Toon posts:

iPhone 1 gebrickt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Fitch
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-10-2010
Hai,

Gisteravond heb ik me eindelijk weten te zetten tot het updaten van de software op m'n iPhone. Ik was er ondertussen ook wel aan toe. Mijn iPhone heb ik overgenomen van een vriend, die hem voor mij ge-unlockt en gejailbreakt heeft. Dus om m'n software te updaten had ik even op internet uitgezocht hoe dat het makkelijkst ging. Een handleiding vertelde mij om hem eerst via iTunes te updaten. Dat deed ik, maar toen waren de rapen gaar =[
Nu is m'n iPhone dus gebrickt, en ik weet er niet genoeg over om hem te unbricken.(Is dat een woord?) Er is mij verteld om hem in restore-mode op te starten, maar dat lukt niet. Ik kan m'n home-button zo lang ingedrukt houden als ik wil, maar iTunes herkent niet dat m'n apparaat in restore-mode opgestart is/moet zijn
M'n simkaart is uiteraard niet goed, en ook iTunes blokkeert nu omdat er dus een 'verkeerde' simkaart in zit.
Ik weet niet precies welke firmware d'r nu op staat, volgens mij de meest recente die voor de eerste iPhone te verkrijgen is.
Ongetwijfeld is er iemand die me kan helpen. Of door te vertellen dat ik m'n iPhone niet meer kan gebruiken, of door me te vertellen hoe ik dit probleem zonder al te veel schade op kan lossen =]

Thanks,

Martin

EDIT: Ik heb hem toch in restore-mode weten te krijgen. Dat is fijn, nu kan hij in ieder geval weer hersteld worden. Is hij daarna weer te jailbreaken?

[Voor 5% gewijzigd door Fitch op 12-10-2010 16:51]

• vgroenewold
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 08:53
Jalibreaken is zowiezo een risico, iets waarbij je dit soort zaken zeker kan krijgen en eerlijk gezegd heb ik daar geen ervaring mee. Je zou zelf meer verstand moeten hebben van de details omtrend jailbreaken alvorens het toe te passen en/of bewust het risico nemen. De laatste iOS versie is niet perse meteen te jailbreaken, ik zou als ik jou was ook gewoon bij iOS 3.x blijven voor de iPhone 1 en pak dan de versie die inderdaad te jailbreaken is.

• VeeGee
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:59
De oude iphone de (2g) is altijd te jailbreaken/unlocken. Beetje googlen moet je wel bij het juiste antwoord brengen.

[Voor 3% gewijzigd door VeeGee op 12-10-2010 17:34]

• 6129(15)
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-09 11:38

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Geeft ie een foutcode als je hem probeert te restoren vanuit DFU bijvb.? Zo ja: Welke? Ik kan je denk ik wel helpen want mensen vragen me geregeld om exact dat op te lossen. Vooral de laatste maanden omdat dat updaten met een geunlockte/gejailbreakte 1 gen. iPhone bijna altijd de soep indraaid.

iH8sn0w (programma) moet je hebben.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Eigenlijk is het heel simpel.

Je update je iTunes (wat je al gedaan hebt)

Zet je iPhone in DFU modus (ff googlen. Eerste keer is ff pielen maar het went ;) )

Maak een gehacktiveerde firmware met bv de PownTool van het dev team (ff googlen)

Restore je iPhone met die gehacktiveerde firmware.

Unlock je iPhone na restoren via cydia en klaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:40
Zet 3.1.2 op je iPhone (niet 3.1.3, die drainde de battery heel erg snel) en gebruik daarna blackra1n :) .
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee