• Amiet01
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:25
Ik ben van plan om een nieuwe autoradio te kopen die goed werkt icm mijn iPhone 4. Nou vroeg ik me af of er radio's bestaan die gewoon tijdens het muziek afspelen bijvoorbeeld het geluid van de navigatie op de iPhone erdoorheen kan mixen. Dus stel je voor je krijgt een instructie, dan wordt de muziek een beetje gedempt en hoor je over de speakers de instructie. Ik had in ieder geval een Kenwood autoradio met A2DP ondersteuning in gedachten (KDC-BT60). Iemand ervaring met deze specifieke vraagstelling?

Master_A

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat bij jouw vraag wel handig om te weten is, is wat jouw budget is.
Heb je zelf ook al verder gekeken door bijvoorbeeld te [google=Kenwood KDC-BT 60 U review]?

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 11-10-2010 20:16]

• Amiet01
Budget ligt zo rond 250 euro (mag ietsje meer zijn als de radio erg goed is). Het is moeilijk om reviews te vinden op dat onderwerp. Ik probeer het ondertussen ook nog.

Het moet trouwens wel een 1-DIN radio zijn. Dubbel DIN pas bij mij niet.

Edit:
Ik kwam net deze tegen:
http://www.kenwood.nl/pro...eceivers/KIV-700/details/

Wat voor mij ook niet erg zou zijn is wanneer de audio ipv Bluetooth, via de iPod connector zou gaan. Ik heb nu namelijk een Brodit houder waar een USB connector uit komt. Deze kan ik dus aansluiten op de radio, alleen vraag ik me af of alle geluiden wel via de iPod connector gaan of dat alleen muziek eroverheen gaat en spraak dan via de iPhone zelf gaat. Hoop dat het wel een beetje duidelijk is verwoord :)

[Voor 51% gewijzigd door Amiet01 op 11-10-2010 20:46]

Master_A

• kdhoe
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-09 22:37
Mijn autoradio, een JVC KD-PDR41 (ondertussen niet meer op de markt) ondersteunt officieel de iPhone niet, alleen iPods. Maar wat jij vraagt doet hij perfect. Ik kan muziek afspelen, deze gaat ietsje zachter bij navigatie (tomtom). Ik kan de muziek bedienen via de autoradio.
Deze is aangesloten via een dock connector, dus niet via Bluetooth. Als een telefoontje binnenkomt gaat de muziek automatisch op pauze en speelt verder wanneer het gesprek beëindigd is. Er kan wel niet getelefoneerd worden via de radio.

De functies die jij vraagt doet gewoon de iPhone software. Het geluidsignaal wordt gewoon doorgestuurd naar de radio. (het dempen enz). Dit is ook wel app afhankelijk. TomTom kan dit in ieder geval.

Een moderne autoradio met officiële iPhone ondersteuning zou dit dus perfect moeten kunnen (en waarschijnlijk nog meer, zoals telefoneren).

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik heb zelf de Pioneer ach-3200DVD in me smart zitten.

Werkt echt super met al de iPod/iPhone modellen (niet met de iPad). Heeft USB/aux/sd aan de voorkant en een 5,8" kleuren scherm.

Ik sluit me iPhone4 via USB aan en de radio weet welke artiest er speelt. Welk nummer het is van welke cd en welke album hoes erbij hoort (laat hij zien op de radio)

Al de iPhone/iTunes playlists werken erop enz enz.

Keurig ding. Koste me iets van €325,- en heeft de "made for iPod" en "Works with iPhone" certificaten.
(de radio is een dubleDin uitvoering. Mocht je dit niet kwijtkunnen dan is er ook een singledin uitvoering die een kleiner schermpje heeft en dus ook wat goedkoper is)

[Voor 14% gewijzigd door Donstil op 12-10-2010 05:22]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Amiet01
Wat is de enkel DIN uitvoerin van deze dan? Ziet er namelijk erg goed uit. Wat ik me wel afvraag is hoe het geluid van een telefoongesprek verloopt. Verloopt deze gewoon via de dock connector, of moet je bluetooth gebruiken? En hoe is bijv een iPhone aangesloten op de radio? Alleen een usb aansluiting, of een speciale meegeleverde usb kabel? Ik heb namelijk een Brodit houder waar een dock connector op zit en daar komt dus een male usb stekker uit (die ik nu in de sigaretten stekker zet). Deze wil ik dus in de radio kunnen pluggen.

Edit:
Ik heb de MVH-8200BT al gevonden. Prachtig ding, alleen zit er dus een meegeleverde dock connector kabel bij met de ene kant die je iPhone in gaat, en de andere kant waarbij een line-out en USB uitkomt. Bij mijn Brodit houder komt dus alleen de USB eruit, maar deze bevat dus zowel audio als data. Krijg ik via deze USB connector alléén dan ook audio op de radio of alleen data? Wat een gedoe allemaal. Iemand nog een ander idee om met een kabel te connecten (via converter ofzo)?

[Voor 31% gewijzigd door Amiet01 op 12-10-2010 11:35]

Master_A

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-09 19:09
Ik ben uit eigen ervaring erg te spreken over de Sony Xplod lijn.

http://www.sony.co.uk/pro...car-usb-and-made-for-ipod

- Geweldige iPod support via USB en Bluetooth. (Playlists, albums, artiesten en tracks selecteren zoals jij die hebt ingesteld in iTunes)
- Navigatie, geluid van je navigatie laat de muziek dempen zodat je de instructies prima kan volgen over de autoradio.
- Blutooth carkit, pauzeert de muziek zodra je de iPhone gekoppeld hebt via bluetooth, en je vervolgens wordt gebeld. Druk op de knop van de autoradio neemt het gesprek aan, of sluit het gesprek af, en je muziek gaat vervolgens direct weer verder.

Ideale opzet bij mij, telefoon in raam houder, gekoppeld met zowel Bluetooth als USB.
Dan heb ik bijvoorbeeld muziek e.d. via volledige radio bediening @ USB, en ook navigatie stemmen via USB, en als ik dan gebeld wordt, pauzeert alles, en komt het gesprek tussendoor, hang ik op, gaat alles weer verder waar het gebleven was.
En de telefoon wordt tegelijkertijd opgeladen.

iPhone 12 128GB |  MacBook Air M1 | Mazda CX-30 (2020)

• Amiet01
Ik vind de Sony's niet zo erg mooi. Ze zeggen ook dat geluidskwaliteit van Kenwood en Pioneer het beste zijn, ook qua afstelmogelijkheden. Nou denk ik dat ik over een maandje toch de Kenwood KDC-BT60U ga kopen. De optionele kabel die je erbij kunt kopen is gewoon een dock --> USB en die heb ik dus al in de auto. Kabel dus naar achter wegwerken, bluetooth zit er ook op. Vind het alleen wel jammer dat ik geen mooier scherm ga hebben met album art en dergelijke. Daar heb je dus waarschijnlijk weer die speciale kabel voor nodig van Kenwood of Pioneer, die ik dus niet kan aansluiten via de Brodit houder (ik heb helaas geen passthrough). Weet iemand bij welke winkel ik dat USB gebeuren kan testen (in Den Haag)? Misschien werkt het namelijk wel gewoon via alleen USB.

Master_A

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Amiet01 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:21:
Wat is de enkel DIN uitvoerin van deze dan? Ziet er namelijk erg goed uit. Wat ik me wel afvraag is hoe het geluid van een telefoongesprek verloopt. Verloopt deze gewoon via de dock connector, of moet je bluetooth gebruiken? En hoe is bijv een iPhone aangesloten op de radio? Alleen een usb aansluiting, of een speciale meegeleverde usb kabel? Ik heb namelijk een Brodit houder waar een dock connector op zit en daar komt dus een male usb stekker uit (die ik nu in de sigaretten stekker zet). Deze wil ik dus in de radio kunnen pluggen.

Edit:
Ik heb de MVH-8200BT al gevonden. Prachtig ding, alleen zit er dus een meegeleverde dock connector kabel bij met de ene kant die je iPhone in gaat, en de andere kant waarbij een line-out en USB uitkomt. Bij mijn Brodit houder komt dus alleen de USB eruit, maar deze bevat dus zowel audio als data. Krijg ik via deze USB connector alléén dan ook audio op de radio of alleen data? Wat een gedoe allemaal. Iemand nog een ander idee om met een kabel te connecten (via converter ofzo)?
Nee Usb naar Aux is niet wat je wil (hoewel het wel goed werkt.)

Ik bedoelde de MVH-8200. Heeft Front USB en Front Aux.

Je moet er even op letten dat de BT modellen wel een Carkit hebben maar geen Audio kunnen streamen via BT daar is dan alsnog een duurdere module voor nodig.

• Amiet01
Donstil schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 03:52:
[...]

Nee Usb naar Aux is niet wat je wil (hoewel het wel goed werkt.)

Ik bedoelde de MVH-8200. Heeft Front USB en Front Aux.

Je moet er even op letten dat de BT modellen wel een Carkit hebben maar geen Audio kunnen streamen via BT daar is dan alsnog een duurdere module voor nodig.
Maar weet je zeker dat je de iPhone via alléén usb kunt aansluiten op deze radio, en dat het geluid dan via de dock connector --> usb loopt? Anders is de BT variant een goeie optie voor mij. Ik ben er inmiddels achter dat je telefoo gesprekken alleen kunt voeren over bluetooth en niet over de dock connector. Waarschijnlijk weer een restrictie van Apple, maar ook niets over te vinden in de jailbreak scene. Naja bellen over bluetooth is goed genoeg.

Master_A

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Amiet01 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:53:
[...]

Maar weet je zeker dat je de iPhone via alléén usb kunt aansluiten op deze radio, en dat het geluid dan via de dock connector --> usb loopt? Anders is de BT variant een goeie optie voor mij. Ik ben er inmiddels achter dat je telefoo gesprekken alleen kunt voeren over bluetooth en niet over de dock connector. Waarschijnlijk weer een restrictie van Apple, maar ook niets over te vinden in de jailbreak scene. Naja bellen over bluetooth is goed genoeg.
Ja zo doe ik het wel met de 3200dvd.
Ik sluit me iPhone4 aan op me radio via de normale USB kabel van Apple.

• gabyfy
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10-2010
*spam*

[Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 14-10-2010 10:23]

• Amiet01
Alleen past er helaas geen 2DIN in mijn auto. Heb een Golf 3.

[Voor 38% gewijzigd door Hoedje op 14-10-2010 10:23]

Master_A

• Kadettilac
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 27-08 08:36
Ik heb net de JVC KD-R811 in mn auto gezet. Carkit, a2dp bluetooth audio streaming (& avrcp sinds iOS4.1 op de iPhone) , USB ipod/iphone aansluiting en 3.5mm jack. Daarnaast kan je het (mooie) scherm en de knopjes op 30.000 verschillende kleuren instellen dus past ie altijd mooi bij de auto. Ideaal apparaat voor maar €147.50.
Heb ook de sony mex-bt3800u geprobeerd: duurder, carkit niet te verstaan, rekenmachine-like scherm en felle blauwe en witte lampjes die niet te dimmen zijn.

Vwb muziek en navigatie op je iPhone tegelijk, dit ligt aan de navigatie app die je gebruikt. Ik geloof dat de nieuwste Tomtom en mss ook Navigon apps dit kunnen. Dan kan je muziek aanzetten via de navigatie app en wordt er netjes gefade als de mevrouw instructies geeft.

• Amiet01
Kadettilac schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:47:
Ik heb net de JVC KD-R811 in mn auto gezet. Carkit, a2dp bluetooth audio streaming (& avrcp sinds iOS4.1 op de iPhone) , USB ipod/iphone aansluiting en 3.5mm jack. Daarnaast kan je het (mooie) scherm en de knopjes op 30.000 verschillende kleuren instellen dus past ie altijd mooi bij de auto. Ideaal apparaat voor maar €147.50.
Heb ook de sony mex-bt3800u geprobeerd: duurder, carkit niet te verstaan, rekenmachine-like scherm en felle blauwe en witte lampjes die niet te dimmen zijn.

Vwb muziek en navigatie op je iPhone tegelijk, dit ligt aan de navigatie app die je gebruikt. Ik geloof dat de nieuwste Tomtom en mss ook Navigon apps dit kunnen. Dan kan je muziek aanzetten via de navigatie app en wordt er netjes gefade als de mevrouw instructies geeft.
Dat over Navigon klopt inderdaad. Heb het thuis ff op mijn radiootje met dock-connector geprobeerd en werkte perfect. Er staat op de site van JVC echter wel dat 2-weg bediening afhangt van het model. Weet jij of dit werkt met de iPhone 4 via USB? En kan je ook je muziek op je iPhone zelf bedienen ipv op de radio? Kan af en toe wat handiger zijn met bladeren naar andere playlist oid. Kan je de artiest/titel wel lezen op de Head-Unit als je afspeelt via de iPhone? Dat kan ik nl niet vinden op de site van JVC.
Ik wil wel graag een mooiere radio aan de ene kant, met zo'n mooi schermpje voor album-art ed, maar ik hou het denk ik voorlopig bij een wat goedkoper model zoals de JVC die jij aanraad. Koop ik een volgend jaar een vette radio als ik een nieuwe auto haal :P .

Edit:
Wat ik me ook afvraag is of je een kleine USB hubje kunt aansluiten (op de achterkant) bij dit soort apparaten. Ik zie namelijk dat je voor de bluetooth functie een aparte USB stick krijgt, maar wil wel graag mijn iPhone aansluiting ook achterin hebben.

[Voor 11% gewijzigd door Amiet01 op 15-10-2010 15:30]

Master_A

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Interessant topic dit, wil ook een nieuwe radio maar ben momenteel zeer verwend met de huidige (zit een DPU in met o.a.. 9 bands equ erg fijn, position seating enzo) maar die heeft geen usb meuk enzo. Is nog Minidisc... 11 jaar oud :P

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zelf heb een Clarion FB289RBT, deze heeft geen cd speler meer en alleen een SD Card slot.
Ik ben voor deze gegaan omdat ik toch alleen maar gebruik maak van de Bluetooth functie.
Werkt erg goed icm met de iPhone en Navigon, ook het handsfree bellen met de interne en externe mic. werkt lekker :)

Al met al een leuke radio voor een leuk prijsje

http://www.clarion.com/nl...uct-pf_1259411713451.html

I am the great Cornholio!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee