Random .EXE errors geheugen/mobo probleem?

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 13:46
Ik zit al een tijdje in de it maar dit is mij toch echt even een raadsel,

Het volgende:

Het probleem:

Zodra er random games worden gespeeld komt er een error met bijvoorbeeld modern warfare 2: iw4mp.exe reageert niet.

Soms stopt de cpu fan ineens met blazen en heeft het systeem een harde reset nodig. En tikt de video kaart heel even als je de pc opnieuw opstart

Wat heb ik gedaan:

Koeling nagelopen deze stock koeler werd te warm nu vervangen voor een artic koeling is nu max 70 graden. Windows 7 HP 64 bit. opnieuw geïnstalleerd op een sata schijfje. Daarna paar uur kunnen gamen dan een reboot en dan werkt het weer niet. Sluit spel weer af. start opnieuw op en werkt weer even. Nu heb ik gekeken naar geheugen of deze voorkomt op de support lijst: http://download.gigabyte.eu/FileList/Memory/motherboard_memory_ga-m720-us3.pdf

Als ik kijk komt een gedeelte wel overeen maar niet alles ik weet niet of dat verplicht is.(KVR800D2N5) komt overeen

Ik heb trouwens de nieuwste drivers erop draaien. En draai nu nog even memtest voor de 2e keer(elke keer niets na 5 passes). Stress test heb ik ook gedaan en gaat prima. En 3dmark gerund zonder problemen.

ik vermoed zelf het geheugen en of het moederbord maar heb op dit moment geen reserve. Ik hoop dat 1 van jullie iets ziet wat ik over het hoofd zie.

Het systeem:

Moederbord : Gigabyte M720-US3
Processor : AMD Athlon 64 X2 6400+ @ 3200MHz
Fysiek Geheugen : Kingston KVR800D2N5K2/4g
Videokaart : ati Radeon 5870 Vapor-X
Harde Schijf : Sata
Besturingssysteem : Windows 7 home premium nl 64 bit (windows oem)legaal
Voeding : Antec 750 W

How are you doing?

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04:38
Jij zegt dat je systeem maximaal 70 graden wordt. Kijk dan eens in je BIOS of de thermische beveiliging staat ingeschakeld op toevallig 70 graden?
Dit zou het uitvallen van je systeem kunnen verklaren.

Sowieso vind ik het vreemd dat je processor met een aftermarket cooler (je geeft niet precies aan welke) nog 70 graden wordt. Weet je zeker dat het koelblok er goed op gemonteerd zit?

• stftweaker
Lars93 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:39:
Jij zegt dat je systeem maximaal 70 graden wordt. Kijk dan eens in je BIOS of de thermische beveiliging staat ingeschakeld op toevallig 70 graden?

Sowieso vind ik het vreemd dat je processor met een aftermarket cooler (je geeft niet precies aan welke) nog 70 graden wordt. Weet je zeker dat het koelblok er goed op gemonteerd zit?
Het systeem valt niet uit dat is het gekken. Het gaat hier om een freezer 7 pro Rev 2. En 70 graden dat is maximale onder load. Ik weet zeker dat goed gemonteerd is ding staat er strak op. Pasta is goed verspreid ook.

How are you doing?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Wat is Windows 7 HP 64 bit? Een windows installatie van HP? Want dat is niet legaal op een niet-HP systeem.
Verder is het geen clean-systeem, zoek eens een retail Windows installatie met juiste drivers zonder overbodige drivers.

• stftweaker
johnkeates schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:51:
Wat is Windows 7 HP 64 bit? Een windows installatie van HP? Want dat is niet legaal op een niet-HP systeem.
Verder is het geen clean-systeem, zoek eens een retail Windows installatie met juiste drivers zonder overbodige drivers.
Excuses het is een verse oem installatie van oem cd(HP=home premium) zal de afkorting aanpassen.

How are you doing?

• stftweaker
Lars93 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:39:

2e meeting blijft hij nu netjes op 58/59 graden. heb ingesteld dat alle fans nu maximaal moeten draaien.

How are you doing?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:04
Probeer eens een cpu stresstest programma te draaien als OCCT of prime95. En niet om het een of ander, maar waarom draai je een athlon64 met een 5870???

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1