Toon posts:

onkyo TX-SR607 aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

• bastard99
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-10-2010
Hallo,

Ik wil graag mijn pc aansluiten op een tx-sr607 versterker van onkyo.
Heb dit gedaan via HDMI en krijg wel beeld alleen geen geluid.
Bij andere apparaten die ik via hdmi heb aangesloten werkt het wel allemaal
Heb ergens gelezen dat ik misschien een paar drivers moet installeren maar welke en waar kan ik die vinden?
Hoop dat iemand me kan helpen.

alvast bedankt

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-09 00:16
Had je hiervoor je pc aangesloten op normale speakers? (gewoon via de normale analoge audio uitgang)

Zo ja, klik dan rechts onder even met rechtermuisknop op je volume regeling en klik dan op afspeel apparaten, klik dan met rechts op je HDMI geluidsapparaat (waars videokaart met audio mogelijkheid of niet?)
en stel deze als standaard in.

Ik heb een dergelijk iets met mn pc, soms gebruik ik de luidsprekers van mn scherm (Samsung Syncmaster 2333HD) en soms analooge uitgang aangesloten op mn radio, ik moet ook altijd wisselen op die manier.

BTW hiermee ging ik uit van win vista/W7

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:55

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Hallo bastard99 en welkom op GoT :w,

Op GoT verwachten we iets meer eigen inzet dan alleen je vraag stellen en wachten op een antwoord. Zo mis ik in je post onder andere om elke hardware het hier gaat als het gaat om bijvoorbeeld een moederbord met HDMI out of een grafische kaart met HDMI out. Op deze manier is het voor ons alleen maar gissen waar het probleem kan liggen, want zo kan niet elke grafische kaart geluid doorgeven via HDMI of soms moet je nog een interne S/PDIF-kabel trekken van het moederbord/geluidskaart naar de grafische kaart.

Al met al te veel mogelijkheden en te weinig gegeven informatie door jou.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bastard99
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-10-2010
Hallo Fear1986

Sorry voor de weinige info..
Het gaat om een grafische kaart met HDMI out
Nvidia GeForce GTX 260
Verder werkt het geluid nog via Realtek High Definition audio
Als ik het nvidia control panel open dan geeft ie aan Connector: HDMI HDTV (Audio Enabled) dus dan zou je denken dat hij wel geluid zou moeten kunnen doorgeven via HDMI
Verder kan ik hier qua geluid niets instellen
Verder gebruik ik nog win7
Hoop dat jullie hier iets meer mee kunnen...
grtz

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-09 00:16
Hey Bastard99,

Heb je je HDMI nu ook aangesloten of gebruik je die op het moment niet?
en zo ja, gebruik je hem wel waar is ie op aangesloten? op een scherm met luidsprekers of niet?
normaal heb je ook geen optie's om aan tepassen als je HDMI niet is aangesloten (tenminste bij mij niet (ATI HD4650)) en ik gebruik ook Win7

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee