Ik zit met een eigenaardige kwestie.
Heb een paar maanden geleden de Game PC uit de BBG juli ik elkaar gezet.
Sa far so good, systeem met win7x64 loopt bijna perfect maar...
Zo af en toe krijg ik bij het opstarten de melding "Invalid system disk or disk error", de welbekende melding als er geen boot media gevonden kan worden. Eerst dacht ik aan de ASrock Instantboot (Een geniale optie), maar ook zonder InstantBoot dezelfde fout.
De enige manier waarop ik dit dan kan oplossen de "AC power Off" te gebruiken, oftewel de schakelaar op de voeding.
Daarna boot ie weer prima.
Heb getest met meerdere versies van het BIOS.
Schijf is een s-ata schijf "SAMSUNG_HD502HJ SCSI Disk Device"
(Waarom en SCSI in de naam staat moet ik nog even uitzoeken, komt uit de devicemanager).
Ik heb ook nog niet getest wat er gebeurd als ik in de probleem gevallen boot vanaf een ander Media.
Ik kan het ook niet echt reproduceren, het gebeurd gewoon "regelmatig", zeg 3 van de 8 boots'.
Configuratie:
ASRock X58 Extreme3
Intel Core i7 930 / 2.8 GHz
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Antec TruePower New TP-650 - Voeding
OCZ Gold XTC Triple Channel Kit - Geheugen - 6 GB
Heb een paar maanden geleden de Game PC uit de BBG juli ik elkaar gezet.
Sa far so good, systeem met win7x64 loopt bijna perfect maar...
Zo af en toe krijg ik bij het opstarten de melding "Invalid system disk or disk error", de welbekende melding als er geen boot media gevonden kan worden. Eerst dacht ik aan de ASrock Instantboot (Een geniale optie), maar ook zonder InstantBoot dezelfde fout.
De enige manier waarop ik dit dan kan oplossen de "AC power Off" te gebruiken, oftewel de schakelaar op de voeding.
Daarna boot ie weer prima.
Heb getest met meerdere versies van het BIOS.
Schijf is een s-ata schijf "SAMSUNG_HD502HJ SCSI Disk Device"
(Waarom en SCSI in de naam staat moet ik nog even uitzoeken, komt uit de devicemanager).
Ik heb ook nog niet getest wat er gebeurd als ik in de probleem gevallen boot vanaf een ander Media.
Ik kan het ook niet echt reproduceren, het gebeurd gewoon "regelmatig", zeg 3 van de 8 boots'.
Configuratie:
ASRock X58 Extreme3
Intel Core i7 930 / 2.8 GHz
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Antec TruePower New TP-650 - Voeding
OCZ Gold XTC Triple Channel Kit - Geheugen - 6 GB