Toon posts:

Meest simpele proxy server oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:40
Ik studeer op de universiteit Twente en ik woon iets verderop in Enschede. Het beste internet abonnement dat we kunnen krijgen voor een redelijke prijs, is een 4mbit adsl verbinden. Harder kan adsl niet op de plek waar ik woon.
Door middel van een VPN verbinding (al dan niet met OpenVPN) kun je contact maken met campusnet. Het netwerk van de UT dus.
De maximum downloadsnelheid met deze vpn verbinding is ongeveer 220kb/s. Maar dit varieert erg tussen de 130-230kb/s.
Het streamen van video is hierdoor net te doen, maar het is verre van ideaal.

Nu dacht ik het volgende. Als ik een proxy server aanzet op de UT, kan ik thuis op campusnet komen via deze proxy server en zo downloaden met 500-550kb/s. Dit maakt het leven een stuk eenvoudiger.

Nu vroeg ik mij af wat hiervoor de makkelijkste oplossing is? Een oude pentium3 zou bijv kunnen, maar dit is een grote kast welke ook nog veel stroom verbruikt. Een oude laptop met wifi. Deze is makkelijk op te bergen in een kluisje met stroomaansluiting. Of natuurlijk gewoon een oude router met wifi aansluiting.

Bij de laatste optie vroeg ik mij af of dit mogelijk is?
En wat zijn jullie eerste gedachten bij dit probleem?

• Def!ance
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 28-08 22:09

Def!ance

Assumption is the mother.....

huh, hoezo kan je dan opeens harder downloaden, je zegt ervoor dat je adsl niet sneller kan?

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• Opperhoof
Def!ance schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:28:
huh, hoezo kan je dan opeens harder downloaden, je zegt ervoor dat je adsl niet sneller kan?
Dat was ik inderdaad vergeten te melden. Downloaden van torrents of andere dingen op internet via de adsl verbinding gaat met 500-550kb/s.

• ItsValium
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-09 21:08