[BBG] Budget- / Basissysteem november 2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:30:
Heb je zowel de Be Quiet! en Aopen voeding gehad en van binnen bekeken en de specs goed bekeken?
En een goede review ervan gelezen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Waarom zou ik ? Heb er zelf meer dan genoeg ervaring mee; er is bij nog NOOIT 1 aopen voeding gesneuvelt, de pc's hebben ALTIJD stabiel gedraait. Wat boeit me dan enkele nietzeggende grafieken dan nog ?

maar goed, ik meet niet met twee maten, jij schijnbaar wel O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 25-10-2010 17:09 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:05:

Tot nu toe heeft geen enkele Aopen voeding mij in de steek gelaten en ik heb inmiddels ervaring met ongeveer 6 voedingen, die horen bij een QF50*-behuizing.
Je hebt maar ervaring met 6 voeding en denk een goed oordeel te kunnen vellen, zonder ook echt kennis te hebben van voedingen. Ik vind het knap hoor...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:08:
Waarom zou ik ? Heb er zelf meer dan genoeg ervaring mee; er is bij nog NOOIT 1 aopen voeding gesneuvelt, de pc's hebben ALTIJD stabiel gedraait. Wat boeit me dan enkele nietzeggende grafieken dan nog ?
Ik heb er zoveel stuk gezien dat ik vingers te kort kom...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Slimme kerel ben je toch. Waar haal je vandaan dat ik "slechts" ervaring heb met 6 PSU's van Aopen ?
Heb er tientallen gebouwd.

Wat je zegt moet ik maar geloven op je blauwe ogen. wel vreemd dat jouw ervaring niet strookt met dat van vele anderen. Maarja, jij bent natuurlijk het gezag, nietwaar 8)7

Grappig ook dat Aopen psu tot de A-merken gerekent word; hier op tweakers:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
Dat vind ik zelfs een beetje overdreven ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Madrox op 25-10-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zoals ik al zei zonder kennis van zaken kun je geen oordeel geven. Zowel de Be Quiet Pure Power van 300 Watt en de voedingen in Aopen behuizingen worden gemaakt door FSP Group/Fortron Source maar dat zegt helemaal niks over de kwaliteit en prestaties van afzonderlijke voedingen zelf.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Mask: Met je laatste setup laat je het 23 inch scherm staan. terwijl je tegen mij zegt dat die ene inch niet uitmaakt :s
Een klein beetje onlogisch.

Je keuze voor het desktopsetje kan, maar dan moet het wel een stuk beter zijn, dan wat ik had.

Daarintegen heeeft mijn setup:
betere processor & betere voeding
Dit is toch een betere keuze, dan een iets groter scherm en iets luxere desktopsetje.
Zeker als we beseffen dat veel mensen al een dekstopsetje hebben, of toch al meteen voor een luxere zullen kiezen.
Dankzij de betere quadcore en voeding is het systeem gelijk wat langer te handhaven.

Over een tijdje een extra videokaart en je hebt een goedkope gamecomputer.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het gaat mij ook niet om die ene inch verschil, maar het verschil in kwaliteit tussen de BenQ en LG en ik denk niet dat verschil tussen quadcore en triple core voor de meeste mensen binnen 5 jaar echt verschil gaat maken welke zo'n PC halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ja, precies; ze komen uit dezelfde fabriek en nee, dat wil niet zeggen dat ze hetzelfde zijn. Dankje voor de info, die ik al weet.

Verklaart nog steeds niet waarom je de Aopen combo wel goed genoeg vind voor het 400 euro systeem en niet afdoende voor het 500 euro systeem. Qua stroomverbruikt ontloopt het elkaar al niets, dus daarvoor hoef je het iig niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

PeaceNlove

Deugleuter

-The_Mask- schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:09:
[...]

Ik heb er zoveel stuk gezien dat ik vingers te kort kom...
Misschien worden er ook wel heel van verkocht, waardoor een klein percentage kapotte voedingen alsnog tot een vingertekort bij jou leidt. Kom eens met een percentage van het aantal voedingen van Aopen dat er binnen korte tijd mee kapt en ook eens met een percentage van een ander en beter merk, dan kunnen we tenminste goed vergelijken.
Daarnaast zijn al die voedingen die in bijvoorbeeld een goedkope Acer, Dell, etc zitten ook niet van de Be Quiet kwaliteit ofzo en die systemen draaien doorgaans ook prima.

De enige reden die ik kan bedenken is om een Be Quiet te nemen is omdat die dingen 80+ zijn itt tot de Aopen voedingen. Kan leuk zijn, maar in sommige gevallen kan je het geld dat je er meer aan uitgeeft net zo goed in een 45W CPU van AMD steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04
Als basis systeem is het volgende denk ik ook aardig. Uitgangspunt was het budgetsysteem. Processor en videokaart hebben een upgrade gehad. Hier heeft een gewone gebruiker denk ik ook het meeste aan.
Juist een betere videokaart zorgt ervoor dat er ook een grafisch spelletje redelijk gespeeld kan worden. Hiermee onderscheidt dit systeem zich duidelijk van het budgetsysteem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 33,-€ 33,-
1BenQ G2220HD€ 119,-€ 119,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,-€ 16,-
1AOpen ES45H€ 40,83€ 40,83
1Logitech LS11€ 13,76€ 13,76
1Logitech MK120€ 15,29€ 15,29
1AMD Athlon II X3 445€ 66,57€ 66,57
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 57,50€ 57,50
1Asrock 880GM-LE€ 54,10€ 54,10
1XFX HD 5750 512MB GDDR5 PCI-E€ 85,57€ 85,57
Bekijk collectie