Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort verhuisd, en een nieuwe netwerkopstelling. We hebben internet van Ziggo, en aan het modem heb
ik dus mijn oude speedtouch router gehangen, voor DHCP functionaliteit en het draadloze WIFI signaal. Ik wil namelijk met mijn PlayonHD kunnen communiceren vanaf mijn computer. Aan mijn router hangt een Sitecom GigaSwitch en daarin zit de pc en de playonhd. Nu wil ik echter in de configuratie van mijn router komen,
maar om een of andere reden gebeurd er niks als ik in mijn browser 'http://speedtouch" intik. In het oude
huis waar mijn speedtouch zowel mijn router als mijn modem was (KPN experiabox) kon ik dit gewoon
intikken en kwam ik in de configuratie, wat doe ik fout? Mijn PlayonHD krijgt nu nl. wel een IP adres toegewezen, maar maakt geen verbinding met het internet.

Alvast bedankt!
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En kan je de speedtouch wel benaderen het IP of door te telnetten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

lier

MikroTik nerd

Wat Outerspace zegt...

Als je via Start, Uitvoeren, CMD[enter]
IPCONFIG /ALL

Hier zal je de default gateway terug vinden (wat het IP adres van de router is).

Als je deze in je browser stopt (http://[IP adres default gateway]), kom je er dan wel op.
Of als je via telnet op basis van het IP adres een verbinding maakt, werkt dat wel?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat intik krijg ik eens een hoop meer info dan vroeger, ook allerlei info over allerlei soorten tunnel
adapters? Onder 'Ethernet-adapter voor LAN verbindingen' staat echter wel een standaard gateway, maar
ook deze werkt niet. Hoe is het mogelijk dat ik wel internet heb, en dus wel degelijk via de router ga (modem
van ziggo ----> router ----> switch ----> computer/playonhd), maar niet de router kan vinden :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

geef anders het resultaat van je ipconfig.
meestal heeft een speedtouch ip adres 192.168.1.254

het modem van ziggo zit die in de wan of in 1 vd andere 4 poorten?

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IPconfig geeft voor de Ethernetadapter voor LAN verbindingen het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/33wl9nl.jpg

Modem van Ziggo in een vd andere 4 poorten gedaan omdat ik het idee had dat het juist
niet in de WAN mocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Het modem moet juist wél in de WAN poort, immers het modem geeft alleen het signaal door en doet verder niks. Je 84.x.x.x ip is dan ook je externe ip.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, vreemd. Op de router zit alleen de 4 ethernet poorten, één PTSN aansluiting, twéé telefoon aansluitingen en één DSL? Wat is dit nou ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Hm, die Speedtouch kan niet zonder wikken weken (of simpelweg niet) routeren voor een kabelmodem. De "WAN" is een DSL-poortje, geen ethernet..

Oplossing: Router ertussen. Niet de goedkoopste, maar eentje die je verbindingssnelheid trekt qua throughput en iets wat een beetje stabiel blijft. Pricewatcht helpt je daarbij.

[ Voor 8% gewijzigd door BHQ op 12-10-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

lier

MikroTik nerd

Zie hiervoor ook de duidelijke handleidingen die door je Internet Provider geboden wordt.

Je hebt een router met ingebouwd ADSL modem te pakken, daar heb je inderdaad niets aan (hooguit in te stellen als AP, maar volgens mij zoek je een router).

[ Voor 32% gewijzigd door lier op 12-10-2010 16:12 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet de goedkoopste, maar wil ik niet gelijk naar het duurste segment. Een Sitecom WL-366, moet toch
voldoende zijn zeker? Ik heb een binnenkomende verbinding van 22 Mbit, en de meeste apparaten zal ik voor
binnen het netwerk toch met de switch verbinden. Of moet ik echt uitwijken naar de modelletjes van €70 > ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Ben niet echt een fan van Sitecom. Voor weinig haal je een op Tweakers geworshipte TP-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, mijn gigabit switch is ook van sitecom. Waarom ben je er geen fan van? Slechte ervaringen?
De kosten zijn nl. niet geheel voor mijzelf en de TP link router die ik in de pricewatch zie staan komt
weer een 10-tje duurder uit. Ik moet extra kosten wel kunnen verklaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Reviews lezen...en ja Sitecom is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, Sitecom is crap is duidelijk, maar de sitecom router die ik hierboven beschreef werd door twee mensen goed beoordeeld hier op tweakers zelf :)
Pagina: 1