Toon posts:

LG L194WT Flatron een verticaal lijntje doet raar?

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:16
Beste medetweakers.

Ik heb sinds een tijdje het scherm wat in de titel vermeld staat, ben er altijd tevreden over geweest maar sinds een tijdje had ik af en toe dat er rechts in m'n scherm een lichtblauwe lijn verscheen ongeveer 2,5 cm van de rand. Na wat geknepen te hebben in het plastic verdween het meestal weer. Toen ik eenmaal de vier schroeven aan de achterkant (voor een bracket?) verwijderd had was het opgelost, echter na een tijdje kwam het terug, nu lijkt het wel of de blauwe lijn juist niet meer werkt, oftewel blauw geeft hij niet meer weer. Logischerwijs denk je dan dat er een contactje niet helemaal jofel is. Tweaker als dat ik ben wil ik dat zelf maken natuurlijk. Is dit scherm gemakkelijk uit elkaar te halen of iemand weet? buiten die 4 schroeven zie ik er geen dus vermoed ik dat alles verlijmd zit.. Ik ben eigenlijk best tevreden over het scherm an sich maar de hele tijd tegen die gare lijn aan kijken is ook niet je van het.

Adjust non olet

• Zeemijl
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-10-2011
Zo iets is niet goed te repareren.
Als je het zou proberen dan is de kans groot, dat er nog meer lcd contacten zijn die niet meer goed zullen zijn.

Soms zit de behuizing er te klem tegen. In de loop van de tijd krimpt de kunstof en kan druk op het lcd zetten.
Dan zou je het scherm open kunnen maken, en de schroeven van het lcd-paneel wat losser kunnen zetten.

Een schroefje hier of daar wat vaster of losser, dat is veilig om te doen. Maar meer zou ik niet doen.

Is dit iets (met de L196WTQ): http://www.ccl-la.com/blo...tq-bf-lcd-monitor-repair/
Waarschijnlijk is het niet gelijmd. Ik gebruik een plastic spatel voor dit soort dingen.

[Voor 16% gewijzigd door Zeemijl op 11-10-2010 20:40]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee