgens:

sudo virsh define /tmp/<naam>.xml

Ik wil je aanraden de meeste aanpassingen via de XML te doen, omdat dit veel meer mogelijkheden biedt dan via virt-manager. Zie voor de mogelijkheden deze link.

Succes!

Luctor et Emergo || specs

• Sir Isaac
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 10:09
Bedankt voor je link, die had ik nog niet gevonden. Voor extra mogelijkheden biedt het handmatig aanpassen van de xml file inderdaad veel mogelijkheden. Alleen smb files sharing niet dus. Ik ben inmiddels overgestapt op Qemu launcher.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee