• somers1234
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09:41
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om een tweedehands Iphone 3G te kopen en nou vroeg ik mijzelf af waar ik allemaal op moet letten. Volgens de verkoper ziet hij er nog piekfijn uit. Het enigste mankement is het scherm. Hier zit namelijk een barst in. Zelf ben ik redelijk technisch dus dit kan ik wel fixen lijkt mij.

Nadat het scherm gerepareerd is beschik ik dus over een werkende Iphone (als alles goed gaat). Het volgende probleem is dan de jailbreak en indien nodig een unlock. Ik maak namelijk gebruik van een KPN simkaart en als de iphone een simlock heeft, dan gaat dit natuurlijk niet werken. Daarom wil ik graag weten of je uberhaupt kan jailbreaken of unlocken zonder simkaart. Volgensmij kan de iphone ook al gratis door t-mobile unlockt worden maar ik weet niet hoe dat gaat als je een tweede eigenaar bent.

Ook zou ik graag willen weten wat het activeren inhoudt. Ik kom op het internet veel reacties tegen dat je een iphone alleen met orginele simkaart kan activeren ofzo maar verder weet ik niet wat ze hiermee bedoelen.

Dus mijn vraagjes:
- Waar moet ik allemaal op letten als ik een tweedehands iphone koop?
- Kan je jailbreaken/unlcocken zonder simkaart?
- Hoe handelt T-mobile als je niet de "officiele" eigenaar bent en toch wilt unlocken?
- Wat houdt activeren in?

Het zijn voor jullie misschien wel lompe vragen maar ik heb nog geen ervaring met een iphone of het jailbreaken ervan.

Mvg,
Christan

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
- Je kan het beste bij de verkoper langs gaan om te kijken of de iPhone in goede staat is behalve het scherm natuurlijk, maar verder geen zware beschadigingen etc heeft(deuken, krassen etc.). En dat je zoiezo ook alle toebehoren krijgt USB kabel, oortjes etc.

- Je kan em jailbreaken met redsn0w. Die creërt een gehackte firmware die die vervolgens op je iPhone zet. Moet je maar op google intikken dan vind je het wel.

- Ik weet niet hoe T-mobile handelt, maar volgens mij als je de aankoop papieren hebt dat je em dan gewoon kan laten unlocken.

- Met activeren unlock zover ik weet de Youtube en app store apps op je iPhone. Dit gebeurt als je voor het eerst iTunes opstart en je iPhone verbind met je PC. Maar met een gehackte firmware kun je em 'hackivaten' dat is hetzelfde als activeren. Gebeurt allemaal tijdens de jailbreak.

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:13
misschien staan hier wat handige tips:

Sim unlocken T-Mobile als 2e eigenaar

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee