Toon posts:

Netwerk schijf soms wel, soms niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:13
Sinds enkele dagen hebben we last van vreemd netwerk share probleem op de Mac OS X Server 10.6.2.

Wat is er aan de hand?
op de Mac OS X Server 10.6.2 (ip 172.16.0.25 en 26) hebben we diverse shares. Sinds enkele dagen zijn de shares soms wel en soms niet te benaderen via een Windows machine. Als je via een mac computer connectie maakt is er geen probleem. (vanuit dit punt lijkt het iets met de smb te zijn)

Ga je naar een windows server waar ook shares staan dan is er zowel voor de mac als een windows machine niets aan de hand (het probleem zit hem dan op de mac server en niet op de pc's).

De 25 en de 26 zijn wel te pingen, maar als je naar de shares wilt gaan \\172.16.0.25 zie je geen mapjes bij een windows machine of je krijgt geen toegang, op een mac computer wel (zolang die maar met apl verbindt en niet smb).

Ook heb je zonder dat er iets op de mac server wordt aangepast weer spontaan toegang.

Om een goed beeld te krijgen zo gaat het in zijn werk, zie tijdslijn
09:32:09 kan pad niet vinden
09:32:15 kan pad niet vinden
09:32:21 kan pad niet vinden
09:32:30 toegang
Vanaf nu zien we de shared mappen op de mac server
09:32:45 geen toegang tot de shared mappen (rechten zijn niet aangepast)
09:32:58 toegang tot de shared mappen
09:37:01 kan pad niet vinden

Even later op een andere pc
09:35:14 kan pad niet vinden
09:35:30 toegang
Vanaf nu zien we de shared mappen op de mac server
09:35:42 geen toegang tot de shared mappen (rechten zijn niet aangepast)
09:36:02 toegang tot de shared mappen
09:37:01 kan pad niet vinden

De mac server blijft wel gewoon ping response terug geven.

Er zijn de laatste weken geen aanpassingen gedaan. Dit probleem is spontaan ontstaan.
Hier en daar vindt ik een artikel dat het aan de update KB971468 ligt van windows maar deze update heb ik zelf al vanaf juli. En het probleem is op alle windows machines.

Conclusie het probleem zit bij de mac server en met de smb service van de mac server.

Iemand dit probleem ook gehad?

Wat kan het probleem zijn?

P.S. Ik weet niet als het bij netwerk of bij mac of Non-Windows Operating Systems categorie hoort, aangezien het een netwerkprobleem is heb ik hem bij netwerk geplaatst.

[Voor 55% gewijzigd door RobbyTown op 13-10-2010 09:48. Reden: Probleem beter uitgelegd]

Mijn blog

• nielsl
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:21
waarom heeft de server twee verschillende IPadressen? Worden de bestanden nog over een bepaalde interface aangeboden? Welke functies heeft de software nog meer? Wat gebeurt er als je de samba daemon herstart? Have you tried turning it on and off again, kortom, kun je wel op de shares komen nadat je de server helemaal opnieuw hebt opgestart?

Gewoon even wat vraagjes om een wat completer beeld te krijgen :)

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:13
Opnieuw opstarten hadden we al meteen gedaan.

Het probleem zat hem in de max users.

Het heeft altijd op onbeperkt gestaan. Net even gekeken stond het op max 100 users :S.
Sinds deze week zijn er meer mensen aan het werk dus meet users die de server raadplegen.

De max users kan enkele maanden terug al zijn ingesteld door een update. Er vaag

25 en 26 = failover. Als 25 kapot is neemt 26 het over.

dus het is opgelost

[Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 13-10-2010 11:01]

Mijn blog

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee