[Exchange 2003] #5.7.1 smtp;550 5.7.1 SPF unauthorized ...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 04:11
Wij krijgen op onze exchange 2003 krijgen we onderstaande melding als 1 van onze klanten (hosted omgeving) probeert te mailen naar zijn klant.

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'info@DOMEINONTVANGER.com' op 12-10-2010 12:22
U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.
<ONZEMAILSERVERl #5.7.1 smtp;550 5.7.1 SPF unauthorized mail is prohibited.>

Voor onze mailserver is reeds een PTR record aangemaakt.

Onze Exchange 2003 is ingericht voor meerdere domeinen (hosted omgeving). De klant heeft wel een andere emaildomein dan in het PTR record als domein is opgegeven. Dat zou volgens bronnen echter niet moeten uitmaken.

Mail vanuit mijzelf naar DOMEINONTVANGER werkt wel. Ik heb echter een mailadres wat wel overeenkomt met het PTR record.

Zien ik iets over het hoofd ergens?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 12:09
Sorry maar de fout staat er letterlijk in. Heb je al gegoogled op 5.7.1 SPF unauthorized mail is prohibited. Zijn genoeg hits te vinden (het heeft dus met je SPF record of het ontbreken hiervan te maken).

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 04:11
Ah. Ik dacht dat SPF met het ontbreken van een PTR record te maken had. Maar dit is nog een ander record zie ik.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Een SPF record geeft in feite aan dat de e-mail die wordt verstuurd via een bepaalde mailserver naar buiten gaat. Dit om misbruik (spam) tegen te gaan. Steeds meer bedrijven kunnen in de toekomst een SPF record eisen van een ander bedrijf, dus het kan nooit kwaad om een SPF record toe te voegen. Let er alleen wel op dat het SPF record in zijn geheel klopt, anders krijg je problemen dat e-mail verzenden niet meer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 17:47

fatshark

fat to da bone

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 08:36
SPF record is een TXT record dat je in de DNS server opgeeft. De ontvangende mailserver kan dat record queryen en zien of de verzendende server namens dat domein mail mag afleveren. Als er geen (valide) spf record is, dan kunnen sommige spam filters de mail afwijzen.

Maak het jezelf makkelijk met de SPF/SenderID wizard van MS: http://www.microsoft.com/...nologies/senderid/wizard/

edit:
te laat....

[ Voor 3% gewijzigd door mbaltus op 14-10-2010 09:33 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1