[Win7 64b] applicaties lijken te verdwijnen na reboot *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-04-2022
hallo,

in het bedrijf waar ik werkzaam ben probeer ik coreldraw9 (legitieme versie) te installeren. Dit gaat zonder hokken of stoten en programme werkt ook goed. Maar zodra ik de computer herstart of opnieuw aanmeld, verdwijnt het programma van de computer. het is niet terug te vinden met de zoekfunctie. het enige wat achterblijft is een reminder om te registreren.
Ik heb geprobeerd oplossingen te vinden maar dat mocht niet baten, dit misschien omdat het een enigszins gedateerd programma is.

ik installeer het programma op;
windows 7 professional 64bit, deze plaatst de installatie automatisch in program files x86
de computer staat in een bedrijfsnetwerk, en ik installeer het programma op een admin account.

heeft iemand misschien nuttige informatie te bieden?

mvg, mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eeuhm. Die versie is meer dan 10 jaar oud, van voor Windows 2000. Iets zegt me dat een 64bit Win7 een brug te ver is. Je zou de XP-mode kunnen proberen.

Edit: oeh, je bent nieuw op GoT. Welkom!

Ik verplaats je topic trouwens even van Windows Clients naar Client Software Algemeen, omdat het meer over de applicatie dan het OS gaat.

Trouwens:
Designed for Windows 95, 98, NT 4
Ik zou er dus inderdaad niet te veel moeite in steken; makkelijker is (een nieuwere Coreldraw-versie), een dualboot met bijv WinXPSP3 of een dedicated oud beestje gebruiken.

[ Voor 63% gewijzigd door F_J_K op 12-10-2010 14:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrer
oeh, je bent nieuw op GoT. Welkom!
hartelijk dank.

mijn eerste gedachtegang was inderdaad ook de behoorlijke veroudering van het programma. Maar het programma werkt op een ander systeem met ook win7 64b zonder problemen, en omdat het allemaal systemen in een netwerk zijn maakt het verder niet uit op welke computer het wel en niet staat. de systemen zijn niet persoonlijk gebonden.

waar het mij hoofdzakelijk om gaat is de vraag waarom windows het programma spoorloos laat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrer
het gebeurt overigens niet alleen bij coreldraw, maar ook bij recente, compatibel programma's zoals Adobe reader 9. erg vervelend. ook kwam ik tot de ontdekking dat de programma's nog wel op de computer blijven staan, maar terug gevonden kunnen worden.

kan iemand mij vertellen hoe ik dit automatisch verbergen kan vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Klinkt niet als een probleem met Coreldraw, maar met windows... en probleem...
Staat er iets als SteadyState of andere "reborn"-software (hardware(??)) op die machine?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nu ik weet dat het om meer gaat dan die oude oude CDraw verplaats ik het inderdaad wel weer terug O-) Iedereen vasthouden, daar gaan we weer: wheeeeeee!

Dan pas ik ook de topictitel wat aan zodat het generieker is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrer
Staat er iets als SteadyState of andere "reborn"-software (hardware(??)) op die machine?
er staat geen dergelijke software op het systeem. Bij andere systemen in hetzelfde netwerk met win7 64b lijkt dit probleem niet voor te komen.

nu het niet alleen betrekking lijkt te hebben op Coreldraw, heb ik nogmaals geprobeerd het probleem te googlen, maar het levert niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcied
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:32
dit heb ik ook gehad met mijn windows 7 64 bit

bleek uiteindelijk dat de harde schijf kapot was, ik zou die eerst eens even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrer
heb een checkdisk uitgevoerd en geen fouten op de HDD gevonden. die is overigens net nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Heeft jou bedrijf waar je werkt een server ??

Zo ja, heeft tie ook policy's ingesteld ??
Want na mijn weten kun je wel programma's installeren, maar zodra je opnieuw opstart, ben je het kwijt..

Als dat niet zo is, vindt ik het wel erg vreemd... Misschien opnieuw installeren ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrer
het bedrijf heeft een netwerk met ene lokale server. het netwerk valt onder het beheer van een externe systeemneheerder (erg vervelend). Alle profielen op de computers zijn volledig gemachtigd volgens medewerkers, maar naar mijn idee zijn er nog beperkingen. ik kan bijvoorbeeld op sommige systemen niet het gebruikersaccountbeheer volledig uitschakelen.

of die policy er is weet ik niet zeker, aangezien dezelfde programma's op sommige systemen met hetzelfde OS wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Dat ligt wss aan welk rechten sommige mensen hebben...

Kun je snel genoeg achter komen, en dat is gewoon om het te proberen bij verschillende mensen..

En als je een externe systeembeheerder hebt, dan zou ik toch bij hem aan de BEL trekken...

Meestal kan hij het oplossen vanuit de server

Of het goed instellen dat de programma's blijft staan

(hebben we op school ook, naar elke keer opnieuw opstarten, ben je alles kwijt wat je toen hebt geinstalleerd...Policys en Server instellingen, das de oplossing

[ Voor 27% gewijzigd door Soundstorm2010 op 14-10-2010 11:56 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrer
En als je een externe systeembeheerder hebt, dan zou ik toch bij hem aan de BEL trekken...
daarom zei ik al, erg vervelend :) altijd bijzonder hinderlijk om dingen niet zelf op te kunnen lossen en geforceerd te zijn om te wachten.

bedankt voor de hulp in ieder geval, en mocht het probleem doorzetten, dan zal er wel weer een post reply verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
ok suc6

EN vergeet niet. geduld is een schone zaak O-)

Pagina: 1