Ervaring met verpakkingen nieuwe LG monitoren gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik kreeg gister mijn bestelde LG E2250 binnen. Ik heb sterk het vermoeden dat de monitor al eens uit de doos is geweest en dat het wellicht een geretourneerd exemplaar van een andere klant is.

De beschermverpakking(hoes) zat losjes om de monitor en er zaten (kleine) scheurtjes in en was redelijk verkreukeld. Op de monitor zelf zit wel nog een soort bschermplastic.

Hoe zagen jullie LG monitoren eruit bij ontvangst? Iemand tips waaraan ik kan zien of ik te maken heb met een nieuw exemplaar of een geretourneerd exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Ik heb in april een LG W2242TE gekocht. Voorop het scherm zat een dikke folie die in alle vier de hoeken vastgeplakt zat. De hoes om het scherm zit inderdaad wat losjes. Als de scheurtjes inderdaad klein zijn zou ik me daar niet al te druk over maken.

Verder zat ie strak in een piepschuim omhulsel die niet gemakkelijk uit te doos te krijgen is. Zeker als het een teruggebracht scherm is dan zou dit piepschuim kapot kunnen zijn. Volgens mij moet het ook wel te zien zijn aan het plakband die over de doos geplakt is, deze krijg je niet eraf zonder dat het karton beschadigd.

Echter als er geen zichtbare defecten aan het scherm zitten of dode pixels zou ik me er niet druk om maken. Je krijgt gewoon twee jaar garantie op het scherm, of ie nou al een keer teruggebracht is of niet. Gewoon de factuur goed bewaren dus.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 15:13
als het je niet bevalt kun je altijd de monitor retour doen.

als er verder geen krassen of iets dergelijks op zit dan zou ik me geen zorgen maken.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
Thanks.

Ik zal het scherm eens aansluiten en mocht het beeld helemaal krasvrij zijn dan is het verder prima.

Klopt het dat er geen plastic op het beeld zelf zit, maar alleen om de (zwarte) omlijsting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

indeblauwezon schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:51:
Thanks.

Ik zal het scherm eens aansluiten en mocht het beeld helemaal krasvrij zijn dan is het verder prima.

Klopt het dat er geen plastic op het beeld zelf zit, maar alleen om de (zwarte) omlijsting?
Bij mijn LG plasma zat er ook alleen maar plastic op de omlijsting. Dus dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:19
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 04:03:
[...]

Bij mijn LG plasma zat er ook alleen maar plastic op de omlijsting. Dus dat is normaal.
Bij mijn LG W2261V-P die ik vorig jaar juni kocht zat er wel dik plastic op het scherm én dun plastic/plakband om de omlijsting. Hoes zat wel losjes en verkreukeld. Maar volgens mij zit er ook een LG branded-plakband op de doos waar je hem open doet. Als die nog heel was toen je m kocht en er geen beschadigingen in de buurt zitten moet t een nieuwe zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 14-10-2010 04:18 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:16
Zelfde ervaring als de andere posters. Bij mijn scherm was er een plastic randje aanwezig op de bezels van het scherm. Over het scherm was een plastic hoes getrokken die niet helemaal netjes was, maar met LG-branded plakband op de hoekjes vast gemaakt was. Het scherm zat verder zelf strak in het piepschuim, 4 losse hoekpunten en in het midden niets. Ook het doosje was afgetaped met LG-tape toen ik het scherm binnen kreeg, ongeveer 2 jaar geleden.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indeblauwezon
Heb het scherm aangesloten en geen dode pixels of krassen op het 1e gezicht, dus ik vind het goed.

4launch heeft me inmiddels gemaild en gemeld dat de doos misschien is open geweest bij LG om er vouchers in te doen voor een gratis jaarabonnement. Maar dat ik geen geldige reden heb om de monitor naar ze terug te sturen. Ben ik nu ook niet van plan, maar volgens mij zouden ze wettelijk de monitor binnen 10 dagen moeten terugnemen.

Bedankt voor de reacties Tweakers! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
indeblauwezon schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:00:
Heb het scherm aangesloten en geen dode pixels of krassen op het 1e gezicht, dus ik vind het goed.

4launch heeft me inmiddels gemaild en gemeld dat de doos misschien is open geweest bij LG om er vouchers in te doen voor een gratis jaarabonnement. Maar dat ik geen geldige reden heb om de monitor naar ze terug te sturen. Ben ik nu ook niet van plan, maar volgens mij zouden ze wettelijk de monitor binnen 10 dagen moeten terugnemen.

Bedankt voor de reacties Tweakers! :D
Terugsturen kan altijd binnen 7 dagen, zonder opgaaf van reden. De etailer heeft het gewoon weer aan te nemen (ervan uit gaande, dat het terug komt in de staat waarin je het ontvangen hebt natuurlijk).
Pagina: 1