Toon posts:

Kan geen herstelpunt terugzetten op Windows 7 Starter.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik heb een HP mini netbook met Nederlandstalige W7 Starter. Daarop werkt systeemherstel niet. Als ik naar een herstelpunt terug wil gaan hangt het zaakje terwijl Windows meldt dat het uitgevoerd wordt.

Hebben anderen dat probleem ook? Is het een algemeen probleem met (de Nederlandse?) Windows 7 Starter of is het mijn systeem? Ik heb er nog weinig bijzonders op geïnstalleerd en de Norton Internet Security trial die erop stond en die ik evt. nog als veroorzaker kon voorstellen vanwege het beperken van bestandstoegang heb ik eraf gegooid en dat heeft het niet opgelost.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Nou komt het eigenlijk hoogst zelden voor dat ik naar een herstelpunt terug ga. Het was dan ook min of meer 'bij toeval' dat ik hier achter kwam. Als anderen dit ook nog nooit zelf gebruikt hebben kan het nuttig zijn om even een herstelpunt te maken en hier dan direct naar terug te gaan om te controleren of het werkt. Mocht je het in de toekomst een keer nodig hebben dan wil je graag van tevoren weten dat het dan ook zal werken.

Ik ben er dan zeer benieuwd naar om te horen of het werkt of niet. Als je het al gebruikt hebt en je weet dat het bij jou gewoon werkt laat dit dan ook even weten. En dan graag ook welke taalversie je gebruikt. Dat zou nl. ook uit kunnen maken. Dat was/is bij XP ook het geval.

• Babipangang
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-01-2012
Ik kan er niet veel over vinden, starter heeft zo te zien wel een backup functie, dan lijkt me het sterk dat system restore er uitgehaald is..

Je geeft aan "hangt het zaakje terwijl Windows meldt dat het uitgevoerd wordt"
Starter wordt meestal uitgeleverd op een atom, welke niet de snelste zijn.. heb je nog wel hardeschijf activiteit?

overigens kan je ook evt nog opstarten met F11. alleen ben je dan alles kwijt en heb je weer je OEM installatie

Wikipedia: Windows 7 editions

[Voor 11% gewijzigd door Babipangang op 13-10-2010 21:02]

I'm Sorry, Are you from the past?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
W7S meldt dat ie het terugzetten van het herstelpunt aan het uitvoeren is. Daarbij wordt het OS ook afgesloten en als ie klaar is moet ie gewoon rebooten en dan moet je weer terug zijn qua registry in elk geval op het moment dat het herstelpunt gemaakt is. Wat XP ook al gewoon kon. Er wordt wel weer automatisch een herstelpunt gemaakt om het 'ongedaan maken weer ongedaan te kunnen maken' :) maar op een gegeven moment stopt alle schijfactiviteit en ik kan dan wel 20 minuten wachten maar er gebeurt niets meer. Ik moet dan geforceerd afsluiten door de aan/uit schuif 4 seconden vast te houden (want goeie ouwe en IMHO nuttige resetknopjes schijnt men tegeswoordig niet meer nodig te vinden).

In W7 zit het maken van een handmatig herstelpunt op een ongelukkige plaats verstopt. Je moet naar Configuratiescherm>Systeem>Geavanceerde Systeeminstellingen>Systeembeveiliging (tab in venster "Systeemeigenschappen")>Knopje [Maken]. In XP kon je het makkelijk allemaal via "Help en Ondersteuning" benaderen maar daar zit het maken van herstelpunten bij W7 niet meer. Nu zit er in deze OEM versie in dat H&O deel nu ook allerlei HP opties dus ik weet niet of een generieke W7 een erg andere H&O heeft waar het misschien nog wel in zit.

Het is dus NIET het teruggaan naar de fabrieksnieuwe situatie met een herstelpartitie en zo en ook niet het restoren van een backup.

• Babipangang
mm dat punt is opzich makkelijker te bereiken.. windowsballetje--> bij programma zoeken, herstelpunt in typen..

Ik heb hier ook een HP mini... de 110 1150ED.
had het dusdanig gehad met starter, dat ik er een SSD met 7 home premium ingedaan heb.
Maar merk vaakgenoek dat de hardeschijf uit z`n neus staat te vreten terwijl die atom uit z`n dak gaat.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Werkt het terugzetten van een herstelpunt met Home Premium wel? Heb je dat geprobeerd? Ik ben nl. benieuwd of het probleem wel bij Starter optreedt en bij de hogere versies niet.

Ik vraag me terzijde overigens af of een SSD in zo'n Atom netbookje veel zin heeft. In die van mij zit (standaard) een 250GB 7200RPM Toshiba die bij benchmarken een max. lees én schrijfsnelheid haalt van 95 MB/s. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik het gevoel heb dat die schijfprestatie een bottleneck is. En 250GB is wel prettig qua capaciteit natuurlijk.

[Voor 51% gewijzigd door CaptJackSparrow op 14-10-2010 00:00]

• Babipangang
CaptJackSparrow schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:47:
Werkt het terugzetten van een herstelpunt met Home Premium wel? Heb je dat geprobeerd? Ik ben nl. benieuwd of het probleem wel bij Starter optreedt en bij de hogere versies niet.

Ik vraag me terzijde overigens af of een SSD in zo'n Atom netbookje veel zin heeft. In die van mij zit (standaard) een 250GB 7200RPM Toshiba die bij benchmarken een max. lees én schrijfsnelheid haalt van 95 MB/s. Ik kan dan ook niet zeggen dat ik het gevoel heb dat die schijfprestatie een bottleneck is. En 250GB is wel prettig qua capaciteit natuurlijk.
qua opstarten merkte ik dat verschil wel.. overigens de upgrade van 1gB naar 2gB was ook goed merkbaar.

Ik heb geen behoefte aan grote datacapaciteit. maar wel aan snelheid..

tis vaak van ow.. wat is dat... netbook aan --> opzoeken --> netbook uit. het is niet dat ik er van alles op doe.

zal vanavond z`n punt herstellen.. maar ik ga er van uit dat hij dat wel doet.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Als dat opzoeken iets op het internet is dan leent HP Quickweb zich daar op zich goed voor. Dat is erg snel aan. Zat dat ook op jouw model en heb je bij installatie van Home Premium dat ook kunnen herinstalleren?

Heb je in de periode dat je Starter gebruikte ooit herstelpunten teruggezet of is dat er nooit van gekomen? Ik ben in elk geval benieuwd wat je test met Home Premium op dit punt zal opleveren.

Niemand anders hier die (al) herstelpunten gebruikt heeft met W7 Starter?

Ik ben zelf overigens een groot voorstander van hibernaten. Ik heb het uit nieuwsgierigheid net even getimed. Normaal opstarten van dit netbookje duurt zo'n 65 sec. tot bureaublad, ong. 70 tot opstarttoontje. Afsluiten met alle apps eerst afgesloten duurt 26 sec.

Uit hibernate komen tot werkend bureaublad met evt. apps duurt 23 sec. Een kleine 50 sec. sneller dan normaal opstarten. In hibernate gaan duurt 19 sec. Dat is dus 7 sec. sneller dan gewoon afsluiten waarbij dus alle apps al handmatig afgesloten zijn. Met open apps duurt normaal afsluiten langer. Bij een latere test van hibernaten en er weer uit komen van een net opgestarte Windows zonder apps gebruikt te hebben waren de tijden nog enkele seconden sneller.

Met een SSD zal opstarten en afsluiten ongetwijfeld sneller gaan dan van een gewone schijf door de vele en kleinere bestanden die er gelezen/geschreven moeten worden. Het voordeel van hibernaten is dat er grote continue bestanden geschreven en gelezen worden wat waarschijnlijk met de maximale snelheid zal gebeuren. De combinatie van SSD met hibernate zal neem ik aan het snelst zijn. Ik vraag me af hoe groot bij jou het verschil zal zijn. Bij hibernaten speelt meer RAM echter wel in het nadeel. Het effect daarvan zal bij SSD's minder groot zijn.

Omdat ik dus al vele jaren primair hibernate zie ik vooralsnog ook geen grote voordelen voor mij van SSD's bij normaal computergebruik. Opstartsnelheid van apps is voor mij ook ondergeschikt omdat de apps die ik het meest gebruik gewoon constant open staan. Natuurlijk zijn ze bij bepaalde toepassingen duidelijk wel interessant.

• Babipangang
sorry voor de late reactie, herstelpunt duurde na het klikken ok, 5 minuten

van starter 7 heb ik geen herstelpunten hersteld

Ik ben geen fan van hybernaten, ik sluit m`n pc`s altijd af, en probeer ze dusdanig te configureren zodat ze vrij snel opgestart zijn :)

opstart met inlog/ww is 37 sec
afsluiten is 13sec

[Voor 19% gewijzigd door Babipangang op 17-10-2010 22:52]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee