Toon posts:

Stroomvoorziening fan aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• Allard1992
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11-05 12:46
Kan iemand mij misschien helpen met het aansluiten van 4 fans op mijn voeding?

Eventueel zitten er ook nog twee aansluitngen op het moederbord. Dat is het probleem niet, maar hoe sluit ik de andere 2 en/of alle 4 aan op mijn voeding. Het gaat om een coolermaster M850 silent pro modulaire voeding. De sata 5-pins en pci aansluitngen zijn modulair en de rest los via kabeltjes uit de voeding.

Ben van plan om een bestelling te plaatsen en ben gevallen op de NB MF12-S1 voor de stilte en lichte stille redelijke effectieve airflow. Dit kan ik allemaal bestellen op highflow en die hebben van allerlei soorten molex enz. kabels op voorraad.

Dit doe ik om mijn pc en cpu goed koel te houden de rest is koel genoeg, maar ik lijd aan prestatie verlies met een cpu die veel te warm is.

• BGB4rn
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-09 16:01

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Zou je niet een betere cpu koeler kopen als je cpu te warm word ? wat voor een cpu heb je uberhaupt ? wat voor een koeler zit daar op ?

Wat meer inhoudelijk op jou vraag ingaand kan je een fancontroller kopen waarmee je de fans ook nog eens kan regelen, doe je dat niet kan je ook met een verloopje van molex naar fan connector af.

Bovendien zit er 9 van de 10 keer bij nieuwe fans al een voorloopje in de doos ;)

[Voor 11% gewijzigd door BGB4rn op 13-10-2010 13:01]

Signature

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:40

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Er zijn diverse kabels om te doen wat jij wilt. Zo heb je een Multi Fan Connector om van één vier-pins-molex een aansluiting te maken voor vier fans. Deze plug je dan rechtstreeks op de voeding. Maar je hebt bijvoorbeeld ook een Y-kabel om zo twee fans op één aansluiting te bevestigen. En deze laatste zou je dan direct op het moederbord kunnen prikken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Allard1992
Bedankt voor deze reactie en weet nu al genoeg. Misschien kan ik in de bios ook de voltage veranderen of niet. Dan kan ik altijd voor een snellere rpm gaan.

Overigens zijn dit mijn onderdelen waar het om gaat:
Antec p183
Asus P7P55D-E
Intel i7 870
Scythe Mugen 2 Rev B

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:11

Mavamaarten

Omdat het kan!

Met een Mugen II zou je in principe geen prestatieverlies mogen krijgen door warmte :?
Hangt er wel een fan aan ? :+

Android developer & dürüm-liefhebber

• Allard1992
Ja die pwm fan. Ik geloof een slipstream ofzoiets. Deze is wel vrij stil en bevalt me best.

• BGB4rn

BGB4rn

aah, die 870 is een heethoofd, zeker met HT aan, in dat geval is het inderdaad wel nodig om wat fans er bij te plaatsen (op de mugen met extra clipjes, hebben ze bij highflow ook !).

Signature

• Allard1992
Ja heethoofd op de eerste rij. Deze cpu is me een partij snel en wordt zo warm als je de koeler niet goed aansluit. Ik kocht deze, omdat ik een hoge 3dmark bench score wilde neer zetten, maar dat die zo goed is. Iedereen met een amd phenom kan het echt vergeten. Zelfs een i7 950 trekt dez er nog uit alleen moethij wel gekoeldworden, wnt nu lukt het nog niet echt. Levnsduur gaat achteruit denk ik bij dit soort temps.

Op het begin stond de voltage ook nog eens op 1,7 volt dat heb ik eerst even versteld. Nu hoop ik niet dat hij zijn oude scores niet mee kan halen of maakt dat niks uit. Moet zeggen omdat de voltage vcore naar beneden is de games al wat beter loopt alleen de cpu word 99 graden

• BGB4rn

BGB4rn

NOFI maar zou je het iets leesbaarder kunnen maken, ik word er helaas niet veel wijzer van.

En is 1.7 ongelofelijk veel, en wat voor een overclock had je in gedachten dan en waar zit je nu op ?

Signature

• Allard1992
Sorry, ik heb vaak veel te vertellen en wil alles opschrijven.

ongeveer 4.0 ghz ofzoiets in die richting

• Nieknikey
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21-09 11:27
Als je je 870 overclockt naar 4 ghz zou je sowieso van tevoren moeten denken aan koeling. En 99 graden is inderdaad niet gezond voor 'n cpu. Al eens nagedacht over waterkoeling voor je cpu?
**En wat waren je temps voordat je 'm overclockte?

[Voor 12% gewijzigd door Nieknikey op 14-10-2010 08:54]

• BGB4rn

BGB4rn

Maar op welke clock zit je nu met welk voltage ?

Signature

• Allard1992
Gewone clocks op 2,9 tot 3,5 ht in idle en dan haalt hij 70 graden. De voltage is meestal 1,120v
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee