Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96802

Topicstarter
Ik heb een draadloos thuisnetwerk, hier zit o.a. een notebook op aangesloten die het telkens begeeft bij de volgende situatie:

Zodra aan het netwerk externe hardware is aangesloten crasht de notebook bij het opstarten. Andere aangesloten computers dan deze notebook doen het prima.

Maakt niet uit of de hardware een netwerkschijf (NAS) is, een usb-mobile harddisk die met USB in de router zit of een (al dan niet draadloze) printer/copier die op het netwerk zit betreft.

Heeft iets met inloggen op netwerk te maken met opgeslagen wachtwoord. Want zodra ik bij de gemapte devices instel om het wachtwoord niet te onthouden crasht ie niet.

Een ander truckje is om tijdens het opstarten de netwerkknop die op de notebook zit uit te zetten, en als ie in Windows zit weer aan te zetten. Maar dit is eigenlijk niet de manier.

Gegevens van crashende notebook: Toshiba Sattelite A300D PSAKCE met Windows Vista (nog niet zo oud)

Gegevens netwerk: Wifi met Linksys router model WRT610N (zeer recent aangeschaft)

Edit: Sorry deze topic betreft mogelijk een hardware probleem in de notebook en geen netwerk issue en mag daarom verplaatst worden naar een andere rubriek in Tweakers?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 13-10-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je eerst eens antwoord geven op de vele vragen die je in de andere twee topics (met dezelfde vraag) hebt gekregen!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jawel maar dat had ik al gedaan en uiteindelijk werd verteld dat het geen netwerkissue was maar ik kan de topicname van de ouwe topic(s) niet wijzigen vandaar de nieuwe post.

Mijn nieuwe bevinding is dat externe printers ook al voor dit probleem zorgen, en niet alleen harddisks.

(nogmaals) mijn antwoorden:

Viruscheck gedaan: ja

Beveiligingssoftware aanwezig en welke: ja, AVG, Windows Firewall en Ad-Aware

Biosupdate gedaan: ja

Stuurprogramma's van de Wifi kaart bijgewerkt: ja

Windows updates gedraaid: ja

Geinstalleerde software geinstalleerd aanwezig die rare dingen doet met netwerkshares: nee (althans zou niet weten welke)

mobiele harddisk gewisseld: ja

Interne schijf van de notebook testen met een CD'tje van de harddiskfabrikant: dit CD'tje heb ik niet, wat is een geschikte manier om een harddisk te testen op dit soort euvels?

Denk dat een nieuwe Windows installatie nodig is aangezien ik dit allemaal al ben nagegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Ik las ook iets over testen met een live CD, heb je dat al geprobeerd?
Het lijkt mij (ook) aan je installatie te liggen, je zou een image van je huidige omgeving kunnen maken (naast de back-up van al je belangrijke data) en daarna een herinstallatie kunnen doen.

Testen van je HD kan gewoon met de testtool van de fabrikant van je HD. Even Googlen (nadat je het merk hebt opgezocht) moet vast wel lukken.

Daarnaast zou je ook de rest van je laptop kunnen testen (bijvoorbeeld geheugen).
Heb je vaker BSOD's of is dit de enige specifieke situatie waarbij het op treedt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is de enige situatie met bluescreens.

Als ik al een bluescreen krijg. Meestal is het in dit geval PAFFF uit.