HP ProBook 4510s BIOS reset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een hele tijd geleden ben ik zo dom geweest om een wachtwoord in te stellen op de BIOS van mijn HP Probook 4510s (NA915EA#ABH). Echter ben ik dit wachtwoord kwijt. Ik zou graag een nieuw wachtwoord in stellen of het gehele wachtwoord er afgooien, echter lukt dit van geen kant.

HP levert hier een tool voor genaamd SSM met een programmatje wat Biosconfigutility.exe heet.
Om het wachtwoord dat momenteel ingesteld staat te laten zien voor je daarvoor het volgende commando uit:

Biosconfigutility.exe /CSPWD

Daar krijg ik echter de volgende melding op:

C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\SSM>Biosconfigutility.exe /CSPWD
<BIOSCONFIG Version="2.1.0.6" Computername="********" Date="2010/10/13" Time="
11:23:02" UTC="2" >
<Warning msg="BCU return value" real="0" translated="0" />
</BIOSCONFIG>

Ook moet je het wachtwoord kunnen wijzigen door het volgende commando in te voeren:

Biosconfigutility.exe /NSPWD: "nieuwwachtwoord"

Hier krijg ik de volgende melding op:

C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\SSM>Biosconfigutility.exe /NSPWD: "nieuwwachtwoord"
<BIOSCONFIG Version="2.1.0.6" Computername="*********" Date="2010/10/13" Time="
11:23:21" UTC="2" >
<WARNING msg="Attempt to change the password, but correct password not provided.
" />
<Warning msg="BCU return value" real="10" translated="10" />
</BIOSCONFIG>

Andere optie:

Haal het batterijtje uit de laptop en laat hem een minuut of 10 rusten. Geeft wederom geen succes, machine geeft aan dat het BIOS gereset is echter het wachtwoord blijft.

Heeft iemand anders nog een oplossing? Ik word er een beetje moedeloos van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 13:19
Mischien kun je de RTC chip (real time clock) batterij resetten.
Tenminste volgens deze site: http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.html is dat ook nog een optie(onder het kopje: Resetting the BIOS Password using Hardware kun je vinden hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Daar kwam me laatst iets relevants over onder ogen (@mailbox): http://dogber1.blogspot.c...erse-engineered-bios.html

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geen van beide werkt helaas. Ik krijg geen code te zien in het BIOS dus ik kan die security codes niet gebruiken. Ook het RTC chip batterijtje is nowhere to be found..