Toon posts:

Draadloos...hoe en wat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• V1nc3n7
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 04-03-2016
ik zit al een tijdje te kijken hoe ik een klein draadloos netwerkje kan opstarten in mijn kamer zodat ik met mijn wi-fi apparaten ook online kan. Ik dacht bijvoorbeeld aan een kleine goedkope router op mn kamer maar nou heb ik mij laten vertellen dat je met een simpele pci kaart of netwerk stick ook dat kan doen het probleem is dat ik alleen maar PCI-1 sloten over heb in mijn mobo.......dus heeft iemand tips om zoiets voor elkaar te krijgen

• GGS_206
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Koop gewoon een simpel wireless routertje, koppel die aan je modem en gebruik een draadloze USB-adapter :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• V1nc3n7
maar ik blijf het liefst wel bekabeld eigenlijk (A)

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:13

Smarron

The bend

V1nc3n7 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:44:
8)7

Sorry, maar je wilt draadloos, maar toch liever niet draadloos ??

[Voor 17% gewijzigd door Smarron op 12-10-2010 20:46]

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij heb je dan alleen een Access Point nodig: http://tweakers.net/price...4/wlan-access-points.html

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
V1nc3n7 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:44:
Dan knoop je de wlan router aan de kabel die nu in je kamer ligt, en je pc/laptop op 1 van de lan poorten van de router, en de rest van je apparaten configureer je voor wireless.

Misery and hate will kill us all.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:54

lier

MikroTik nerd

Als je "maar" één netwerk aansluiting hebt op je kamer, is het verstandig om een WiFi router aan te schaffen en deze als AP in te stellen. [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.

Daarmee krijg je op je kamer een switch (één poort voor de kabel op je kamer, overige poorten kan je je pc's/laptops/servers aansluiten) en een AP.

Wat Gero71 dus (ook) zegt... :P

[Voor 5% gewijzigd door lier op 13-10-2010 09:13. Reden: moet sneller typen]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ajakkes
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:21
Zoals lier zegt.

@Smarron: Ja, natuurlijk blijft hij liever bekabeld en wil hij draadloos voor de rest van de apparaten. Draadloos is leuk voor draadloze apparaten (laptop, telefoon) of als je geen gaten wil boren. Maar als de draad al aan de desktop hangt ga je die toch niet draadloos maken.

👑

• V1nc3n7
dat bedoel ik dus...ik wil gewoon een simpele oplossing dat ik toch met mn Wi-Fi apparaten online kan maar dat mijn pc toch gewoon bekabeld blijft want in mijn vorige huis gaf het altijd best wat problemen met connecten enzoo :S maar ja zoals een kleine draadloze router instellen als AP is wel ok. dus heeft iemand misschien nog zoiets liggen of weet iemand een goede op internet??

• shure-fan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-09 13:37
V1nc3n7 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:52:
dat bedoel ik dus...ik wil gewoon een simpele oplossing dat ik toch met mn Wi-Fi apparaten online kan maar dat mijn pc toch gewoon bekabeld blijft want in mijn vorige huis gaf het altijd best wat problemen met connecten enzoo :S maar ja zoals een kleine draadloze router instellen als AP is wel ok. dus heeft iemand misschien nog zoiets liggen of weet iemand een goede op internet??
computer(h)(b)oer om de hoek?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• V1nc3n7
nee sorry woon in een (h)(b)oeren gat xD

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oh nou de computerboer in een fatsoenlijke stad dan, als het in je kamer is in een boerengat dan zou ik de goedkoopste router kopen die ik kon vinden

neem even de echte max snelheid van wireless g in gedachten (20~25 Mbit) en wireless N (65~85 Mbit)

Iperf

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Voor jouw wensen voldoet een standaard wireless router. Kijk dus even via de pricewatch wat het beste bij jou past.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee