Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In de auto gebruik ik een Pioneer AVIC-F500BTA navigatiesysteem met ingebouwde hands-free software van Parrot. Uiteraard maakt dit systeem gebruik van Bluetooth om telefoongesprekken over te nemen van de telefoon (HTC Desire met Android 2.2 in dit geval). Hierbij is het ook mogelijk om het adresboek van de telefoon via bluetooth te versturen naar de navigatieset zodat je daar in beeld ziet wie er belt.

Voorheen gebruikte ik een WM6 telefoon (HTC Touch Cruise) waarbij de contactinformatie in de vorm "Voornaam tussenvoegsels Achternaam" werd weergegeven. Met de Android telefoon wordt de contactinformatie weergegeven als "tussenvoegsels Achternaam, Voornaam". Aangezien de maximale lengte van namen ongeveer 15 karakters is, kan er makkelijk info buiten beeld vallen. In mijn geval is het probleem dat tussenvoegsels+achternaam in de familienaam ongeveer 14 karakters is, waardoor ik geen onderscheid kan maken tussen al mijn familieleden (ze worden allemaal onder dezelfde achternaam weergegeven). Erg irritant dus.

Het lijkt me duidelijk dat de weergavevolgorde niets te maken heeft met het navigatiesysteem, omdat dit goed ging bij de WM6 telefoon en er ondertussen geen settings zijn aangepast in de Pioneer. Nou is mijn vraag: is er een manier om de weergavenaam van bluetooth contacten aan te passen binnen Android? De standaard "bluetooth settings" dialoog geeft ontzettend weinig mogelijkheden hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-07 11:05

LDVC

Let's get it over with

Android werkt niet met tussenvoegsels, maar ziet deze als onderdeel van de achternaam. Tussenvoegsels onderdrukken zal dus niet gaan lukken. Wellicht dat je binnen Android of in je Parrot kan kiezen om namen als Voornaam Achternaam weer te geven. Dit zal je probleem natuurlijk maar gedeeltelijk oplossen, maar ik denk dat er weinig meer mogelijkheden zijn zolang Android (en gmail) geen tussenvoegsel veld ondersteund.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
LDVC schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:46:
Android werkt niet met tussenvoegsels, maar ziet deze als onderdeel van de achternaam. Tussenvoegsels onderdrukken zal dus niet gaan lukken. Wellicht dat je binnen Android of in je Parrot kan kiezen om namen als Voornaam Achternaam weer te geven. Dit zal je probleem natuurlijk maar gedeeltelijk oplossen, maar ik denk dat er weinig meer mogelijkheden zijn zolang Android (en gmail) geen tussenvoegsel veld ondersteund.
Het probleem zou in eerste instantie al minder erg zijn als ik kon instellen dat de voornaam eerst wordt genoemd. Voor zover ik weet ik dit niet mogelijk in de Parrot, dus ik had mijn hoop gevestigd op Android...