Toon posts:

Video conferencing open source?

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:01
Ik ben op zoek naar een open source video conference programma. óf ik zoek vrkeerd, óf het bestaat niet :P

Wij veragderen vaak met 5-6 personen en het zou mooi zijn als dat thuis kan (scheelt reizen). Nu kan je met het gros van de programma's wel met z'n 6en vergaderen, maar dan wordt vaak alleen audio verstuurd.

Iedereen heeft wel een webcam tegenwoordig dus dan zou het leuk zijn als je elkaar ook kan zien.

Ik heb gevonden:
- ooVoo, scheen vroeger gratis te zijn maar nu dus niet meer
- volgens wikipedia doen Skype en WLM dat ook maar volgens mij is dat onzin want ik heb nog nooit gezien dat je 6 verschillende mensen in beeld hebt (audio lukt dus wel, maar ik wil ook video!!)

Iemand gratis/opensource (vaak gratis) tips? Of is het gewoon crap voor thuisgebruik en kan ik het wel vergeten?

[Voor 4% gewijzigd door maarud op 12-10-2010 17:20]

• Babipangang
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-01-2012
In mei zou er een beta van Skype gelanceerd moeten zijn, die het zou ondersteunen..

http://newteevee.com/2010...aunches-group-video-chat/

keywords waren "Group video conference"

volgens het bericht zou Paltalk een alternatief zijn

[Voor 12% gewijzigd door Babipangang op 12-10-2010 17:44]

I'm Sorry, Are you from the past?

• maarud
Hmm dat is een idee, ware het niet dat Skype limited is tot 4 mensen. Paltalk lijkt tot 10 mensen te gaan, maar ik weet niet of je bij de gratis versie wel een Members Only-chat room kunt maken. Ik wil natuurlijk geen anderen in mijn vergadering :P

• Mad Max
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:33

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Ik zie in je topicstart niet wat je allemaal wel al hebt onderzocht. Heb je gedacht aan een IM-programma voor video conference? Bijvoorbeeld via het open protocol XMPP en google?
En wat vertelt sourceforge als je zoekt? Heb je iets aan de gevonden programma's?

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

• maarud
De meeste programma's die ik vind waren vroeger gratis maar zijn nu allemaal betaald. De programma's die ik vind op SF stammen uit 2003-2004 en zijn nu haast niet compatibel meer...

Festoon (of vskype) doet wat ik wil, maar dat heet tegenwoordig CloudMeeting en is ook betaald. Bijna idereen is de betaalde kant op gegaan.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Kijk eens naar bigbluebutton. Dat kun je op een server installeren en vervolgens kan iedereen via web inloggen.

Standaard heeft het wel geen authenticatie systeem, dat moet je dus of zelf bouwen (BBB heeft een API daarvoor) of je moet kijken naar een cms wat een module heeft voor BBB.

• maarud
ik222 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:40:
Kijk eens naar bigbluebutton. Dat kun je op een server installeren en vervolgens kan iedereen via web inloggen.

Standaard heeft het wel geen authenticatie systeem, dat moet je dus of zelf bouwen (BBB heeft een API daarvoor) of je moet kijken naar een cms wat een module heeft voor BBB.
hmm, ik kan niet zien hoe dat videoconferencing gaat (ik wil dus 5 mensen op mijn beeldscherm hebben, tegelijk) maar het lijkt wel heel goed!

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Je kunt gewoon van elke deelnemer de webcam openen (indien de deelnemer hem aan heeft staan natuurlijk) en dan kun je de vensters zelf in het gewenste formaat slepen en naast elkaar zetten.

En inderdaad het is zeker goede software die wel nog vollop in ontwikkeling is overigens.

Overigens een demo staat op hun site: http://demo.bigbluebutton.org/

[Voor 11% gewijzigd door ik222 op 12-10-2010 19:05]

• afraca
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 02-09 12:40

afraca

Open Source!

SF kan ook sorteren op laatste release date, en zo kwam ik bij OpenCU terecht, lijkt nog redelijk levend te zijn, maar ik zie vast weer iets over het hoofd...

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee