• Mifuki
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-04 10:38
Hey!

Ik ben voor het eerst een game pc aan het samenstellen en heb 2 moederborden gevonden die me geschikt leken. De MSI P55A-GD65 heeft mijn voorkeur op het moment, maar ik twijfel tussen deze en de degelijke Asus P7P55D-E Pro..

Het gaat mij om USB 3.0, sata 600 en de mogelijkheid tot eventueel crossfire/sli later. Ik las (http://www.hardware-revol...-sli-performance-problem/) dat sommige moederborden de crossfire/sli niet volledig ondersteuren qua piping.. Dat de 2e 16x niet met 8 maar met 4 lines verbonden is met de P55.. Nu weet ik dat dit bij de Asus niet het geval is, maar weet iemand hoe het zit met de MSI?

Zijn ze beide top, of heeft iemand een voorkeur?

Cheers!

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:58
Bij de buren is een review over het MSI MB geschreven http://nl.hardware.info/reviews/1856/msi-p55a-gd65-review
Hier zijn ze zeer tevreden over het MB. Volgens mij had deze een betere USB 3.0 en Sata 600 implementatie dmv een PLX chip. Prima bordje dus

• Mifuki
Thx, dat klinkt goed! :)

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:12
Volgens mij heeft de P55A-GD65 indien er SLI gebruikt wordt 2x8 lanes, lijkt me niet gewijzigd tov. de oude versie. Op de site die je zelf post staat ook dat de GD65 wel wordt aangeraden als SLI bord, evenals de Asus.

De wijzen komen uit het Oosten!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:12
NoepZor schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:31:
Volgens mij heeft de P55A-GD65 indien er SLI gebruikt wordt 2x8 lanes, lijkt me niet gewijzigd tov. de oude versie. Op de site die je zelf post staat ook dat de GD65 wel wordt aangeraden als SLI bord, evenals de Asus.
Met socket 1156 kan het ook niet anders dat je x8/x8 hebt ;)

De processor heeft gewoon niet meer lanes beschikbaar. Als je x16/x16 wil hebben moet je naar socket 1366, die processoren hebben namelijk 32 lanes ;)

Dan nog, die discussie hebben we hier al zovaak gehad. Het verschil tussen SLI/Crossfire met x8/x8 of met x16/x16 maakt geen zak uit. Zou maar 1 a 2% performance verschil zijn.

[Voor 14% gewijzigd door FastFred op 13-10-2010 13:50]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Yackall
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-01-2018
FastFred schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:49:
[...]

Met socket 1156 kan het ook niet anders dat je x8/x8 hebt ;)

De processor heeft gewoon niet meer lanes beschikbaar. Als je x16/x16 wil hebben moet je naar socket 1366, die processoren hebben namelijk 32 lanes ;)

Dan nog, die discussie hebben we hier al zovaak gehad. Het verschil tussen SLI/Crossfire met x8/x8 of met x16/x16 maakt geen zak uit. Zou maar 1 a 2% performance verschil zijn.
Hij bedoelt ook x16/x4 en niet x16/x16

Sommige 1156 mobo's gaan over op x16/x4 bij SLI; bij bijvoorbeeld de ASrock P55 Extreme gaan ze over op x8/x8 en dat is qua performance wel merkbaar beter dan x16/x4.
Ik weet niet of dat fabrikant gebonden is, overigens.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
De MSI heeft idd ook x8 op het 2de slot. Ik heb SLI weliswaar niet getest, maar verder is het bord echt een prettig bord om mee te werken, ik ben dan ook zeer blij met de mijne :P
Officieel heeft het bord echter geen SLI, maar dat is waarschijnlijk eerder een technische beperking dan een beperking van de hardware.

[Voor 28% gewijzigd door TERW_DAN op 16-10-2010 00:02]

30" monitor te koop

• Xenophoben
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 10:50
SLI Werkt prima op een p55-gd65... ik heb dit bord ook.
Er is echter wel een maar.... Tegenwoordig is het al minder maar in het begin waren er BIG memory issue's.... hij is super nauwkeurig met het kiezen van geheugen. Goed kijken of je het goede gekozen hebt;). Het is met bios updates flink verbeterd maar dit is wel een moederbordje waar ik al voldoende problemen mee heb gehad ... (ook de RAID controller)

Succes!!

• Mifuki
Thx allemaal! MSI it is :)

• Trial-Err0r
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2012

Trial-Err0r

RandomTrooper

Xenophoben schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:36:
SLI Werkt prima op een p55-gd65... ik heb dit bord ook.
Er is echter wel een maar.... Tegenwoordig is het al minder maar in het begin waren er BIG memory issue's.... hij is super nauwkeurig met het kiezen van geheugen. Goed kijken of je het goede gekozen hebt;). Het is met bios updates flink verbeterd maar dit is wel een moederbordje waar ik al voldoende problemen mee heb gehad ... (ook de RAID controller)

Succes!!
Ik heb ook met verscheidene MSI bordjes meegemaakt dat ze érg kieskeurig waren mbt ram. Dus let daar extra goed op! :)

i7 920 - Asus REXII - Corsair DominatorGT 6GB - Club3D 560Ti 2GB

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee