• vinnux
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Samen met twee vrienden willen we graag onze netwerken aanelkaar koppelen via een VPN.
We beschikken allemaal over kabel-internet met een download van 22 tot 120 download en upload van 4 tot 10 mbit. We zijn dan ook op zoek naar 3 draadloze gigabit router met de mogelijkheid om elk 2 VPN verbindingen op te zetten met een snelheid tot 10 mbit. (maximale upload snelheid)

Nu weet ik dat bijna alle routers dit in meer of mindere mate ondersteuning. Ik ben echter benieuwd of iemand ervaring heeft met bovenstaande?

Doelstelling is om huis, tuin en keuken routers te gebruiken.

Mogelijke producten
pricewatch: DrayTek Vigor 2920n
pricewatch: Netgear Prosafe SRXN3205 Wireless-N VPN Firewall

[Voor 25% gewijzigd door vinnux op 12-10-2010 15:46]

• nielsl
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:21
wat wil je er precies mee kunnen? Wil je jullie gehele netwerken aan elkaar koppelen, of alleen een aantal PC's.
Ik weet ook even zo snel niet wat er gebeurt als iedereen site to site vpn's naar elkaar opzet, volgens mij kun je het beste de persoon met de meeste upload de VPN tunnels laten accepteren, en dat hij vervolgens jullie twee netwerken aan elkaar knoopt.

• vinnux
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
De bedoeling is om het gehele netwerk zichtbaar te maken, dus inderdaad site to site.

Locatie A : 192.168.1.0 / 255.255.255.0
Locatie B : 192.168.2.0 / 255.255.255.0
Locatie C : 192.168.3.0 / 255.255.255.0

Locate A VPN verbinding met Locatie B en Locatie C
Locate B VPN verbinding met Locatie A en Locatie C
Locate C VPN verbinding met Locatie B en Locatie A

[Voor 4% gewijzigd door vinnux op 12-10-2010 15:38]

• BHQ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-09 14:44
Alix plankjes met pfSense. Kan geen harde cijfers voor de throughput opnoemen, maar de processor is hetzelfde (op de snellere plankjes) als een Cisco ASA 5505. Combineer dat met de juiste encryptievorm zodat de processor-acceleratie gebruikt kan worden en die 10mbit zal wel moeten gaan denk ik.

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Als je nog bezig gaat, met de goede instellingen is een prima thoughput te halen op ALIX:

http://doc.pfsense.org/in...ic_accelerators_supported

Heb zelf dit exacte bordje en ben daar erg tevreden mee

• blurryilluzion
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-08 20:02
Leuk idee, ik heb een Draytek 2130 staan die dit prima ondersteund.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee