• Bigg Balls
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-09 23:49

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Topicstarter
Beste Allemaal,

Het lukt mij niet om airtunes werkende te krijgen over de optische uitgang van de Airport Expres. Zowel niet in iTunes als ik het handmatig doe met airfoil. Ik hoor gewoon geen geluid.

Iemand enig idee wat ik fout doe? Ik heb de goede optische kabel en er komt rood licht uit de kant voor de versterker. Om te testen heb ik ook een 'omvormer' naar coaxiaal ertussen gezet en op de coaxiale manier op mijn versterker aangesloten, ook dat werkte niet.

Wie heeft er suggesties hoe ik kan testen?

De versterker is een Yamaha RX-v440RDS.

Alvast bedankt,

Bigg Balls

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
oh ja, als ik het analoog aansluit werkt het wel.

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
nog een belangrijk item:

De DVD speler doet het wel coaxiaal.

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
anybody?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

je hebt wel je airtunes geselecteerd in iTunes als doel voor de muziek ipv je boxen (lijkt me wel als je dat analoog wel werkend hebt gehad).

Ook moet je bij sommige versterkers aangeven of en welke digitale ingang je gebruikt (bij mijn NAD wel tenminste).

Anders zal je moeten gaan elimineren: airtunes meenemen naar iemand met ook een 'digitale' versterker, kabeltje proberen te lenen (maar als daar licht uitkomt zal dat wel goed zijn).

[Voor 7% gewijzigd door franssie op 13-10-2010 14:33]

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Hi Franssie,

Ja alles klopt (heb maar 1 optische ingang op de versterker) en de airport express staat geselecteerd als uitgaande speaker.

Weet alleen niet bij wie ik kan testen.

Kan het zijn dat mijn express verbonden is met de Time Capsule en daarom niet optisch kan om een onbekende reden?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

nee is wel heel raar, als je er een hoofdtelefoon in stopt (je express) en geluid kan horen - moet ie het ook optisch doen met een optische kabel.
Die optische ingang op je versterker is niet gedeeld met een coax inging waar bijvoorbeeld je dvd-speler een signaal op heeft? Dan kan je die coax (tulp, vaak oranje) even loshalen om je testen.

De kans dat je een optische 'out' hebt op je versterker lijkt me verwaarloosbaar.

[Voor 4% gewijzigd door franssie op 21-10-2010 22:05]

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Nieuwe optical kabel op mijn B&W Zeppelin en het werkt nog steeds niet. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? Je ziet wel een rood licht uit de kabel komen.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ok - dan werkt de kabel wel.

Just to be sure (ik heb er ook recentelijk gedoe mee gehad) druk je de kabel wel zo ver in je versterker totdat je de klik echt voelt? Bij mijn NAD is daar echt kracht voor nodig, anders hangt ie wat ver voor de optische poort en krijg je interferentie in het licht.

Wat ook kan (als ie er niet ver genoeg in wil, dus zonder klik), dat er iets van een oude gebroken kabel in je versterker achter gebleven is (heb ik er eens uit moeten halen met een hete naald en zo, maar dat was ook mijn NAD die tweedehands was en er was dus blijkbaar eens een action kabeltje gebroken, kan gebeuren die gebruik ik ook vaak).

wel grappig, was vandaag mijn bookmarks aan het nalezen en dacht toen nog, zou het gelukt zijn. helaas nog niet dus.

[Voor 9% gewijzigd door franssie op 06-12-2010 18:56]

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Franssie, idd grappig dat je nu per toeval ff kwam kijken. Alles lijkt er goed in te zitten en heb het nu dus op een andere 'versterker' (B&W zeppelin iPod dock ipv yamaha receiver) en dus een nieuwe optische kabel (aan beide kanten 3,5 optische jack, of hoe die aansluiting ook maar heet bij een optische kabel).

Bij de AE heb ik ook een harde reset gedaan en opnieuw de fabrieksinstellingen ingesteld. Ook heb ik een nieuw netwerk gemaakt (dus niet gekoppeld aan mijn TC) en dat mocht allemaal niet baten.

Ik zag ook niks zitten in de aansluiting en ik blijf het vreemd vinden dat hij dus wel rood licht verstuurd (dat komt aan de andere kant van de kabel eruit).

Met 3,5mm analoog werkt het wel goed.

[Voor 0% gewijzigd door Bigg Balls op 06-12-2010 19:24. Reden: typo]

• FIFO
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:53
Wordt wel het juiste signaal uitgestuurd door de airport express?

http://www.ixbt.com/dvd/yamaha/yamaha-440-540-manual.pdf en dan pagina 9. rechtsbovenaan.

de receiver kan maar een bepaald soort signaal ontvangen en deze vertalen in muziek.

beetje hetzelfde als tegen een duitser frans gaan praten. er mag dan wel een signaaloverdracht zijn, maar de boodschap komt niet juist over.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Als analoog werkt, dan zit het probleem niet in je computer, de AE of de audio-uitvoer.

Het probleem is dan puur bij de receiver, misschien verkeerde optische protocol?

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Hoe kan het dan dat hij niet op beide apparaten werkt? Zowel de B&W Zeppelin als op de Yamaha Receiver. Volgens mij heb ik nog met de verschillende input instellingen gespeeld bij de receiver.

En de AE zal standaard moeten werken op de Zeppelin optisch als ik mij niet vergis.

• Digistorm
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06-06 10:32

Digistorm

tenax moderator pomorum

Het kan toch nog steeds dat de optische uitgang gewoon defect is? Misschien schakelt de uitgang niet maar geeft die constant licht. Je kunt met het blote oog niet zien of er werkelijk een S/PDIF signaal op staat of iets anders.Geeft je omvormer of receiver aan dat er een signaal binnenkomt of blijft die stil?

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• FIFO
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:53
heb zelf een v540 gehad en deze had ik bijvoorbeeld met een coax digitaal aangesloten op mijn computer, deze kon het signaal alleen goed vertalen als de pc Dolby Digital uitstuurde of een PCM signaal (bijvoorbeeld stereo) en daarbij de juiste bitrates.

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Digistorm schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:21:
Het kan toch nog steeds dat de optische uitgang gewoon defect is? Misschien schakelt de uitgang niet maar geeft die constant licht. Je kunt met het blote oog niet zien of er werkelijk een S/PDIF signaal op staat of iets anders.Geeft je omvormer of receiver aan dat er een signaal binnenkomt of blijft die stil?
Receiver geeft niks aan, ook de Zeppelin lijkt niks te merken al is het lampje wel groen op de zeppelin en dat doet hij allee wanneer er iets op de zeppelin aangesloten is.

Op de Yamaha heb ik het ook geprobeerd met een coaxiale omvormer (zo had ik vroeger mij mac mini met plex aangesloten omdat ik maar 1 optische ingang had) maar die deed het ook niet.

Ik zal binnenkort met mijn express naar de apple repair centre. Kijken of ze daar kunnen testen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee