Macbook waterschade

Pagina: 1
Acties:

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:58
Vandaag stom geweest en ranja over de laptop heen geflikkerd. Alle topics erover al gelezen, alle instructies opgevolgd. Laptop stond op het bewuste moment in de slaapstand en was na de ranja er overheen direct uit. Dus ik ga er vanuit dat ie gewoon naar de klote is.

Er staan echter bestanden op de HD die ik vandaag perse nodig heb. Hoe kan ik die bestanden het beste benaderen? Kan die harde schijf eruit en aan worden gesloten in een PC? Kunnen ze zoiets bij een Mac store op een USB stick zetten? Wat is het beste en makkelijkste?

Dank voor de snelle antwoorden!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:10

pposthoorn

Constructeur

Als je echt haast hebt zou ik bij een computerwinkel een SATA naar USB setje kopen (20-30 euro). Bijvoorbeeld zoiets: pricewatch: Eminent EM1015 USB to IDE/SATA Adapter

Dan kan je gewoon je hdd eruit schroeven en aan je Mac aansluiten, moet je wel een setje kopen dat ook met Mac werkt.

Edit: Als je een losse PC (windows bak) hebt kan je hem daar ook intern in aansluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door pposthoorn op 13-10-2010 12:05 ]

• Barns
Ja heb een Windows based PC. Maar die Mac harde schijfjes zijn dus gewoon SATA? Chill, dan gooi ik hem in mijn PC. Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Barns op 13-10-2010 12:25 ]

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-02 22:23
ja maar het bestandsysteem is wel anders dus je zal em niet gelijk kunnen lezen denk ik zo... Geloof dat je daar McDrive voor nodig hebt ;)

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:06
wautah91 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:33:
ja maar het bestandsysteem is wel anders dus je zal em niet gelijk kunnen lezen denk ik zo... Geloof dat je daar McDrive voor nodig hebt ;)
MacDrive. Tis geen McDonalds :P

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Of voor het alleen lezen. HFSExplorer, is gratis.

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
souderkeamer schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:14:
Of voor het alleen lezen. HFSExplorer, is gratis.
Als hij de bestanden er af wil halen , is iets waar je meer kunt dan alleen lezen wel handig ;)

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 19:53
waarom? je hoeft niet te kunnen schrijven om ze eraf te halen.

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
"There's an app for that"

• Barns
Ik probeer HFSExplorer. Red me er denk ik wel mee... Was beetje in paniek :P Dank.

Edit: verdorie de HDD tikt ook na het opspinnen. Paar bestanden veilig weten te stellen. Het betreft trouwens de Mac van mijn broertje.. :/ Ook lekker, maar ga er nu even vanuit dat ik het op de aansprakelijkheidsverzekering kan gooien...

[ Voor 59% gewijzigd door Barns op 13-10-2010 15:19 ]

Pagina: 1