Probleem homeplug sitecom 200mbps

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede tweakers. Ik heb helaas een probleem met mijn homeplugs van sitecom. Helaas is dit niet de eerste keer dat dit problee voorkomt. De vorige keer heb ik de apparaten namelijk gewoon terug gebracht, kreeg ik 2 nieuwe die het wel deden maar nu begint het me wel een beetje te vervelen. De situatie is als volgt. Ik heb 2 homeplugs waarvan ik er 1 aangesloten heb op mijn router en de andere staat in de andere kamer aangesloten op een switch, waarvan er onder andere eentje leidt naar mijn xbox. Alles heeft het perfect gedaan tot opeens uit het niks 2 van de 3 lampjes om de homeplug aangesloten op mijn router brandt, namelijk de onderste en de bovenste. Dit duidt erop dat de 2 apparaten elkaar niet kunnen vinden. Er is niks aan de opstelling gedaan en niks is verandert. Het enige wat er gebeurd is dat ik snachts de router uitzet. Als ik de homeplug, die aangesloten is op mijn switch, van locatie verander doet hij het wel. Alleen de 3 specifieke stopcontacten achter mijn tv willen het niet doen. De vorige keer dat dit probleem zich voort deed heb ik simpel weg maar gewoon 2 nieuwe homeplugs gehaald die het in het begin wel deden en weer heeft helaas het probleem zich herhaald. Ik word er nu wel ongeveer gek van en ben ten eindeloos raad. Heeft er iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

Volgens mij heeft dat te maken met je spoeling, of iets in die richting.
Je huis heeft ongeveer 4 spoelingen. 1 voor je badkamer, 1 voor dat etc.

Misschien zit je homeplug niet in dezelfde spoeling.
Het kan ook zo zijn dat als je je homeplug bij je buren in het stopcontact steekt dat hun dan jou internet kunnen gebruiken.
Correct me if i am wrong.

Maar kan ook in de hardware zitten. Wat nou als je een paar van die homeplugs verwisselt?
Een beetje puzzelen kan al zorgen dat je de oorzaak vindt.

Wou die dingen ook bestellen, maar niet gedaan omdat ze te schijnen storen in je electrische omgeving.
Wel grappige dingen.

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
heb je de homeplug in een wandcontactdoos of in een verlengsnoer zitten. Dit wil namelijk best wel eens problemen geven (verlengsnoeren that is). Beste is nog altijd om gewoon een kabel te trekken. De oude vertrouwde boormachine en mooie kabelgootjes doen wat betreft wonderen en één ding is zeker, ik heb nog nooit problemen gehad met gewone UTP kabels terwijl er zat te vinden is over problemen met homeplugsetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Ik heb niet heel veel ervaing met homeplugs maar ik had problemen wanneer één of meer van de plugs in een stopcontact zaten van een stekkerdoos met flexibelekabel. Dan had ik af en toe verbinding, dan weer helemaal niet of super traag. Als ik de plugs in "echte" stopcontacten gebruikte (met massieve draad) dan werkte het goed en dit onafhankelijk van welke groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Ik heb zelf homeplugs van Devolo en heb een tijd geleden wat test gedraait. Check hier.
Misschien is dat thread sowieso wel handig voor je :)

"It's about time you showed up Fox!"