IE9 beta tekstweergave en site van Tweakers

Pagina: 1
Acties:
  • 847 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297223

Topicstarter
Ik heb hier nu een weekje de nieuwe IE9 browser draaien. Bevalt eigenlijk wel goed, maar .... ironisch genoeg heb ik op de site van Tweakers last van verkeerde tekstweergave. Dit is makkelijk te corrigeren door op de tekst te klikken, of door de comptabiliteitsweergave voor die site in te stellen. Maar ligt dit nu aan IE9 of de site van Tweakers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:00
een screenshot zegt in dit geval meer als 1000 woorden denk ik. Zelf had ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bovenste gedeelte van een regel valt weg. Dus 1/2 van de letters in de hoogte. Slechts enkele regels per pagina.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 297223 op 11-10-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Move naar >>>LD

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anoniem: 297223 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:58:
Dit is makkelijk te corrigeren door op de tekst te klikken, of door de comptabiliteitsweergave voor die site in te stellen. Maar ligt dit nu aan IE9 of de site van Tweakers :?
Werkt het in andere browsers (en dan niet safari proberen, die heeft heel andere font-rendering) op jouw pc wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:12
Ik herken het probleem. Ik heb hier ook last van met IE9 beta.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2us9y8m.jpg
Bij de reactie van Yannick zie je dat de bovenste helft van de tekst wegvalt bij de zin in het rood.

Dit probleem heb ik niet met firefox 3.6.10

Win7 64 bit

[ Voor 68% gewijzigd door Mils op 12-10-2010 09:14 . Reden: Link naar plaatje was niet goed ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:04

crisp

Devver

Pixelated

Vooralsnog houd ik dit op een bug van IE9 en vind ik het nog iets te vroeg om hier daadwerkelijk iets mee te doen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bug IE9? Dit is wel de enige site van de vele die ik bezoek waar dit voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Anoniem: 297223 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:01:
Bug IE9? Dit is wel de enige site van de vele die ik bezoek waar dit voorkomt.
Ik zou geen manier weten om dit effect te krijgen in IE9 en verder in geen enkele andere browser hoor :)
Verder, tis een beta, dus wij wachten rustig de final af, als het daar nog inzit gaan we wel een workaround rond deze render bug verzinnen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik wilde ook net een melding maken maar dacht.. laat ik eerst even zoeken of er al een soortgelijke melding was. Ja dus ;)

Ik heb dus exact hetzelfde probleem, bovenste regel text in een topic is regelmatig verdwenen óf alleen de onderste helft van de letters zijn te zien.

IE9 beta Win7 x64, en ook vooralsnog alleen op GoT.
n.b. met reacties op de frontpage is het me nog niet opgevallen.

Ik kan het oplossen door of de text te selecteren (net als met spoiler tags) of soms door de betreffende post buiten het scherm te scrollen en er weer in.

Nu bedacht ik me dat doordat IE9 de GPU kan gebruiken om te renderen dat het ook handig kan zijn of daar een relatie in te leggen is. Ik heb het op 2 verschillende systemen (op de rest nog geen IE9). Een met een Nvidia NVS140m en een met een Nvidia NVS3100m. Zowel met een driver van half jaar geleden (pre-installed Dell), de laatste Dell driver als de laatste Nvidia reference driver.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dit is gewoon puur een bug in IE9 beta en zou me verbazen als dat niet opgelost wordt door MS. In eerdere Firefox 4 beta's heb ik hetzelfde zien gebeuren, maar in de laatsten is het opgelost. Je kan nu wel gaan debuggen met videokaartdrivers enzo maar dat is zonde van je tijd ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik denk ook wel dat het een bug is, maar dat neemt niet weg dat het opzich wel mooi zou zijn als het op te lossen is. Blijft natuurlijk vreemd dat ik het nog nergens eerder ben tegengekomen dan hier.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik gebruik IE9 nu een maand en GOT (de frontpage gaat prima) is de enige site waar ik dit fenomeen heb waargenomen. Bij mij zijn er af en toe complete posts leeg, die zich weer vullen na even heen en weer scrollen. Vreemd genoeg doet het probleem zich ook alleen voor in de post zelf, dus niet in de balk boven en naast een post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

sopsop schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:05:
Ik gebruik IE9 nu een maand en GOT (de frontpage gaat prima) is de enige site waar ik dit fenomeen heb waargenomen. Bij mij zijn er af en toe complete posts leeg, die zich weer vullen na even heen en weer scrollen.
dat bewijst alleen maar des te meer dat het dus een bug is in IE9 en niet in onze html ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ongetwijfeld, maar als het zich alleen op vrijwel Tweakers.net voordoet is er een goeie kans dat deze bug er bij de final nog steeds inzit. Dan is het wellicht handig om hier alvast wat info te hebben. Ik zal kijken of ik de renderbug nog richting MS kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:05
Heb hier hetzelfde probleem met de IE9 beta. Soms vallen hele posts gewoon weg. Maar ook pagina nummering enzo. Ook hier is t.net de enigste website die dit heeft, verder werkt alles perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

FastFred schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:24:
Ook hier is t.net de enigste website die dit heeft
Wij zijn ook uniek qua site :)

Maar vooralsnog gaan wij hier geen tijd in steken. Misschien als het straks in de RC nog steeds niet opgelost dat we zelf eens aan de bel gaan trekken bij Microsoft, maar op dit moment vind ik dat nog wat voorbarig (ik heb al heel wat renderingsbugs gespot in IE9 beta 1).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Inmiddels is IE9 final en heb ik nog geen meldingen gekregen over dit probleem. Lijkt me dus dat het inmiddels opgelost is in IE :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.