[AJAX/CSS] Na ajax load blijven er resten staan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatpraat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 12:55

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Ik ben bezig met volgende site:
*weg*

Ik weet dat de layout er oud uitziet + dat er muziek speelt (automatisch zelfs) (waardoor er dus veel mensen de site direct zouden wegklikken), gelieve hier niet op te letten.
Dit is een opdract, en ik had geen keus hierin.

Maargoed, het probleem:
Als je op de knop "kamers" klikt, dan zie je de 4 kamers verschijnen, hier kan je gerust doorklikken naar een volgende kamer, geen probleem allemaal.
Echter als je terugkeert naar de Startpagina, zie je dat er 'resten' blijven staan van de vorige pagina.
Ik heb geen idee hoe dit komt.

Als ik de ajax voor de startpagina een div van 500px height laat outputten, blijft dit er ook staan.
Als ik nog tekst als test laat outputten, komt dit mooi over de resten, maar die afbeeldingen blijven staan.

Ik heb dus totaal geen idee hoe dit er komt, en hoe ik deze weg krijg.

Ik merk trouwens dat internet explorer 9 (zowel normaal als compabiliteitsmodus) dit probleem niet heeft (heeft wel wat andere problemen, maar die fix ik later wel).

Ik gebruik zelf de laatste versie van opera.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 12-10-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tweaker-Steyn schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:42:
Ik gebruik zelf de laatste versie van opera.
Ik kan 't probleem niet reproduceren in Opera 10.63 noch in FireFox 3.6.10 noch in Safari 5.0.2 noch in Chrome 6.0.472.63 evenals in IE9. Het zou dus handig zijn als je even vermeldt waarin je het probleem precies hebt.

Verder zou ik het op prijs stellen als je een testcase online zet dat je die even 'uitkleedt' tot de hoognodige code om je probleem te reproduceren. Daar horen geen muziekjes en in dit geval ook geen flash bestanden in thuis. Dat helpt jezelf ook om uit te vinden waar de oorzaak in ligt; hoe minder elementen in de pagina (en hoe minder HTML/JS/CSS) hoe beter; daarmee zul je veel makkelijker kunnen pinpointen welk element/stuk code/CSS rule de boosdoener is.

Verder moet je het schalen van foto's (voor de kamers) niet overlaten aan je browser; je stuurt een image van 1.275px × 850px terwijl je 'm met de img tag forceert op 300px × 200px. Dat betekent dat je gebruikers een veel groter (dan nodig) bestand laat downloaden en dat de afbeeldingen niet netjes worden geresized (dat soort zaken doet een Photoshop of een willekeurig ander grafisch programma vele malen beter).
Tweaker-Steyn schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:42:
Ik heb dus totaal geen idee hoe dit er komt, en hoe ik deze weg krijg.
Meten = weten. Zoals ik al zei; begin eens met de pagina ontdoen van alle zaken die niet relevant zijn voor 't probleem. Heb je 't probleem dan nog; dan heb je een goede testcase voor ons. Is het probleem weg dan heb je de oorzaak dus eruit gehaald; doe je dat "uitkleden" stapsgewijs dan heb je dus de oorzaak gepinpoint.

[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 12-10-2010 20:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij