Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:22
Op de cameralens, dus niet het glaasje, van mijn Nokia E66 zitten een aantal plekje op die ik er met poetsen maar niet afkrijg. Nu kwam op deze pagina terecht: http://www.mobielbereikba...onalles=1#compatibiliteit waarop te zien is dat de camera module zo'n 30 euro kost maar ook dat hij compatible is met een aantal andere Nokia's.

Tweaker als ik ben, wil ik nu een 2e hands telefoon met een goede cameramodule aanschaffen en deze overplaatsen in mijn eigen telefoon. Mijn eigen module weer terugplaatsen en vervolgens deze 2e telefoon weer verkopen met de melding dat er plekjes opzitten. Genoeg mensen die zich daar niet zo aanstoren.

Enkel ben ik nu vooral benieuwd naar de mogelijkheid op functioneren. Gaan dit zomaar 1 op 1 werken? Kan ik mogelijk ook zelfs een camera met een hogere resolutie erin zetten of is dat sowieso niet mogelijk?

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:29
Dit gaat alleen werken als het precies dezelfde camera versie is. Ga je er een nieuwere versie inzetten dan moet je de camera firmware updaten. En een andere camera die niet geschikt is voor dit toestel gaat sowieso niet werken.

Denk er wel om dat die camera's er vaak lastig uit te krijgen zijn. Je hebt grote kans dat je iets sloopt als je er niet het juiste gereedschap voor hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Kalua op 15-10-2010 12:15 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:42
Waarom de moeite doen van het overplaatsen van de camera, als je in die 2e hands telefoon al een goede camera hebt zitten? Dan kun je toch beter die telefoon gebruiken?

• la_fusion
ThinkPadd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:17:
Waarom de moeite doen van het overplaatsen van de camera, als je in die 2e hands telefoon al een goede camera hebt zitten? Dan kun je toch beter die telefoon gebruiken?
Die 2e hands telefoon heeft niet alle functie's die ik op mijn huidige telefoon heb zitten. Dezelfde telefoon 2e hands kopen zou dan nog kunnen maar die is weer een stuk prijziger.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

la_fusion schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:29:
[...]

Die 2e hands telefoon heeft niet alle functie's die ik op mijn huidige telefoon heb zitten. Dezelfde telefoon 2e hands kopen zou dan nog kunnen maar die is weer een stuk prijziger.
En toch is dat waarschijnlijk de enige manier om dit te doen en dat 't dan werkt, en dan kun je natuurlijk net zo goed meteen die telefoon gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Kalua schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:14:
Denk er wel om dat die camera's er vaak lastig uit te krijgen zijn. Je hebt grote kans dat je iets sloopt als je er niet het juiste gereedschap voor hebt.
Om wat voor toestel gaat het? Ik heb ooit bij een 6230i die kopje onder gegaan was de camera eruit gehaald omdat hij niet meer werkte (er zat wat kalkaanslag op de contacten zag ik toen hij eruit was, werkt nu weer goed). Die cameramodule zat alleen met een klemveertje vast (wel aan alle 4 de zijden dus eruit schuiven lukt niet), met wat voorzichtig gepeuter is dat zonder probleem goed los te krijgen. Er bestaat meen ik zelfs speciaal gereedschap voor.

Verwijderd

Ik heb ooit hetzelfde laten doen met een Nokia N73 en dat liep mis. Geld kwijt en GSM kwijt.

• la_fusion
Om even een update te geven voor de mensen die dit topic nog terugvinden...

Ik heb succesvol de camera uit mijn Nokia E66 gehaald en deze ook weer werkend terug kunnen plaatsen. Daarna de camera uit een Nokia 7610 Supernova gehaald en deze ook weer werkend terug kunnen plaatsen.

Daarna de camera van de 7610 Supernova in de E66 geplaatst welke ook werd herkend.. echter bleef er alleen zwart beeld over. De camera werkt gewoon weer in de 7610 Supernova dus of hij zat toch niet helemaal goed bevestigd of hij 'werkt' niet in de E66.

Vervolg is nu dat ik de 7610 Supernova weer verkoop en daarna een nieuwe camera module voor de E66 aanschaf.
Pagina: 1