Toon posts:

kpn office dsl smtp server corrupte mails

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• KaMiKaZe
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ik heb de afgelopen week een pc geïnstalleerd met Office 2010. Alle mailaccounts handmatig ingeklopt en weer lekker aan het mailen geslagen. Nu kreeg ik een melding van een klant dat er bepaalde code werd toegevoegd aan de mail of bepaalde tekst verdween. Dus ik nog een nagekeken en het blijkt dat uitgaande mail inderdaad vernacheld wordt. De sent items in outlook 2010 zien er goed uit dus heb ik naar de smtp server gekeken smtp.kpn-officedsl.nl en die verandert in smtp.kpnplanet.nl en nu worden er geen corrupte berichten meer verzonden. Dit heeft echter altijd gewoon goed gewerkt via die smtp server. Dus ik vraag me af wat er aan de hand is.

voorbeeld :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
mo tand mo tand
v mo tand
vvv mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
vv mo tand
mo tand

en zo krijg ik de mail dan binnen (regel 14 !!):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
mo tand mo tand
v mo tand
vvv mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
mo tand
m /p>
mo tand
mo tand
mo tand
vv mo tand
mo tand

Dit is slechts een testmail, ik heb mails die er nog veel erger aan toe waren.

voorbeeldje

code:
1
2
Ik zal die 2 iconen wel even veranderen, deze hebben een donkere “matte” omdat
ze origineel op een do nkere ac p> >

Is er nou iets met die smtp server aan de hand, of is er iets met outlook 2010 :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• DJSmiley
  • Nu online

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
En als je mailt via een telnet sessie? Dan sluit je iig de clientsoftware uit.

Verder kun je even kijken of er niet bv een virusscanner smtp sessies afvangt/scanned/vern*kt

• KaMiKaZe
Dat is natuurlijk ook nog een optie, dat het iets met de virusscanner (symantec endpoint protection) te maken heeft. Ik heb nog een ander pc'tje daar staan met Outlook 2003, daar ga ik ook wat mails vandaan sturen.

Dat telnetten heb ik niet echt kaas van gegeten, maar ik ga het even uitzoeken.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:21
Als ik die ingevoegde code van het voorbeeld zie, en de mismakingen van het tweede voorbeeld, dan lijkt het alsof er iets 'html-achtigs' gebeurd. Die '/p>' lijkt op een deel van een HTML sluit-tag.

En dan verwacht ik eerder dat dat op de zendende of ontvangende PC mis gaat, dan bij KPN's mailserver. Maar goed, als het met smtp.kpnplanet.nl wel goed gaat, dan snap ik dat eerlijk gezegd weer niet - maar goed, dan is het probleem toch wel opgelost? :)

• KaMiKaZe
Ik heb nog een andere pc in hetzelfde netwerk waar ook outlook 2010 op staat en endpoint protection waar hetzelfde gebeurd. Ook een soort html code die wordt toegevoegd aan de mail en bepaalde tekst die verdwijnt.

Ik kan inderdaad wel alles over de andere smtp server laten lopen, maar ik wil graag weten waar het probleem hem nou precies in zit.

update : Het uitschakelen van endpoint protection verhelpt het probleem niet

update2 : ik heb mozilla thunderbird op dezelfde pc gezet en dezelfde mail gestuurd over de officedsl server en nu krijg ik geen fouten in de mail

Het valt me trouwens ook op dat alle beantwoorde mail erg vaag opgemaakt is. Dit lijkt me toch echt een outlook 2010 probleem. Waarschijnlijk dat hij dan extra vage berichten uitspuugt, omdat er een dash teken in de officedsl smtp server staat.

Het begint overigens allemaal steeds vager te worden. Een derde machine met ook Outlook 2010, beantwoord dezelfde mail wel normaal met de juiste opmaak zonder rare code. Maar als ik van die machine een e-mail zonder titel stuur dan komt er een lege (!!) e-mail aan. Is dit bananasplit ofzo ? 8)7

update3 : Bingo ! andere gebruikers met dezelfde problemen

http://social.answers.mic...a9-4529-8a8c-2da3ae49547c

Probleem schijnt al 10 maanden te spelen. Er draait een exchange 2007 server, maar die wordt niet gebruikt voor uitgaande mail.

[Voor 67% gewijzigd door KaMiKaZe op 13-10-2010 10:12]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee