Toon posts:

Vista naar Windows 7 Veel harde schijf ruimte in beslag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• kevinr1
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Hallo mensen,

Ik ben van Vista Buisiness naar Windows 7 Ultimate gegaan.
Via Deamon Tools de installatie uitgevoerd in Vista. Verliep prima geen problemen.

Maar nu het probleem:
Mijn schijf neemt ineens 50 Gigabyte in beslag.
Zelf dacht ik dat dit maar zo'n 20 Gigabyte zou zijn.

Heb al schijfopruiming gedaan en Windows.old verwijderd.
Ook alle systeemherstellen zijn verwijderd ( via CCleaner )

Enig idee hoe dit zo kan ?
Graag zou ik wat schijfruimte willen besparen.

Life is meant to be experienced

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens waar je schijfruimte aan opgaat met bijv sequoia treeview. Wie weet staat er nog ergens een paar GB aan ISO's in een documenten dir ofzo.

30" monitor te koop

• DutchSjors
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-07 23:30
Windows 7 ultimate heeft ook wel zon 50 Gb nodig hoor, alles bij elkaar is dat niet verkeerd, het is een zwaar besturings systeem. Dus ik denk dat je hier niet veel aan kan doen.
Verder een rare zin: "Verliep prima geen problemen".

• kevinr1
Oh sorry voor die rare zin :P
Het was meer het idee dat de installatie goed liep zonder enige problemen.

Maar ik heb op elke map in de C:\ rechtermuisknop gedaan, en dan eigenschappen.
/edit: Ook alle verborgen mappen
Alles bij elkaar kom ik niet op 50 GB.

Al films en foto's bewaar ik op de D:\ schijf, maar dat heeft niets met de C:\ schijf te maken.

[Voor 4% gewijzigd door kevinr1 op 12-10-2010 10:32]

• barfieldmv
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:59
Mijn windows 7 map is hier ongeveer 22 gig. 50 gig is inderdaad te veel.

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 15:03

Aganim

I have a cunning plan..

50 gig is inderdaad teveel voor alleen Ultimate. Mijn windows schijf heeft nu 34 GB in gebruik, dat is inclusief een aantal grotere software pakketten.

Staan er geen programma's geïnstalleerd in de Program Files mappen? Of misschien ergens een backup van je vista installatie?

• dewil1990
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 10:23
Heb je tijdens het installeren van W7 wel geformateerd? Anders staan er misschien nog een boel bestanden op van je vista installatie.

• Lighteye
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online
Hoe kom je aan die 50 GB dan, waar zie je dat staan?

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Misschien ff die Win7 Ulti ff branden en dan je HDD (c:\) formatteren en dan Win7 ff opnieuw er op zetten...

Kijken of je dan nog steeds dat probleem hebt...

(soms kan er nog wel veel bestanden blijven staan vanuit Vista :(... erg rottig os die Vista :@

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• kevinr1
Bedankt voor alle reacties.
Heel apart, maar net schijfopruiming gedaan.
Daar zat het waarschijnlijk in:

Schijfopruiming - > Meer opties - > "Systeemherstel en schaduwkopieën" - > Opruimen ...
Nu gebruikt de schijf 19.7GB ... wat ongeveer wel klopt!

Hier kan een slotje op, bedankt voor jullie hulp!

• dewil1990
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 10:23
Soundstorm2010 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:29:
Misschien ff die Win7 Ulti ff branden en dan je HDD (c:\) formatteren en dan Win7 ff opnieuw er op zetten...

Kijken of je dan nog steeds dat probleem hebt...

(soms kan er nog wel veel bestanden blijven staan vanuit Vista :(... erg rottig os die Vista :@
Het is met ieder windows OS zo dat als je niet formatteerd bij een reinstall dat er bestanden achter blijven van de vorige install. Niet alleen bij Vista.

Maar het probleem is dus opgelost, alleen als je nog herstelbestanden opstonden kan ik wel concluderen dat je niet geformateerd hebt?

• kevinr1
Nee, dat konden jullie ook opmaken aan de 1ste post.
Vanuit vista naar windows 7 gegaan via deamon tools.
Dan kan je niet formatteren volgens mij. Heb wel zo'n optie gekozen dat ik min mogelijk bestanden wil achterlaten.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee