Toon posts:

Stabielste Wlan kaart/dongle voor KPN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• theHoff
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
De vraag is waarschijnlijk wat simpeler dan het antwoord. Voor een kennis stel ik een nieuwe PC samen en omdat deze kennis al eens blikseminslag heeft gehad wil hij persé de pc draadloos hebben. Nu speelt hij ook regelmatig online en als hij ergens niet tegen kan zijn het lagspikes of verbroken verbindingen. Aan mij dus de schone taak om een goede en vooral stabiele netwerkvebinding te krijgen op zijn pc.
Hij heeft thuis ADSL met een draadloos modem van KPN. Op de site van KPN staan (natuurlijk) een aantal dongles die volgens KPN perfect zijn, maar ik hoor toch liever de ervaringen van de gebruikers. Welke draadloze netwerkkaart/usb dongle moet ik hebben voor zijn windows 7 64 bit systeem?

Ik zat zelf te denken aan een Intel WiFi Link 5100.

edit: Het moet op een Asus P7H57D-V EVO moederbord worden aangesloten

[Voor 8% gewijzigd door theHoff op 13-10-2010 13:20]

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:29
Als je het mij vraagt komt de grootste schade door blikseminslagen via de elektriciteit, en niet via een netwerkkabel.
Ik heb zelf ervaring met een aantal verschillende netwerkkaarten, waarvan zelfs een van Sweex eigenlijk nooit problemen gaf. Problemen met draadloze verbindingen hier worden vooral veroorzaakt door de router/AP combinatie.
Die Intel 5100 zit ook in mijn laptop, geen problemen mee gehad. Als de verbinding weg gaat komt dat ook weer omdat ik net buiten het bereik kom (op school) of de AP vaag doet (thuis)

[Voor 21% gewijzigd door ShitHappens op 13-10-2010 13:24]

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-09 15:24
Hoe gaat de beste man zijn computer voeden dan?

Als je antwoord is "met een tegen blikseminslag beveiligd stekkerblok", dan zou ik voor een bedraad netwerk gaat en daar ook me switch op aansluiten.

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-09 17:22
Dezelfde vraag zou je dan ook moeten stellen voor het draadloze modem.

Verder speelt ook de combinatie mee
Kaart A kan prima met Modem A overweg maar problemen hebben met Modem B, Hoewel ik dit laatste al tijden niet meer ben tegen gekomen kan de performance wel anders zijn.

Je zal dus niet echt een eenduidige antwoord gaan krijgen.

Wat je wel zou kunnen bekijken of er een N netwerk voordeel zou kunnen bieden in zijn situatie het huidige draadloze modem zal denk geen N zijn.

[Voor 27% gewijzigd door Tazzios op 13-10-2010 14:32]

• theHoff
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
enveekaa schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:20:
Hoe gaat de beste man zijn computer voeden dan?

Als je antwoord is "met een tegen blikseminslag beveiligd stekkerblok", dan zou ik voor een bedraad netwerk gaat en daar ook me switch op aansluiten.
offtopic:
De beste man haalt gewoon de stekker uit het stopcontact in dat geval. Helaas is het wat lastiger om elke keer je netwerkkabel er uit te trekken. Vorige keer is de bliksem in de straat ingeslagen en daarna via de telefoonlijn het huis binnen gekomen waarna alle zaken die op die lijn aangesloten waren, kapot zijn gegaan. Waaronder dus alle routers (geen probleem), alle telefoons (geen probleem) en alle PC's (moederborden maar ook harde schijven). Mocht je nu gaan zeggen dat dat niet mogelijk is dan nodig ik je vrolijk uit om te komen kijken. Het komt er gewoon op neer dat ik zijn punt prima begrijp.

N-netwerk behoort inderdaad helaas niet tot de mogelijkheden. Ik kan ook weinig reviews vinden over verschillende wlan kaarten dus het is vrij lastig een goede uit te kiezen. Ik vrees dat het een trail en error verhaal gaat worden, maar wellicht dat een asus kaart in combinatie met een asus moederbord minder problemen geeft?

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-09 15:24
Ik weet niet of dat mogelijk is.. lijkt me redelijk sterk, maargoed waarom zou je zoiets verzinnen.
Imho is het beveiligen van het stroomnet en evt telefoonnet de enige goede oplossing.

[Voor 42% gewijzigd door enveekaa op 13-10-2010 16:01]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee